Gilera Nexus 500ie – Вълк в овча кожа

Двигателят на малкото Peugeot периодично изръмжава, подобно на млад жребец, чийто юзди са му отнели свободата и го карат нервно да пристъпва. Вдигам поглед и виждам, че “младият жребец” е седнал зад волана и отправя предизвикателни погледи към целия свят. Хубаво, но първо съм със скутер и второ, и по-важно, винаги съм бил против импровизираните гонки по градските улици.

В този момент светва жълто, пежото със свирене на гуми се понася напред и… на следващия светофар отново сме един до друг. Погледът на младежа зад волана е повече от красноречив – “Аз съм недостижим”. Какво пък. Един урок никога не е излишен. Напред – път широк, ограничението е 70 км/ч, но никъде не пише за колко време трябва да ги достигнеш… светва жълто, вече съм се привел леко напред, навивам дясната ръкохватка докрай и отново чувам пронизителното свирене на гуми. Този път малко зад мен.

Стрелката на скоростомера ми достига 80, връщам газта и след миг малкият нервак прелетява край мен. На следващия светофар пак сме заедно, но в погледа му освен учудване, се долавя и малко мисъл. Не ви се вярва? Не разбрах точно за кое – дали, че в погледа на юнака се е появила мисъл, или че с един скутер съм скъсал на старта тунингована 106-ца? Вярно, и двете твърдения звучат невероятно, но… Да караме подред. Аз съм на седалката на стилен бяло-черен Gilera Nexus 500ie. Едноцилиндровият му двигател произвежда 40 к.с. и предлага максимален въртящ момент 43 Нм. За да оставя на старта почти всеки автомобил от средния клас, ми липсва единствено желание. И, може би, дребен елемент на изненада.

Макси-скутерът на италианците притежава всички предимства на двуколесните от този тип. Той е пъргав, маневрен, не харчи много, удобен е не само за ездача, но и за пътника зад него. Центробежният съединител и вариаторната предавка ви освобождават от грижите при големите мотоциклети да мислите на коя предавка сте спрели на светофара и да търсите неутралната, когато вече трябва отново да потегляте. При голямата Gilera практичността е издигната в култ. Под ергономичната седалка има достатъчно пространство за най-необходимия багаж, дори за по-дълго пътуване. От двете страни на ръкохватките са разположени малки жабки, където може да приберете телефона, портфейла или други дребни, но необходими предмети.

За по-студеното време, на нивото на краката има отварящи се жалузи, през които топлият въздух приятно загрява глезените. Контролните прибори ненатрапчиво показват необходимата ви информация. И не само скорост и обороти. Трип-компютърът регистрира максимална и средна скорост, външна температура, разход на гориво и оставащ пробег с наличното в резервоара. Докато пътувате, може да зареждате мобилния си телефон от автономния 12V извод под седалката. Ще кажете “Кой ти го не може. Всичко това го предлагат и повечето по-евтини скутери на пазара.” Така е, но освен всичко това, големият Nexus е създаден за удоволствие. То започва още от първия път, когато попадне в полезрението ви. Стремителното спортно излъчване привлича вниманието с хармоничния си дизайн… Да и това не е уникално. Повече или по-малко и китайците започнаха да правят агресивен дизайн на своите модели. И ето, че идваме до съществената част. Какво ще кажете за едно 300-километрово пътешествие извън града? Пълним резервоара и потегляме. По магистрала “Тракия” стигаме до разклона за Костенец и се впускаме по многобройните завои към Боровец.

Ако дотук не сме имали никакви проблеми (дори при по-висока скорост широкото ветроупорно стъкло предпазва от насрещния поток досадни насекоми), сега кефът продължава. Сравнително големите колела и добре оразмереното окачване държат машината здраво дори в по-острите завои. Спирачките, естествено Brembo, се справят чудесно със задължението си и внушават сигурност. Тя се допълва от интегралното им действие – при задействане само на задната, част от силата се пренасочва към предното колело и така опасността от подхлъзване отзад е много по-малка. Мощният двигател дава известно превъзходство спрямо останалите участници на пътя и в съчетание с малките габарити на скутера, изпреварването и на малкото по-къси прави участъци, е гарантирано сигурно. Е, едноцилиндровият двигател неотменно върви с по-високите си вибрации, но не е болка за умиране. Едно по-рязко спиране ме завари малко неподготвен – тръгнах да се хлъзгам напред по седалката. Толкова бях забравил, че съм със скутер и между краката ми няма резервоар, който обикновено ми служи за опора. Но след това вече бях подготвен и повече изненади нямаше. Привечер се прибрахме в София и почти 300-те километра, останали зад гърба ми, сякаш бях изминал комфортно върху седалката на по-малко туристическо ендуро. Още по-приятно бе, че резервата на горивото продължаваше да не дава признаци на живот.

Със сигурност скутерът няма да ми стане фаворит при извънградски пътувания – липсва ми тръпката от равния режещ звук при рязко повишаване на оборотите на многоцилиндровия двигател и сигурното “заключване” на краката около резервоара при накланяне в завой, но за в града съм го признал. А, ако прекарваш повечето време в бетонната джунгла, макси-скутерът на Gilera е добър вариант и гарантира удоволствие, докато се разтоварваш през уикендите и на по-далечни разстояния.

 
Технически характеристики

Двигател   
Едноцилиндров, четиритактов, 4 клапана SOHS – Piaggio MASTER, с течно охлаждане и електрически стартер
Работен обем, куб. см – 460
Макс. мощност, к.с. при об/мин – 40,1 при 7500
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин – 43,0 при 5500
Диаметър/ход на буталото, мм – 92,0/69,0 mm

Гориво
Безоловен бензин с минимално октаново число 95

Трансмисия
Twist and Go с автоматичен центробежен съединител и безстепенна вариаторна предавка (CVT)

Рама
Стоманена тръбна с шарнирна задна връзка

Предно окачване
Ø 41 mm хидравлична телескопична вилка Kayaba, ход 104 mm

Задно окачване
Прогресивно POWER DRIVE, Kayaba газов амортисьор с натегната пружина, регулира се в 7 позиции

Предна спирачка
Двоен диск инокс с Ø 260 mm и две противоположно действащи работни цилиндърчета, Ø 28-26 mm ляво/дясно (PINZA BREMBO)

Задна спирачка
Дискова инокс с Ø 240 mm, с две противоположно действащи цилиндърчета, Ø 34 mm (PINZA BREMBO)

Размери, мм
Дължина – 2090
Широчина – 765
Междуосие – 1515
Височина на седалката – 780
Сухо маса, кг – 216
Обем на резервоара, л – 15,0
Предна гума – Безкамерна 120/70-15"
Задна гума – Безкамерна 160/60-14"
Емисии – Екологичен стандарт Евро 3
Цена в лв. с ДДС – 9700

 

10 thoughts on “Gilera Nexus 500ie – Вълк в овча кожа

  1. Howdy! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.
    Is it tough to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure
    things out pretty fast. I’m thinking about setting up my own but I’m not sure where
    to begin. Do you have any points or suggestions? Thank you

  2. Hey I am so happy I found your blog, I really found you by accident, while I was searching on Yahoo for
    something else, Anyways I am here now and would just like to say many thanks for a fantastic
    post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don’t have
    time to go through it all at the minute but I have book-marked it and also added in your RSS feeds,
    so when I have time I will be back to read more, Please do
    keep up the great work.

    My web page :: mpc-install.com

  3. Wow, marvelous weblog format! How long have
    you been running a blog for? you make blogging look easy.
    The full look of your site is excellent, let alone the content material![X-N-E-W-L-I-N-S-P-I-N-X]I just couldn’t depart
    your web site before suggesting that I extremely enjoyed the standard information a person supply to your guests?
    Is going to be again ceaselessly in order to inspect new posts.

    Also visit my blog :: ACV Advanced Gummies Reviews

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.