Moto2 – зората на нова ера


41 пилоти с изравнени по мощност двигатели и различни дизайнерски решения на шаситата сътвориха чудесен спектакъл в априлската нощ в пустинята, на пистата Лосаил и ознаменуваха изгрева на нова ера в мотоциклетната Гран При – тази на Moto2.

Очакванията за изключително оспорвани състезания в подържащия клас на MotoGP нямаше как да не бъдат оправдани. В него карат четирима шампиони от клас 125 куб. см и 19 пилоти с поне една победа в мотоциклетната Гран при. Четирима от тях през миналата година бяха пилоти при „Кралете” – Тони Елиас, Алекс де Анжелис, Юки Такахаши и Габор Талмаши, а други двама имат значителен опит и победи с четиритактови машини, макар и в класовете Супербайк и Суперспорт – съответно Фонси Нието и Антъни Уест. Изброените пилоти образуват т. нар. група на „неосъществените таланти”, която отчаяно се нуждае от реабилитация и вероятността някой от тях да бъде коронясан като първият шампион в ерата Moto2, е доста голяма.

Реалността обаче винаги се оказва различна от предварителните очаквания. Едва ли някой е слагал в сметките за разпределението на местата на подиума скромният и тих японски пилот Шоя Томизава. През миналата година той кара за частния CIP Moto Team, с който остана и през 2010 г., но с нищо не загатна за своя потенциал. По времена предсезонните тестове също не бе сред най-бързите, но в Катар изригна и озадачи конкуренцията си.

Предварително соченият за най-голям фаворит Тони Елиас от тима на Фаусто Грезини стисна зъби и въпреки счупените пръст в ръката и костица в глезена от катастрофата в последните минути на предсезонния тест на „Херес”, успя да спечели полпозишъна. Болките обаче станаха непоносими за него в заключителните обиколки и един от най-харесваните и агресивни пилоти остана на косъм от подиума. Това обаче ще е за кратко. С потенциала на шасито на Moriwaki и опита на тима на Грезини, испанецът ще бъде претендент №1 за победата във всеки старт, веднъж щом отшуми контузията му.

Силите в Moto2 обаче са толкова изравнени, че трудно може някой да бъде посочен като основен фаворит. Поне десетима пилоти ще се борят за победата във всеки един старт до края на сезона през ноември във Валенсия, а паритета в класа е гарантиран. Най-малкото по отношение на мощността на моторите, защото двигателите – специална състезателна версия на базата на Honda CBR600RR, ще бъдат взимани и отново отдавани на отборите на принципа на случайния жребии след всеки три старта.

Текст: Найден Неделчев


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.