Honda – 1, 2, 3, 4 на Сепанг

Както и в предишните два, австралиецът бе начело в класирането и в третия последен ден. Нещо повече – пилотите на Honda окупираха първите четири места в последния ден.
Много близо до Кейси бе неговият съотборник Дани Педроса, като двамата показаха превъзходството на машината RC212V. Бен Спийс бе най-бързият ездач на Yamaha – пети, а Валентино Роси, който се завърна отново на пистата стана 11-и.
В третия и последен ден на тестовете Стонър и Педроса бяха единствените, които слязоха под две минути за обиколка. Кейси, който постигна време 1:59,665, заедно с Педроса още на сутрешните изпитания. Вчера те счупиха рекорда за най-бърза обиколка на Сепанг, поставен от Валентино Роси през 2009 г. Сега и двамата подобриха собствените си времена и „дочупиха” рекорда на Доктора. Дани постигна 1:59,803. Те, както и другите пилоти с Honda RC212V – Марко Симончели и Андреа Довициозо работиха върху настройките на шасито и стабилността при спирането.
Марко Симончели, който бе най-бърз на тази писта на първия тест преди три седмици, постигна  2:00,163, което го класира на трето място.  Пилотът на San Carlo Honda Gresini е доволен и от двата типа гуми – твърди и меки, които изпробва през трите дни. Той коментира, че сцеплението на машината е отлично при различни варианти на настройката. Третия пилот на Repsol Honda –  Андреа Довициозо бе последният пилот, който бе на по-малко от секунда от Стонър с постижение 2:00,541.
След квартета на Honda, в класирането се нареди триото на Yamaha. Най-бърз бе фирменият пилот Бен Спийс, който със своята M1 зае пета позиция. Бен бе по-спокоен днес за разлика от предишните дни, когато претърпя катастрофа. Сега се фокусира върху настройките на електрониката и шасито, като постигна 2:00,678, на 1,013 сек. от Стонър. Колин Едуардс от Monster Yamaha Tech 3 приключи по-рано участието си в последния тестов ден, но преди това регистрира 2:00,966, като се нареди преди световния шампион Хорхе Лоренсо. Испанецът от Factory Yamaha Racing бе категоричен, че неговият M1 се нуждае от повече мощност, за да бъде конкурентен на машините на Honda. Той направи днес 48 обиколки, а най-бързата бе за 2:01,003, но остана на 1.3 сек. от Стонър.
Алваро Баутиста окупира осмото място и оглави триото от пилоти, които започват втория си сезон във висшия клас. Пилотът на Rizla Suzuki финишира пред Хироши Аояма, който катастрофира на завой номер 9, но без сериозни последствия и пред Хектор Барбера – най-добре класиралият се пилот на Ducati. Хектор обаче кара за частния тим Mapfre Aspar на Хорхе Мартинес Аспар.
След като пропусна вчерашния тестов ден заради висока температура, Валентино Роси направи 59 обиколки със своето заводско Ducati, като искаше да извлече максимума от него в последния ден. Той завърши 11-и с време 2:01,469, като успя да изпревари съотборника си Ники Хейдън, но изостана на 1,804 сек. от Кейси. Американецът имаше проблем с работата на двигателя на своя мотоциклет, но успя да го реши и в края на сесията неговият GP11 започна да работи нормално. Много близо но Ники бе Лорис Капироси със своя Pramac Racing Desmosedici, а след него – 14-и бе британският новак Кал Кръчлоу (Monster Yamaha Tech 3). По-назад в класирането останаха Ранди де Пюние (Pramac Racing), Тони Елиас (LCR Honda) и Карел Абрахам (Cardion AB Motoracing).

Резултати от последния ден

1.    Стонър, Repsol Honda Team1:59.665
2.    Педроса, Repsol Honda Team +0.138
3.    Симончели, San Carlo Honda Gresini +0.498
4.    Довициозо, Repsol Honda Team +0.876
5.    Спийс, Yamaha Factory Racing +1.013
6.    Едуардс, Monster Yamaha Tech 3 +1.301
7.    Лоренсо, Yamaha Factory Racing +1.338
8.    Баутиста, Rizla Suzuki MotoGP +1.529
9.    Аояма, San Carlo Honda Gresini +1.663
10.    Барбера, Mapfre Aspar Team +1.681

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.