MSMA и Dorna обсъждат последните правила за MotoGP през 2013

От своя страна производителите също искат да намалят разходите, да правят шоу на зрителите, но искат да им се гарантира достатъчна техническа свобода за изследователска и развойна дейност. На Херес трите останали в шампионата производители, членове на MSMA – Honda, Yamaha и Ducati, предадоха на Dorna своите предложения. Шефът на Dorna Кармело Еспелета каза: „Dorna представи предложения на производителите. Някои идеи бяха приети, други – не. Сега ние трябва да разгледаме техните идеи. Така че, когато отново седнем на преговори в Катар, можем да се съгласим как шампионатът да изглежда по добре и да бъде икономически изгоден. Наличието на един мотоциклет за пилот в Moto2 и Moto3, лимитирането на броя на механиците на един пилот, определянето на горна граница на цената на байковете, всеки производител да има два заводски и два сателитни байка и още много неща.”
В тези „много неща” е ограничението на оборотите на двигателя, както и намаляването на броя на смени на двигателя, които сега са 6 мотора. Но имаше ясна визия какъв да е новия клас CRT, който трябва да бъде балансиращ между CRT и пълните прототипи от MotoGP. Това означава, че освен двете заводски и двете сателитни машини през този сезон, ще бъде отворено за повече CRT машини.
За дебютния сезон на CRT, частниците с двигатели от супербайк ще разполагат с 3 л повече гориво и двойно повече смени на двигателите, както и някои по-дребни отстъпки, различни от фабричните и сателитните отбори. Засега само пилотът на Aspar Ранди де Пюние се тревожи за разликата от това, че машините CRT са по-бавни от заводските, но това може да се коригира през сезона. След като се установят разликите в правилата за 2013 г. за CRT може да остане вариантът „състезание в състезанието” и евентуално да се получават точки и победи само за този клас, макар че разликата между най-добрите CRT машини и сателитните е твърде малка.
Може би производителите ще се срещнат, за да обсъдят бъдещ лимит на цената и ще предлагат по-малко конкурентни сателитни мотоциклети, които да се предоставят на CRT отборите.  Каквото и да се реши, е ясно, че производителите няма да толерират прекалено щедри генерални правила към частните CRT, които могат да са заплаха за заводските прототипи.
Едно от възможните решения е да се направят правила, които леко намаляват отстъпките на някои от пилотите на CRT, когато през сезона той достигне определен брой точки. Това ще е подходящо, ако MotoGP остане един клас и не бъде разделен от шампионат на CRT.  Въвеждането на някои отстъпки за подпомагането на сателитните отбори, също могат да бъдат оправдани, в зависимост от резултатите през 2012 г. Сателитен пилот не е печелил състезание в MotoGP от последния сезон на 990-кубиковата ера през 2006 г.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.