MotoGP: Отново доминира Yamaha, но с Винялес MotoGP: Отново доминира Yamaha, но с Винялес

Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP) бе най-бърз във втория ден от тестовете във Валенсия. Още веднъж на пистата Рикардо Тормо Yamaha окупира първите три места в класирането. Винялес бе единственият пилот, който слезе под 1:30 за обиколка. Не що повече. Той подобри времето на Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT) за първа позиция в състезанието.

Винялес постигна 1:29,849, докато Куартараро направи на квалификацията 1:29,978 миналата събота.

Сега французинът отново беше втори, на 0.164 сек.,а трети стана съотборникът му Франко Морбидели на 0.265 сек. Пилотът на Honda Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) бе единственият, който бе на по-малко от половин секунда от първия – 4-и.

Винялес бе най-бърз с новия байк. Той е с различно шаси и нов двигател. Испанецът завъртя 67 обиколки, а най-бързата му беше в 56-ата.  Съотборникът му Валентино Роси отново стана 9-и. Докторът направи 68 тура вчера и остана на 0.968 сек. от Винялес, като имаше механичен проблем следобед.

Куартараро и Морбидели не обясниха върху какво точно работят. Освен лаконичното „върху малки неща“. Французинът каза, че това е по-скоро ден за каране, отколкото за тестване. За човек, който едва започва своя втори сезон, 64-те обиколки бяха безспорно полезни. Морбидели добави още 52 към актива на тима.

За Крачлоу това беше ден на усърдна работа. Пилотът караше мотоциклета за  2020 г. Падна, но успя да се докаже като най-близкия конкурент на Yamaha в класирането. Той направи 73 обиколки. Друг № 73 – на Алекс Маркес, който също бе в бокса на LCR Honda, беше единственият, който направи повече обиколки. Той завъртя 79 във втория си ден като пилот на HRC MotoGP. Алекс подобри с 6 десети времето си от вторник.

Шампионът Марк Маркес (Repsol Honda) направи още проби на нови елементи на Honda.

Той караше заедно с брат си и пробва аеропакета, който предишния ден бе на мотоциклета на Кръчлоу. Марк стана 7-и с изцяло черния преден капак на Honda. Той също падна в началото на деня. Съотборникът му на теста – Щефан Брадъл също спря с проблем за известно време. Германецът обаче направи 53 обиколки.

Пилотите на Suzuki Ecstar бяха 5-и и 6-и. Новият двигател преди беше пробван от тестера Силвен Гинтоли. Сега пак беше във фокуса на заводския тим от Хамамацу. Екипът търсят да увеличи скоростта на правите. Най-бързият пилот за Suzuki беше Хоан Мир. Той даде 1:30.427 и направи 61 обиколки. Съотборникът му Алекс Ринс беше само с 0,076 сек. след него и след падане, направи 47 обиколки. Двамата ще тестват другата седмица на Херес.

KTM също направи положителен тестов втори ден.

Впечатляващо шоу направи Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing), който даде 8-о време. За бързината на тима допринесе и Икер Лекуона от сателитния Red Bull KTM Tech 3. Той и другият новак в КТМ Брад Биндер (Red Bull KTM Factory Racing) приеха някои съвети от ветераните.

Имаше и няколко катастрофи. Всеки от тримата пилоти падна. Първо Еспаргаро, после Лекуона, а по-късно и Биндер. Преди катастрофата си Еспаргаро обаче направи най-бързата си обиколка. След това бе принуден да седне на друг мотор с различно шаси. Той беше осми и направи 46 обиколки. Педроса стана 14-и след 48 обиколки. Лекуона бе само 0.045 сек. от трикратния световен шампион. Биндер направи 66 обиколки.

За  Ducati Team Андреа Довициозо събра повече информация от първия ден.

Той караше ново шаси. В задната част на мотора му имаше нови сензори. Освен това на машината от Борго Панигале се върна и „кутията за салата“. Данило Петручи обаче не се върна на пистата. Италианецът не кара заради травмата в рамото, получена при падането в последния старт. Микеле Пиро обаче кара усилено в 40 обиколки. Джак Милър (Pramac Racing) също беше на активен. Той обясни, че прави сравнения с първата версия на машините през 2020 г.. Милър беше с най-бързата машина на Ducati – 10-ти, точно пред Довициозо. Тито Рабат (Reale Avintia Racing) беше 12-и, изпреварвайки Пиро.

За Aprilia това беше поредният ден от настройки на техните машини от 2019 г. Алеиш Еспаргаро беше 16-и след 43 обиколки. Съотборникът му от Aprilia Racing Team Gresini Андреа Яноне стана 19-и. Еспаргаро катастрофира в последния завой, Яноне на първия със своя RS-GP. Тестовият пилот Брадли Смит направи още 32 обиколки, за да добави към информация.Така приключи първия тест за 2020 г. във Валенсия. Другата седмица – в понеделник и вторник тимовете ще тестват на Херес. Вероятно ще видим повече нови двигатели, шасита, по-добра аеродинамика и още повече технологии. Слет това започва дългата зимна пауза.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *