Harley-Davidson пак в топ 100 на най-известните марки в света

 

Interbrand е водещият в света брендов консултант, който всяка година публикува рейтинга „Най-добрите марки в света”. В списъка попадан най-известните и скъпи марки на планетата. От една Harley-Davidson има повод за гордост, тъй като от години е единствената компания, представяща в този рейтинг света на мотоциклетите. От друга обаче има повод и за разочарование, той като слиза надолу в класацията. Например за 2011 г. Harley-Davidson едва успя да се задържи на почетното място № 100 в листата.
Както отбелязват експертите, независимо от това, че Harley-Davidson отстъпва, тя не се намира в лоша компания, тъй като на 99-о място е Ferrari. И това е позиция на фирма, която се счита не само производител, но и определяща стил на живот за много хора. Вероятно в Милуоки отбелязват и този факт.
В целия списък на марките за 2011 г. на Interbrand, начело е Coca-Cola със стойност от 71,9 милиарда долара. Втори са IBM с 69,9 милиарда долара, следвани от Microsoft – 59,1 милиарда. В топ 10 са само американски компании: Google, General Electric, McDonalds, Intel, Apple, Disney, HP. На 11-о място е първият неамерикански бренд – японската Toyota, следвани от германската Mercedes. BMW e на 15-о място, а Honda – 19, които са оценени съответно 24,55 и 19,43 милиарда долара. Audi e на 59-о място, Porsche на 72-о, а на 74-о – Shell.
Harley-Davidson през 2010 г. бе на 98-о място, през 2009 – 73-о, а след това: 2008 – 50-о, 2007 – 45, 2006 – също 45, 2005 – 46, 2004 – 41, 2003 – 44, 2002 – 46, 2001 – 48.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.