BMW S 1000 RR: Технологично чудо

И роди се “чудовището” BMW S 1000 RR. Беше лето господне 2009-то, време, дето светът се друсаше от икономическа криза, а по пистите ручаха и властваха японци със своите Yamaha, Honda, Suzuki и Kawasaki. От време на време пътя им пресичаха и италианците с Ducati и Aprilia. Но спокойствието им е на довършване. Яви се някой, щото да обърка сметките и на самураи, и на римски легионери. Довтасаха баварците, да се сборят с тях. Те повикаха в града Мюнхен горд австралийски рицар, наречен Трой Корсър. Този войн бе печелил много битки на пистовите бойни полета. Два пъти дори – в лето 1996-то и лето 2005-то, бе коронясан за властелин на световните писти. Повикаха го в замъка на BMW Motorrad и облече той доспехите, да се бие на страната на младата армия на германската компания в световния шампионат Супербайк.
 

BMW са най-големият производител на мотоциклети в Европа, но дълго време баварците се пазиха от пистовите състезания като дявол от тамян. В същото време имаха победи в ралита като Дакар, туристическите им машини също са тачени и се радват на висока клиентска почит. С две думи умения и опит имат предостатъчно. Сега дойде и убедеността, че могат да направят нещо значимо и сред най-бързите бегачи – пистовите мотоциклети. А всички знаят, че захванат ли се баварците с нещоо…
S 1000 RR е голямото завръщане на BMW не само в сериите Супербайк, но и при супербързите мотоциклети. Нещата са свързани. За да участват в клас Супербайк, производителите от Мюнхен трябва да стъкмят и продадат най-малко 1000 броя от съответния модел. А почитателите на марката сякаш само това са чакали. Не само разграбиха първите бройки, но и питаха за още. Защото двуколесните на BMW не са по-малко популярни, пък и престижни, от автомобилите им. А S 1000 RR направо е достоен за възхищение.
Концернът не от вчера има опит в състезанията с автомобили, включително и при най-бързите на планетата – болидите от Формула 1. Следователно никак не е чудно, че при създаването на супербайка BMW S 1000 RR са използвани доста технологии от Формула 1. Моторджиите хванаха последния влак, тъй като баварците обявиха, че се оттеглят от Гран При и продадоха отбора, едновременно с базата в Хинвил. Мюнхенци обаче няма да спрат да развиват машината.

Мотоциклетът има 1000-кубиков, 4-цилиндров, надлъжно разположен двигател, с титаниеви клапани и достига впечатляващите 14 200 об/мин. Максималната мощност на мотора на S 1000 RR е 193 к.с. (142 кВт) при 13 000 об./мин, а максималният въртящ момент е 112 Нм при 9750 об./мин. За проектирането, построяването и развитието на BMW S 1000 RR конструктори, инженери и дизайнери са работили над две години, като наред с другите задачи, те са се стремили към максимално олекотяване. Така са достигнали до сухата маса 183 кг, а заредена догоре с гориво и готова за езда, машината тежи само 206,5 кг. Мотоциклетът е оборудван и с допълнителна система HP Gearshift Assistant, която осигурява превключване на предавките без използване на съединител. Специалните разработки не се ограничават само по силовия агрегат на спортиста. Спортната ABS система при S 1000 RR е уникално произведение на германското инженерно изкуството и тежи само 2,5 кг. За сравнение повечето подобни системи прибавят допълнително около 10 кг към теглото на байка.
 

Почти всички системи в S 1000 RR могат да се настроят от собственика на машината, според неговите индивидуални предпочитания или стила му на езда. И това става не само на място или в сервиза. Част от тях се регулират по време на движение, чрез натискането на един-единствен бутон. Това важи в най-голяма степен за двигателят, който има четири режима на работа. По време на път може да бъде коригирана работата и на тракшънконтрола, ABS-а и ауспуховата система. Така пилотът може в най-голяма степен да съобразява скоростта и поведението на машината си спрямо условията на пътя и състоянието на гумите.
S 1000 RR се предлага в четири цвята, както и в състезателната окраска на “бегачите” на Трой Корсър и Рубен Ксаус. От края на месец ноември BMW S 1000 RR вече ще се предлага и в България, а цената… за нея като му дойде времето.
 

Технически характеристики
Двигател ч
етиритактов, 4-цилиндров, надлъжно разположен, охлаждане – водно
работен обем 999 куб. см

диаметър и ход на буталото 80 х 49,7 мм
степен на сгъстяване 13,0:1
максимална мощност 193 к. с. при 13 000 об./мин
максимален въртящ момент 112 Нм при 9750 об./мин

максимална скорост над 200 км/ч
запалване електронно

Трансмисия:
6-степенна касетъчна предавателна кутия

Ходова част:
алуминиева рама
Окачване
отпред обърната телескопична вилка с диаметър на тръбата 46 мм
отзад амортисьор
Ход на амортисьорите
отпред – 120 мм
отзад – 130 мм

Спирачки:
отпред двудискова хидравлична с диаметър 320 мм
отзад еднодискова хидравлична с диаметър 220 мм

Гуми:

отпред 120/70 ZR17
отзад 190/55 ZR17

Размери, мм:
дължина 2056
широчина 826
височина 1138
база 1432
височина на седалката 820
Обем на резервоара, л 17,5
Маса незареден, кг 183

Маса зареден, кг 206,5

 



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.