MotoGP: Педроса е против лимита за тегло

Мнението на Педроса е, че такова правило за него и други доста леки на килограми състезатели може да доведе до незаслужени наказания. Дани сега е най-лекият от висшия клас – с 21 кг по-малко, от най-тежкия пилот. По думите на испанеца, новото правило може да се окаже дискриминационно както към него и сънародника му Тони Елиас, който също е лек, така и за други дребнички пилоти, които тепърва могат да дойдат във висшия клас.
В същото време най-големи привърженици на новото правило са най-титулования пилот в сериите Валентино Роси и Марко Симончели, който е сред най-високите и респективно най-тежки пилоти. Симончели твърди, че той страда несправедливо, защото е с най-тежък във висшия клас – 72 кг. Това е причина за по-голям разход на гориво на машината му, трябват му други настройки и това влияе на мощността и скоростта на мотоциклета му.
Педроса казва: „Тази история ме преследва през цялата ми кариера. В клас 250 куб. см всички казваха, че не мога да карам, защото съм много малък. Когато започнах да побеждавам, започнаха да говорят, че теглото ми дава предимство. Сега същото започва да става и в MotoGP. Вече се уморих от всичко това. Струва ми се, че някой се опълчва против мен и не иска да ме вижда на първите места. Това е невероятно. Съгласен съм с, че имам предимство при ускорение и това е очевидно. Но защо тези хора забравят за завоите, когато там имам много по-малко сцепление и не мога да спирам така, както всички останали. Тъй като съм по-лек, не мога да оказвам съпротива на вятъра. Тъй като имам по-къси ръце и крака, не мога да разпределя теглото така, както го правят другите пилоти. Преди години често мечтаех да съм поне с 10 см по-висок. Това бе ми помогнало да заема по-удобна позиция на мотоциклета.”
В най-близко време ръководството на MotoGP ще се събира да обсъжда този въпрос. Колкото и да е странно, но Педроса има малко поддръжници. Дори Ники Хейдън, който дълго време бе с него в един отбор каза, че леките пилоти наистина имат предимство и въвеждането на общо ограничение на теглото на мотора и пилота не е излишно заради справедливостта.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.