Какво да очакваме в MotoGP през 2016 г.?

Сега е зимната пауза в MotoGP, а тепърва предстоят тестовете за новия сезон и появата на версиите на мотоциклетите за 2016 г. Всъщност сезон 2016 започна с тестовете след състезанието във валенсия и частните изпитания в края на ноември, тъй като през декември тестовете са забранени. Какво можем да очакваме през новия сезон?
Какво се случва с отношенията между Роси и Маркес?
От само себе си се разбира, че уж приятелските взаимоотношения между Валентино Роси и Марк Маркес се влошихе драматично през 2015 г. Въпросът сега е какво ще се случи, когато двамата излязат да се борят на пистата отново. Дали ще се повтори ситуацията на 14-ия завой на Сепанг от миналата година или случата ще мине на заден план, за да се сложи ново начало?
Краят на клас Open, ново ECU и гуми Michelin
Техническите правила MotoGP ще претърпят най-голямата промяна от 2012 г. насам, когато бе преминаването от 800 към 1000-кубикови двигатели. Сега се въвежда единна система на ECU, а Michelin замени Bridgestone като изключителен доставчик на гуми. Никой не вярва, че решетката ще се обърне с главата надолу, но промените със сигурност ще облагодетелстват някои ездачи и машини повече от другите. Остава надеждата, че конкуренцията ще бъде по-сериозна, а времената за обиколка по-малко предсказуеми. Освен това, задължителното ECU означава, че решетката вече няма да бъде разделенна на два класа – Factory и Open.
Дали Honda ще може да подобри двигателя си?
„Това беше най-голямата ни грешка за годината“ – бяха думите на Шуей Накамото, по повод корекцията за по-голяма агресивност на двигателите Honda на председонните тестове на Сепанг. Забраната за развитие означаваше, че когато проблемите се появиха отново в Катар, бе твърде късно за каквито и да било изменения за 2015 г., което доведе води до труден сезон за всички пилоти на Honda. Сега, след като проблема в двигателя отдавна е идентифициран, се очаква съществена разлика в машината за 2016 г. Проблемът е, че промените идват заедно с дебюта на новия ECU. Затова Марк Маркес и Дани Педроса досега отговарят уклончиво дали в действителност е бил постигнат значителен напредък.
След последния тест за годината Маркес каза: „В момента, този нов двигател има малко по-голям потенциал в сравнение с това на стария, но все още сме далеч от най-доброто ниво.“ Педроса добави: „Все още не сме ясно с двигателя. Имаме няки проблеми при излизането от завоите. Ние не знаем точно какво се случва, дали се дължи на електрониката или на двигателя.“
Honda има три официални теста преди сезона, за да оправи недостатъците си навреме за първия старт за 2016 г. в Катар.
Следващата стъпка на Suzuki
Suzuki направи изпълнено с надежди връщане в MotoGP през 2015 г. Четири пъти стартираха от първа редица, включително първи и втори в Каталуния, плюс 3 пъти влизане в топ 6 на Алеиш Еспаргаро и Маверик Винялес. Квалификационните характеристики на Suzuki, подобно на тези на Ducati, несъмнено са подпомагани от по-меката задната гума, която няма да бъде на разположение през следващия сезон. Но има няколко причини, поради Suzuki може просто да направи най-голям прогрес и подобряването в производителността през новия сезон.
Първата е, че GSX-RR накрая ще получи скоростната кутия с бърза смяна на предавките, след като това бе единствения заводски мотоциклит без тази технология. Това частично ще сотстрани най-голямата слабост Suzuki при ускорение. В завода обаче се планират също и необходимите подобрения на двигателя, заради които бе наречен „напълно нов мотор“.
С отпадането на техническите облекчения за Ducati, Suzuki трябва да бъде най-конкурентната машина, без до забравяме очаквания скок от Aprilia. Така че Suzuki могат да се възползват от допълнителни промени на двигателя, развитието му през сезона и повече тестове.
По време на предишния си проект в MotoGP, Suzuki често изоставаше сериозно от Honda, Yamaha и Ducati от гледна точка на електрониката. Новият общ ECU трябва да ограничи всяко неблагоприятно положение. Алеиш Еспаргаро каза: „Нашите инженери и момчетата от Magneti Marelli ни казаха, че общия софтуер на ECU за 2016 г. е в основата на много сходсво в моторите и карането им през тази година. Успяхме да бъдем доста конкурентни с нашата електроника на другите заводски отбори, които имаха обствена електроника. Така че не били много по-добри от това, което те ще имат през следващата година … Мисля, че можем да бъдем близки.“
Не на последно място, новобранецът Маверик Винялес вече загатва, че е звезда. Той вече се открои като бъдещ победител състезание. Със сигурност ще бъде още по-силен през този сезон, след една година струва на опит.
Рединг и Ducati
Лошото представяне на Скот Рединг в Marc VDS Honda беше едно от разочарованията на 2015 г. Само на мокрите състезания на Силвърстоун – 6-и и в Мисано – 3-и, донякъде разсейват пълното бедствие за сезона. Но англичанинът изглеждаше дста по-различно с новия си Pramac Ducati, като дори бе сред водещите по време на частния тест в края на 2015 г. в Херес. Наистина, на този ранен етап и след корекция на техническите правила, през 2016 г. машините на Ducati изглеждат като цяло силни. Това се дължи преди всичко на своя ангажимент към програмата за изпитване Michelin и приноса на универсалното ECU за клас Open. Ducati има за цел да спечели състезание тази година. Но целта на компанията за две победи през 2016 г., може да се окаже доста нереална, ако отборът поддържа първоначалния си план за тестове на следващата версия на Desmosedici, който ще дебютира през февруари.
Ще кара ли Кейси Стонър?
Това е въпросът, който е в устата на всеки, откакто се появиха служовете, че се оттеглилия се двукратен шампион Кейси Стонър ще се раздели с Honda, за да стане тестов пилот на Ducati.
Всичко, което се знае до момента е, че талантливият австралиец, който донесе единствената титла в MotoGP на Ducati през 2007 г. и спечели последната си победа в състезание през 2010 г., ще бъде тестер на Desmosedici на сесията, планирана за Сепанг през януари. Фактът, че Стоунър предложи да замени контузения Дани Педроса миналия сезон доказва, че той все още има желание да се състезава в MotoGP. Или поне са стартира от време на време. Малцина биха се изненадали, ако той прави това важно завръщане у дома си на кръга във Филип Айлънд или на някое от домакинските стартове на Ducati.
Стонър срещу Маркес, срещу Роси, срещу Лоренцо, срещу Педроса? Това може да се случи…


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.