Horex пусна технически данни за VR6

Двигателят на новия 6-цилиндров роудстер има мощност 161 к.с. при 9000 об./мин. Сега мотоциклетът преминава през последните тестове и производството му ще започне през пролеттта на 2012 г. В близко време компания трябва да реши дали да пусне атмосферна версия на мотоциклета без турбо, а след това и по-скъпата турбо версия.
Едно от новите технически решения в мотоциклета е използването на задвижването твърда графитна грес. Графитната система е разработена от германската Schunk Group и при нея съединителя се смазва постоянно с тънък слой графит, който осигурява защитата му. Липсата на течно масло прави мотоциклета по-чист. Освен това тази система намалява износването на на съединителя и увеличава интервала на сервизно обслужване.
Първоначално Horex VR6 бе обявен с мощност 200 к.с. при 8500 об./мин. и цена от 19 980 евро. В Германия определиха машината с обем на двигателя 1218 куб. см като muscle bike, конкурент на BMW. Разработката бе в продължение на 5 години при пълна секретност, а сега има две версии – о обикновен двигател 160 куб. см и мотор с турбо – 230 к.с. Байкът е разработен от германският инженер Клеменс Нис и неговият бизнес-партньор Франк Фишер. За дизайна е работил Петер Науман, известен с концепциите си – MZ 1000S и MZ 1000SF, а също и скутера на BMW C1 и триколесния концепт CLEVER.
Двигателят е по идея на Volkswagen VR6 – два цилиндрови блока, разположени под ъгъл 15 градуса. Двете групи цзилиндри са с една глава на блока. Всички 6 смукателни клапани са от едната страна, а изпускателните – от другата. Въпреки името V, в този мотор има много от 6-цилиндров редови двигател. Диаметъра на цилиндъра е 68 мм, а ходът на буталото – 55 мм. Максималният въртящ момент е 154 Нм при 7200 об./мин.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.