Мотокрос: Българите с 5 победи от 6 класа Мотокрос: Българите с 5 победи от 6 класа

Българските състезатели по мотокрос започнаха ударно сезона. Те спечелиха победите в 5 от 6-те класа на  трасето Гаич в Глобаре – Крушевац в Сърбия. Там бе първия кръг от ВMU европейския шампионат по мотокрос. Участваха 96 кросисти от България, Македония, Сърбия, Гърция и Босна и Херцеговина.

Условията бяха доста трудни. След близо две седмици непрестанен дъжд, времето бе решило да постави мотокросистите в едни от най-тежките метеорологични условия. Имаше висока влажност, ярко слънце и температури над 35 градуса.

Това разбира се отрази и на състезателното трасе, проектирано и построено преди 11 години от Тотьо Чакъров. Той добре е обучил своите сръбски колеги, как да поддържат пистата в добри условия при всякакво време. Този път в Глобаре даде на състезателите мека фрезована почва. В развоя на състезателния уикенд тя се трансформира под палещото слънце в сериозни коловози и неравности. Със средно по две до три излъскани „пътеки“ в по-голямата част от широчината си, всичко това гаранция за необходимост от максимална концентрация и никакви грешки. Това не попречи на нашите състезатели да дадат максимума от себе си.

Това бе първото състезание в региона за сезон 2020. То бе  под въпрос до последния момент. Организаторите от Мотоциклетната федерация на Сърбия и Мото Клуб Гаич направиха от невъзможното – възможно. Дадоха шанс на зажаднелите за състезание пилоти да премерят си в специфични условия.

При най-малките в клас МХ65 подиумът беше изцяло български.

В двата манша по една победа си размениха Дани Цанков (М6 Ямаха Рейсинг) с Yamaha и Венцислав Тошев (Мото Спорт Варна) с КТМ. Те накараха прегрялата публика да изпита удоволствие от ездата им и да ги аплодира при всяко тяхно преминаване. В първия манш, Цанков водеше колоната, но един коловоз в горната част на трасето го подведе. Той падна и Тошев, който се намираше на няколко метра зад него изобщо не се замисли, възползва се от ситуацията и видя карираният флаг пръв.

Във вторият манш, Цанков не допусна грешка и с отлично темпо завърши първи с победа за кръга и с равен брой точки като Тошев. Двамата взеха по 47 т., но състезанието спечели Цанков, който стана първи във втория манш. Трети стана Илия Димитров (МСК Киппен МХ Рейсинг) с КТМ, който събра 40 точки от двете си 3-и места.

Мирослав Димитров с Yamaha спечели първото място в МХ85.

В този клас  добра група от 17 пилота на възраст до 14 години, показаха, че през сезона ще бъде изключително интересен. Израстването на някои състезатели от клас МХ65, определено ще промени предварителните прогнози за годината. Християн Георгиев (Мото Спорта Варна) с КТМ нямаше конкуренция в първия манш. Завърши на първото място със сериозна преднина, следван от Живко Иванов (Елхово рейсинг тийм) с КТМ. Мирослав Димитров (МСК Киппен МХ Рейсинг) имаше шансове да запази второто място на което се движеше.  Сблъсък с по-бавен състезател обаче го остави трети.

Драматично приземяване със скъсване на веригата извади Георгиев във втория манш от играта. Това даде шанс на Димитров да финишира първи, следван от гръка Димитрис Ганотис с Yamaha. Трети завърши Иванов. В крайното класиране за деня на клас МХ85, победата отиде при Димитров с 45 точки, Иванов – втори с 42, а Ганотис бе трети с 40т.

Български подиум имаше и в клас МХ2. Николай Малинов с КТМ започна сезона с пълен актив от 50 т. след победите си двата манша.

Малинов (МСК Киппен МХ Рейсинг) бе безапелационен. Остави конкурентите си съответно на 37 и 8 секунди  преднина при карираният флаг. Алекс Димитров (Мото Спорт Варна) с КТМ в първия манш направи най-добрата обиколка за клас МХ2 в неделния ден 1:40:988. Показа, че може да се бори за победата в тази кубатура. Същото намерение и възможност показа и Жулиан Георгиев (МСК Киппен МХ Рейсинг) с  Kawasaki. Той взе  40т., като и в двата манша завърши трети.

Доста сериозна е разликата между пилотите в клас МХ2. Топ пет състезателите в Глобаре затвориха с една и повече обиколки движещите се след 6-та позиция. В следващите кръгове очакваме конкуренцията да се повиши още повече.  Класирането за клас МХ2 Junior е идентично с това при мъжете – Малинов-Димитров – Георгиев.

Майкъл Иванов с Husqvarna бе безапелационен в клас МХ1 в Сърбия. Той за първи път стартира с тази машина – версия 2020 г., като взе и двата манша, и си тръгна с 50 т.

Отдавана Майкъл Иванов (Пловдив Мотор Спорт) не бе карал двутактов мотоциклет. Но ето че и това време дойде през 2020. Иванов кара в Сърбия след контузия в областта на стъпалото. По време на тренировка няколко дни преди старта, Иванов бе паднал и е скъсал връзки на левия глезен. Това обаче не му попречи да разпредели правилно силите си и да стартира сезона с двойна победа пред местната публика.

Стефан Нейчев (Еърмакс рейсинг) с Yamaha  взе  44т. с  две втори места в двата манша. Основният му конкурент бе Любомир Васев (МСК Киппен МХ Рейсинг) с Yamaha – 40т. Той бе 3-и  за този първи кръг.  Така и в този клас подиумът бе български.

След някой промени в регламента, през годината ще наблюдаваме отделни стартове в класовете МХ и МХ Сеньор. По традиция участието в тези групи е сериозно, а залогът – голям.

В клас МХ, Григор Царев (Джи Ар Си Моторспорт 2020) с КТМ взе 50т. и направи нова заявка за топ мястото в групата, спечелвайки това първо състезание.   Той бе пред Юлиян Райчев (МСК Панчо Рейсинг)  с Kawasaki – 44т. и съотборника си Александър Ленев с КТМ – 40 т. ).

В клас МХ Сеньор, за пилоти на възраст над 44 години, Димитрис Керамидас (Гърция) със Suzuki взе 50т. Той показа отлични качества и издръжливост след 5 годишно отсъствие от шампионата. Втори се нареди Васил Стоянов (МСК Киппен МХ Рейсинг) с Honda – 44 т. Трети  на подиума се качи Атанас Петров (АИТ Рейсинг) с КТМ –  40 т.

И така от Сърбия българските състезатели си тръгнаха с 6 златни, 7 сребърни и 6 бронзови отличия в седемте класа на BMU Европейския шампионат по мотокрос.  Идва вторият старт. Той е на мотополигон „Горна Росица“, край Севлиево. Трасето  след едногодишна пауза , на 11-12 юли ще приеме състезателите от всички класове плюс МХ50 за втория кръг на шампионата.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *