Актуализация на разпределението на двигателите в MotoGP за 2020 г.

Комисията за Гран При пусна актуализация на разпределението на MotoGP, Moto2 и Moto3 за предстоящия шампионат през 2020 г.
Комисията е от Кармело Езпелета (шеф на Dorna), Пол Дюпарк (ФИМ), Ерве Поншарал (IRTA) и Таканао Цубучи (MSMA). Бяха направени електронни срещи на 22 и 27 май. Взети са следните решения, продиктувани от въздействието на коронавирусната епидемия:

Разпределение на двигателите в клас MotoGP

ФИМ, IRTA, MSMA и Dorna са оптимисти относно рестартирането на шампионата. Все още обаче не е сигурно колко кръга ще могат да се проведат през 2020 г. Поради тази причина единодушно бе одобрено, че разпределението на двигателите на MotoGP ще бъде решено преди да бъде публикуван преработения календар. Ще  бъде за всяко събитие, както следва:

Оставащи събития в календара за 2020 г. (Голямата награда на Катар е изключена) Разпределение на двигателите за пилот
Производители без концесия Производители, квалифициращи се за концесия
До 11 състезания 4 6
До 14 състезания 5 7

Разпределение на двигателите в Moto3

По подобен начин за клас Moto3 разпределението на двигателите също е постигнато единодушно:1. Ако общият брой състезания през 2020 г. е по-малък от 12 (включително Катар), 2020 и 2021 г. ще се считат само за един сезон и комбинираното максимално разпределение на двигателя за двата сезона ще бъде от 9 двигателя.2. Ако броят на състезанията през 2020 г. е 12 или повече, тогава разпределението за сезон 2020 ще бъде отделно и както следва:

Общо състезания в календара за 2020 г. (Включително Гран при на Катар) Разпределение на двигателите за пилот
12-14 4
14-18 5

Частни тестове в Moto3 и Moto2

Решението е с незабавен ефект. Пилотните от тези класове няма да могат да правят по-нататък частни тестове през 2020 г. до бъдещо нареждане. Решението е предизвикано от следните съображения:
При значително намаляване на доходите за екипа, забраната за тестване за всички пилоти ще изравни условията. Това са в съревнованието между онези отбори, които може да имат по-добро финансиране и тези, които едва могат да оцелеят от месечните плащания на субсидиите.
Наличието на писти ще бъде още по-ограничено от нормалното. Може да бъдат подложени и на правителствени ограничения. Освен това ограниченията за пътуване в Европа и по целия свят все още са налични в отделните страни. Това означава, че само на някои екипи може да бъде разрешено да се движат с превозни средства и персонал на тест. Повечето от ограниченията за пътуване изглежда са приложими поне до края на юни.
ФИМ, IRTA и Dorna се надяват да имат значителен брой състезания. Надеждите са те да започнат през юли. Тези състезания ще бъдат съкратени в кратък период от време. Това значи, че във всеки случай има ограничени дни за тестване, след като състезанията се възобновят.

Намерението на Dorna е да проведе допълнителни тестови сесии за всички класове през седмицата на първото събитие.

Понастоящем дейностите на доставчиците на гуми от Dunlop са ограничени. Много от ключовите служители в екипа са блокирани. Те вече посочиха, че няма да могат да предоставят услуги по време на частни тестове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.