История на мотоциклетната Гран При в Бърно

– Единствената писта, която е била домакин на повече Гран При от Бърно е Ассен в Холандия. Там се прави Dutch TT във всяка от 66-годишната история на световния шампионат.
– Първата Гран При на Чехословакия е в Бърно през 1965. Състезанието в 500 cc от 13 обиколки на оригиналната дължина на пистата 13.94 км по пътната мрежа е спечелено от Майк Хейлууд (MV Agusta) с време 1.11:23.2 ч.
– Дължината на пистата е намалена на 10.92 км през 1975 г. от съображения за сигурност. 
– Последното състезание във висшия клас в Бърно на трасето от пътната мрежа е през 1977 г. и е спечелено от Джони Чекото с Yamaha. Пистата става твърде опасна за машини с голям обем.
– Мотоциклети с по-малък обем продължават да се състезават в Гран При на пистата в бърно до 1982 г., преди състезанието да е извадено от календара от съображения за сигурност.
– Сегашната писта за първи път е използвана за Гран При на Чехословакия през 1987 г. до 1991 г. Бърно не попада в календара за 1992 г., но състезанието е възстановено през следващия сезон 1993 като Гран При на Чехия и от тогава е домакин на световния шампионат всяка година.
– Това ще бъде 27-ото състезание за Гран При на този писта, която виртуално не е променена. Направени са малки модификации през 1996 г., които удължават трасето от 5.394 км до сегашните 5.403 км.
– От настъпването на 4-тактовата ера в клас MotoGP през 2002 г., Yamaha и Honda имат по 5 победи в Бърно, а Ducati – 2. Пилотите на Honda са печелили на това трасе през последните 3 години, докато последната победа на Yamaha е на Хорхе Лоренсо през 2010 г.
– Има само един подиум на чешки пилот на сегашната писта Бърно във всички класове – на Лукаш Пешек, 3-о място в клас 125 куб. см през 2007 г. с Derbi.
– Най-добрия резултат на чешки пилот в MotoGP на домашното му състезание е на Карел Абрахам – 9-о място през 2012 г.
– Двамата пилоти с най-много победи в Гран При на сегашната писта в Бърно са Макс Биаджи (4 x 250 куб. см, 2 x 500 куб. см, 1 x MotoGP) и Валентино Роси (1 x 125куб. см, 1 x 250 куб. см, 1 x 500 куб. см, 4 x MotoGP).

 


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.