MotoGP: Лоренсо остава на върха в Австралия

Във втория ден пилотът на Yamaha Factory Racing намали времето си за обиколка и отново остави след себе си Дани Педроса и Андреа Довициозо във висшия клас. Тито Рабат бе най-бърз в клас Moto2.
За разлика от Гран При на Австралия през 2013 г., на тридневните тестове на трасето тази седмица, с новите гуми на Bridgestone за MotoGP и Dunlop за Moto2 средната скорост е  по-добра. Пистата Филип Айлънд е с ново покритие и това променя и износването на гумите. Лоренсо заяви, че е много по-доволен от поведението на гумите за 2014 г. и подобри времето си от първия ден с близо десета. Испанецът постигна 1:29.133. Това е с 0,248 сек. по-добро време от пилота на Repsol Honda Team Дани Педроса и 0,254 сек. от Довициозо (Ducati Team). Машини на три различни производителя окупираха първите места. На следващите се наредиха Валентино Роси с Yamaha и Кал Кръчлоу с Ducati. Да не забравяме обаче, че този тест е за събирането на информация за конструкцията и покритието на новите гуми, а не за бързи времена на обиколка. Затова и времето на Лоренсо е далече от неговият собствен рекорд за най-бърза обиколка на пистата – 1:27,899, поставен миналата година.
Лоренсо бе на пистата с черен карбонов обтекател на своята Yamaha M1, който е по-малък като размер, но с по-голям отвор за въздух, за да се подобри охлаждането в иначе брилянтния ден на пистата на брега на океана. Сега в Австралия е лято и температурите на пистата са около 50 градуса, много по-големи, отколкото по време на състезанието, което е през октомври. Това не преми на Bridgestone да съберат достатъчно данни за издръжливостта на гумите. Причината са и променящите се условия – сутрин мъгла, а около обед и след това силно слънце. За утре дори има прогнози за дъжд, което е добре дошло за производителя. За днешните тестове бе предвидено всички пилоти да направят симулация на MotoGP състезание, но нито един ни завъртя повече от 14 обиколки. 
През днешния тестов ден имаше спиране на тестовете с червен флаг. Едното бе за това, че пилотът от Moto2 Нико Терол катастрофира на фибата MG, но се отърва без контузии. Другото спиране бе, когато ято гъски налетяха на пистата и маршалите трябваше да спрат тестовете.
В клас Moto2 най-бърз бе Тито Рабат от Marc VDS Racing Team, който бе с 4 десети по-бърз от втория и от времето за първа позиция на спечелилия титлата за миналата година Пол Еспаргара. Рабат даде време 1:32.168, докато постижението на Еспаргаро е 1:32,530. Рабат бе третия по бързина в завоите във втория сектор и направи впечатляващите 101 тура за тестовете. Испанецът се класира пред съотборника си Мика Калио, който още изпитва болки в китката си, заради вчерашното падане след хайсайд. След тях бяха двамата пилоти на Mapfre Aspar Team Moto2 Нико Терол и Жорди Торес, които заедно пробваха девет нови спецификации на задни гуми Dunlop за Moto2. От тях специалистиет ще изберат два типа за края на тестовете.
Остава още един ден за тестове на гуми. От Bridgestone ве(че потвърдиха, че ще намалят опциите за използване на гуми до три, като в две от тях ще търсят възможност да продължат развитието им. В този тест не е задължително от японската компания да се вземе решение за специфичните съединения за покритие, което да се използва тази година на състезанието във Филип Айлънд, но трябва да се съберат достатъчно данни за избор на възможно най-добрите гуми.
 


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.