MotoGP: Новият път на Ducati

И това важи не само за двата заводски мотоциклета, а и за двата сателитни. Това уж бе тайна… Но тя бе най-лошо пазената тайна в падока. Сега това е официален факт – машините Ducati сменят статута, като напускат Factory  и влизат в по-свободния Open клас.
Какво ли не правиха Ducati в последните години, за да превърнат куците си коне, т.е. мотори в расови. Откакто Стонър стана шампион, нещата тръгнаха стремглаво надолу. В Борго Панигале експериментираха с карбоново шаси, после с микс от алуминий и карбон и какви ли не още щуротии по окачване, скоростни кутии, двигатели. Натириха Лорис Каироси, който им направи прототипа, а Ники Хейдън сам се махна. Нито Марко Меландри, нито велик шампион като Валентино Роси можа да ги извади от тинята, в която сами се набутаха. Роси трая две години, даваше акъл на инженери и конструктори, но те не го слушаха и упорито си чоплеха по своите грешни идеи. Доктора не издържа и си взе шапката. Всъщност, и Господ да бяха викнали за пилот в Ducati, с този куц мотор не можеха да стопят оставането от 1,5 или 2 секунди от заводските Yamaha и Honda. Дори новите собственици от Audi размахаха заплашително пръст. И с право, защо състезателната програма на Ducati бе все едно да наливаш скъпо вино в спукана бъчва.
Трябваше да дойде човек от злите врагове – Aprilia, за да ги светне какво да правят. Става дума за Луиджи Далина, който дълго време бе спортен шеф на Aprilia в мотоциклетната Гран При. Той изгради и отбора в WSBK, с който Макс Биаджи два пъти спечели титлата. Сега Джиджи Далина взе единственото правилно решение. Той казва: Това бе най-интересният вариант за Ducati в сегашната ситуация. Като се има предвид естеството на проблемите, ние в Ducati бяхме оставени почти без никакъв избор, освен да преминем към клас Open. Замразяването на двигателите за Factory мотоциклетите не ни дава възможност да се направят значителни промени в мотоциклетите. Всичко в двигателя е фиксирани, чак до точките за закрепването му, което ограничава както развитието на двигателя, така и развитието на рамата.
Резултатите от това решение се оказаха положителни и след тестовете на Филип Айлънд, Далина доволно потриваше ръце. Въпреки че програмата в Австралия беше за тестове на гуми, а италианците работиха заедно с пилотите от Factory, заедно Bridgestone, постиженията на екипа са обещаващи.  Генералният директор на Ducati Corse коментира: Със сигурност има някои опции, които са доста добри за състезанията. Времената за обиколка бяха добри в сравнение с гумите от миналата година. Симулациите на състезания, които направихме, ни дадоха някои наистина добри резултати, а гумите нямат никакви проблеми. Мисля, че Bridgestone са свършили добра работа. Важното е, че в Австралия потвърдихме добрите резултати, които имахме в Сепанг . Аз съм наистина щастлив, защото Сепанг и Филип Айлънд са две напълно различни писти и мотора изглежда доста добре в момента и на двете. Все пак трябва да работим още много за развитието на мотоциклета, за да настигнем нашите конкуренти. Сигурен съм, че сме на прав път.

Освен това Ducati ще могат да работят и по другите си машини – сателитните. От утре – 7 март, започват тестовете в Катар, където Ducati ще продължи да работи с другите две Open машини на Pramac Racing с Андреа Яноне и Йони Ернандес. Италианецът ще има по-важна задача за развитие на мотора, тъй като ще кара единствения GP14 , които ще може да използва по-меките гуми преди първия кръг от шампионата.
Решението обаче не бе прието с фанфари и суперлативи. Другите два заводски отбора – Honda и Yamaha никак не са очаровани от преминаването на Ducati в Open. Директора на Repsol Honda Ливио Супо иска водещите отбори в MotoGP отново да обсъдят новата категория Open във висшия клас. Той се страхува, че разходите там скоро може да надхвърлят общото ниво, че дори и това на тимовете от Factory Option.  Моторите от Open ще са с повече гориво, ще могат да правят промени по двигателите по време на сезона, въпреки че са със стандартен софтуер на ECU, предоставен от Dorna и Magneti Marelli. Супо коментира: Положението на Honda  е ясно. Ние разбираме, че Ducati е зад нас и опитват всичко, за да се възстановят разликата. Правилата за Open им позволяват да работят върху двигателя по време на сезона, което е важно за тях. От друга страна, ние сме много доволни, защото само няколко дни преди Ducati да обявят, че ще се състезават в Open, от Magneti Marelli обявиха въвеждането на нов софтуер, който е много по-сложен от стандартния за клас Open. Мисля, че това трябва да се дискутира от нас. Освен това, ако в клас Open има мотоциклети от Factory, това няма да е толкова евтино. Мисля, че това правило го създадохме, да се създаде по-евтин клас. Трябва да се разберем с  заедно с Dorna и с MSMA да е ясно на всички каква беше целта на този клас. Нашата, а и на всички идея бе класа да е по-евтин от моторите Factory. Сега, с тълкуването на Ducati, това не е така. Трябва да се разберем ясно какво искаме да правим в бъдеще.
 След като Ducati премина в Open за 2014 г. , броят на състезателите, които ще карат с опцията Factory, намаля на 8. Това са Марк Маркес и Дани Педроса от  Repsol Honda Team, Хорхе Лоренсо и Валентино Роси от Yamaha Factory Racing, както и сателитните пилоти Алваро Баутиста от GO&FUN Honda Gresini, Щефан Брадъл от LCR Honda Стефан Bradl и двамата от Monster Yamaha Tech3 – Брадли Смит и Пол Еспаргаро.


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.