MotoGP: Тотално надмощие на шампиона Маркес на Сепанг

В трите дни безпрекословно най-бърз бе световният шампион Марк Маркес от Repsol Honda, който постави и рекорд в последния ден. След него не само в последния ден, а общо за трите бяха 9-кратният световен шампион Валентино Роси и съотборникът му от Yamaha Factory  Хорхе Лоренсо. В последния ден четирима пилоти слязоха под 2 минути за обиколка, а сред тях бе и сензацията на първите изпитания на Сепанг – Алекс Еспаргаро, въпреки че е в клас Open. С мотоциклета си FTR Yamaha той зае 4-о място.
Интересното бе, че най-добрите времена на водещите пилоти бяха направени сутринта, когато асфалтът на пистата беше още студен. Маркес, който във втория ден бе единственият, слязъл под 2 минути, постигна 1:59.533. Така той направи най-бързата обиколка с мотоциклет на Сепанг и строши неофициалния рекорд на тестове на Кейси Стонър – 1:59.607 от февруари 2012 г., също с Honda. Марк направи симулация на състезание с 15 поредни обиколки с времена под 2:01 минути.  Много близо до Маркес, на по-малко от 2 десети бе и Валентино Роси. Постижението му от 1:59,727 е личното му най-добро време на малайзийската писта. Най-после и двукратният световен шампион Хорхе Лоренсо влезе сред най-бързите пилоти, защото досега завистливо гледаше как пред него се подреждат дири пилоти от сателитни тимове и дори от Open. Още на втората си обиколка Лоренсо даде 1:59.866, което му отреди 3-о място в класацията за трите дни. Сензацията бе Алекс Еспаргаро свикна да е сред най-бързите и отново доказа колко е бърза комбинацията на шасито FTR и лизинговия двигател Yamaha за екипа на NGM Mobile Forward Racing. Алекс изпревари германецът Щефан Брадъл от LCR Honda, който е пети. Брадъл падна на първия завой, където през октомври миналата година си счупи глезена. Сега обаче се отърва без контузии.
Отново сензацията бе Алекс Еспаргаро, който също слезе под 2 мин за обиколка – 1:59,998, въпреки че е в клас Open с мотоциклета си FTR Yamaha за екипа на NGM Mobile Forward Racing. По-големият брат Еспаргаро постигна времето си във втората от общо 43 обиколки, които направи и бе с близо 2 секунди по-бърз от съотборника си Колин Едуардс, който завърши деня на 14-о място. Вторият пилот на Repsol Honda – Дани Педроса направи доста посредствени обиколки в началото и дори излезе извън пистата, но следобед се нареди на 6-о място с 2:00.223.
Най-после пилот на Ducati Team влезе в топ 10. Андреа Довициозо постигна 2:00.370 и стана 7-и, като това е едно от най-добрите постижения на Ducati на тестовете на Сепанг. Времето на Дови е с 0.776 сек. по-добро от постижението му от вчера (сряда) и с 0.7 сек. по-добро от това на съотборника му Кал Кръчлоу, който стана 12-и. Двамата пилоти на Ducati пробваха ъпгрейдваните машини за втория тест на Сепанг. Като по-големият си брат, Пол Еспаргаро бе най-бърз от пилотите на Monster Yamaha Tech 3, като зае 8-о място и бе с 1.122 сек. по-бърз от Маркес. Съотборникът му Брадли Смит стана 11-и. Британският пилот смята, че може да доближи още повече конкурентите си, ако от Yamaha му осигурят скоростната кутия с по-бързата смяна на предавките, с каквато разполагат Роси и Лоренсо, още в намалото на сезон 2014. Топ 10 оформиха пилотът на Pramac Racing Андреа Яноне и Алваро Баутиста от GO&FUN Honda Gresini, които изостават с малко повече от секунда от темпото на лидерите. Ники Хейдън от Drive M7 Aspar и Скот Рединг от GO&FUN Honda Gresini, които карат новият мотоциклет Honda RCV1000R в клас Open, станаха съответно 13-и и 21-и, но се надяват машината им да стане по-бърза до първия старт в Катар.
Пилотът на Suzuki Test Team Ранди де Пюние също работи усилено в трите дни. Той бе 17-и и изостана на 3 секунди разлика, но се надява с еволюцията на машината на Suzuki тя да бъде стопена.
Пилотите тестваха също и новите гуми на Bridgestone.- Те са със същата конструкция, която беше използвана на тестовете във Валенсия през ноември миналата година, но компаунда бе пригоден за по-високите температури на Сепанг. От японския доставчик на гуми заявиха, че са събрали полезни данни за подобрение на продуктите си през 2014 г.
 


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.