Мотокрос: Най-успешната година за българите

В най-малкия клас МХ65 се състеваха общ 40 пилоти от осем нации, на в крайна сметка трима българи спечелиха отличията за годината. Шампион за 2013 г. стана Виктор Касабов с КТМ – 236 т., а само на една след него се нареди Димитър Петров с КТМ – 235. Бронзовото отличие отиде при Кристиян Иванов с КТМ – 177 т. Виктор и Димитър през 2014 г. ще карат в клас МХ85, а Кристиян Иванов ще има възможността да разгърне потенциала си в клас МХ65, вече в компанията на нови кандидати за призовата тройка.
При пилотите от клас МХ85 имаше 36 участника, но златото отмъкна Хакан Халми с КТМ – 291 т. След него се наредиха вицешампионът Ивелин Манев с  КТМ – 225 т. и Алекс Димитров  (КТМ) – 218 т. За Хакан и Алекс това бе първа година в клас МХ85, а за Ивелин преминава в клас МХ2 през 2014 г.
След една изключително оспорвана година при младежите в клас МХ2 Junior, в крайна сметка Кристиян Ангелов  с Yamaha събра  338 т. и грабна шампионската титла, като изпревари сърбина Александър Станкович с КТМ със 7 точки – 331. Трети се нареди румънеца Александру Росу (КТМ) –  179 т.
В клас МХ2 Янко Ташев Yamaha завърши сезона с 288 точки, като голяма част от тях, необходими му за златото, събра отще в началото на годината. Вицешампион стана Кристиян Анелов  с 269 т., а трети остана Александър Станкович – 265 т. И за тримата състезатели това е първо отличие в източно-европейския шампионат. В класа взеха участие общо 64 състезатели от 11 държави.
През сезон 2013 година, клас МХ1 бе бойно поле на двама български състезатели – Тодор Тотев и Николай Йовчев, като един кръг преди края на шампионата Тодор вече бе спечелил единицата за червения си номер за 2014 с 355 т., а Йовчев с два пропуснати кръга се нареди втори с 294 т. Бронза взе сърбина Бранко Антич – 176 т. Тримата пилоти заеха своите позиции сред общо 46 претенденти за титлата, но определено през сезон 2014 се задава нова вълна от кандидати за техните позиции, което допълнително ще увеличи интереса в класа.
В най-многобройната група от 130 участвали състезатели за клас МХ, от първа до петнадесета позиция се подредиха само български състезатели. За всички участвали през сезона бе ясно, че това е най-българския клас в шампионата и всеки желаещ ще трябва да „преодолее“ една „непреодолима“ стена от качествени български пилоти. Малцина успяха, много се отказаха в движение, но труда и упоритостта на Мартин Тодоров с Yamaha – бяха възнаградени със златното отличие за годината и 354 т. Втори се нареди Юлиян Райчев  с Kawasaki –  315 т., а Станко Боянов също с Kawasaki –  308 т. остана с бронза след едно трудно финално състезание за сезона в Троян. В групата на пилотите на възраст над 40 години – МХ40 Веселин Малинов с  КТМ взе  401т. и спечели първата шампионска титла в този нов клас, Николай Нанчев с Kawasaki и 340 т. е вицешампион, а ветеранът Мирослав Христов показа боен дух и превзе бронзовото отличие. Мартин Милев с Yamaha и с 97 т. е шампион в клас МХАТВ, но за съжаление през годината се проведоха само два кръга.
Отборът на България за 14-та поредна година спечели отборната надпревара по нации, а статистиката показва, че това е най-силната година като участвали състезатели и спечелени медали от българските състезатели.
 


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.