BMW Motorrad представи новия къстъм R 18 Dragster

Когато се спомене името на известния дизайнер на поръчкови мотоциклети  – ателието Roland Sands, трябва да очакваме нещо невероятно. Точно това са свършили Роланд Сандс и неговите хора. Съблекли са BMW R 18, за да създадат драгстер, който включва и емблематичния и масивен боксер. Резултатът: R 18 Dragster.
Роланд и неговият екип са създали уникален шедьовър, изграден около впечатляващия 2-цилиндров Big Boxer, давайки свобода на творчество си. Има и нотки от личната история на Роланд Сандс, която е послужи като вдъхновение за работата му върху мотора. Той казва: „С двигател, който е толкова видимо в центъра, веднага се сетих за масълкарс. Семейството ми винаги е вървяло бързо. Баща ми е бил драг състезател. Затова сметнах, че има смисъл да събличаме мотора до най-необходимото, за да върви бързо по права линия.“

С новото R 18, BMW Motorrad представи първия сериен мотоциклет на марката в сегмента за круизърите през април 2020 г.

Този модел, като никой друг мотор на BMW преди него, е изцяло в традицията на историческите мотоциклети на баварците. Както технически, така и по отношение на дизайна. Той се основава на знаменити модели като BMW R 5 и премества фокуса обратно към най-важното за мотоциклета. “Big Boxer”  продължава линията на традиционните боксери с въздушно охлаждане, които предлагат вдъхновяващо каране от началото на производството на BMW Motorrad през 1923 г.

Роланд Сандс винаги започва с начертаване на идеите си на хартия. Това му позволява да разбере основите на формата и как може да изглежда стойката и геометрията на мотора.
Повече от всеки друг мотоциклет, новият R 18 предлага изключително адаптивен дизайн. Той се отличава с лесно сваляща се задна рамка и комплект с лесни за демонтиране боядисани части. Затова става лесно преобразуването на задния край на новия R 18. Електрониката определено е най-трудната задача, с която трябваше да се справят къстъмарите.

Те променят изпускателната система, влагат азотен оксид, изваждат отработените газове и променят драстично всмукателната система. Крайният продукт е впечатляващ. Има високо ниво на изработка, както може да се очаква от BMW Motorrad. За R 18 Dragster екипът на Roland Sands запазва геометрията на горната част на R 18. Премахна задния край на мотора и го превърна в състезателен. Освен това те избраха да модифицират предния и задния калник, за да се поберат в модифицираната рамка. Целият процес на персонализиране отнема около три месеца и половина. След това моторът се отправи към работилницата за окончателно сглобяване и един ден на тестова на пистата за драг.

Освен мотоциклета R 18 Dragster, Роланд Сандс създаде и две различни дизайнерски колекции от фрезовани алуминиеви части за представянето на R 18 Cruiser – „Machined“ и „2-Tone-Black“. Гамата „Machined“ и „2-Tone-Black“ включват предни и задни колела, предлагани в различни размери от стандартните.

Гамата от тези ексклузивни части включва корпуси на скоростомера, скоби на кормилото, щрангове, ръкохватки на кормилото, ръчни лостове и огледала, както и облицовъчни елементи на корпуса на двигателя, капачки за пълнене на течностите, капаци на заглушителя на всмукателните тръби и много др.

За R 18 Dragster, Сандс използва колекцията на „2-Tone-Black“, за да персонализира лостове, колела, капаци на клапаните, фара и светлините на габаритите. Предният край е взет от BMW R nineT. Седалката, както и ауспухът са създадени от нулата.

Промените по мотоциклета R 18 Dragster

1. Рамката е модифицирана напълно, премахвайки задното окачване както за драг състезания.
2. Предните и задните калници са леко модифицирани. Използват се основните метални части, за да се запази класическият силует R 18.
3. Фарът е взет от оригиналния R 18 и е подчертан с рамката на фаровете от дизайнерската колекция от алуминиеви части.
4. Стандартният ауспух е заменен с ръчно изработена система от неръждаема стомана с двойна мегафонна система. Тя използва накрайниците за изгорелите газове от специалните алуминиеви части.
5. Хидравличните предни спирачки и главните цилиндри на съединителя са от Roland Sands Design.
6. Резервоарът е взет от оригиналния R 18.
7. Боята е с двуцветен метален син цвят с класически бели щифтове на BMW, създадена от художника на Роланд Крис Ууд.
8. Вилката е взета от BMW R nineT.
9. Предната спирачна система е взета от супербайка BMW S 1000 RR.
10. Седалката е изградена от нулата и по поръчка на RSD от Saddlemen.

Роланд Сандс е израснал на мотоциклет и мотоциклетизмът е в кръвта му. Баща му е бил драг състезател, но прави също къстъм мотори и части. Затова Роландот дете е възпитан, заобиколен от готини мотори. Той кара дори т.нар. дърт байкове, с които в САЩ се състезават. Той ги подготвя и възстановява. Сандс има собствена състезателна кариера, която продължи десет години.
Днес Роланд е световно известен дизайнер на мотоциклети и облекло по поръчка с клиенти от всички краища на света.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.