Honda Motocompo се завръща

Представеното на снимката возило е прототип, а серийното производство на модела може да бъде обявено всеки момент. Оригиналният Honda Motocompo се появи преди 30 години. Той бе пуснат през 1981 г., и бе конструиран специално, за да се побере в багажника на новия тогава модел на компанията – Honda Fit, който се продава в Европа под името Jazz. Ръчките на кормилото и седалката на Honda Motocompo се сгъваха така, че се получаваше нещо като куфар на колела, който идеално се събираше в най-малкия автомобил на Honda.   
От Honda разчитаха на голяма популярност на Motocompo, като се очакваше да се продават по 10 000 броя на месец, но надеждите не се оправдаха. Въпреки че автомобилът Honda Jazz пожъна огромна популярност и е много търсен и досега, тогава много клиенти решиха, че подходящ за колата им скутер не им е необходим. Затова за три години – от 1981 до 1983, бяха продадени само 53 369 броя от тези скутери и производството им беше спряно. Няколко пъти след това от Honda се връщаха към идеята, но нещата стигнаха само до концепции – електрическите модели e-Dax и e-NSR през 2001 г., а до производство не се стигна.
Новата версия Honda Motocompo изглежда доста сериозна и е по-голяма от първата. Принципът на идеята обаче остана същият – всичко да е максимално компактно, а повърхностите да са максимално равни. Панелът и приборите са вградени в кутия, подобна на iPhone, която също може да се сваля. Двигателят е обикновен бензинов, а ако се съди по-размерите на Motocompo, той е 125-кубиков, четиритактов, а не двутактов, какъвто беше на оригиналния.
Очаква се новият скутер да бъде представен на автосалона в Женева в началото на март или най-късно на моторшоуто в Токио през октомври.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.