Yamaha представи изцяло нов спорт туринг – TRACER 9

По-леки, по-мощни и изключително гъвкави! Сега и оборудвани с най-усъвършенстваната технология някога в Yamaha Sport Touring! Изцяло новите TRACER 9 и TRACER 9 GT остават верни на философията „Спортно сърце, туристическа душа“, която ги направи номер едно в класа им. Предлагайки повишени нива на вълнуващо работно представяне, съчетани с разширени възможности за пътуване и по-висока обща спецификация, тези нови мотоциклети предлагат изключителна спортна гъвкавост.

Спортно-туристическата гама Sport Touring на Yamaha е укрепена и с новия TRACER 7 GT. Той предлага съвършената комбинация от ниско тегло, пъргавост и отлични туристически способности.

„Пътищата на живота“ е основната концепция зад сегмента Sport Touring на Yamaha. Целта е да се съберат всички видове мотоциклетисти, които търсят една и съща цел. Нови пътища за изследване. Нови спомени за създаване. Малко други форми на личен транспорт могат да отговорят на усещането за пълна свобода, изпитвано при всяко пътуване с мотоциклет. И никое друго превозно средство не се доближава до тръпката и вълнението от двете колела. Всеки Yamaha Sport Touring е създаден да осигури мигновено и достъпно бягство от света на ежедневието.

През 2015 г. първият Yamaha Tracer 900 пристигна в Европа и промени начина, по който много мотоциклетисти възприемаха класа Sport Touring. Предлагайки вълнуващото представяне на спортен мотоциклет заедно с впечатляваща възможност за пътуване на дълги разстояния, а освен това е идеално пригоден за градски пътувания, оригиналният Tracer 900 пожъна голям успех, като привлече много нови клиенти от всички възрасти и от разнообразни среди.

Последван от второ поколение модел EURO5 през 2018 г., Tracer 900 се утвърди като мотоциклет номер едно в класа Sport Touring. От модела бяха продадени три пъти повече бройки в сравнение с най-близкия му съперник през 2019 г. Този изключително приспособим мотоциклет сега се смята от мнозина за върховия Sport Touring и е един от най-важните модели в гамата на Yamaha.

Пет години след пускането на оригиналния модел, Yamaha създаде изцяло нови версии на върховите многофункционални мотоциклети. Те са разработени, за да затвърдят позицията на модела като любимия Sport Touring на Европа и да привлекат ново поколение мотоциклетисти към категорията.

Задвижването на изцяло новия TRACER 9 е с напълно преработения CP3 двигател 890 куб.см с технология „кръстосан“ колянов вал.

Той е по-лек, по-мощен и по-усъвършенстван от оригиналния двигател, завинаги променил имиджа на класа Sports Touring. Моторът съответства на EURO5, усъвършенстваният нов редови 3-цилиндров двигател се отличава с увеличен капацитет от 890 куб.см благодарение на 3 мм увеличение в диаметъра на отвора.

Повишаването на обема допринася за 7% увеличение на въртящия момент. Ключова характеристика на новия двигател е, че много по-висок въртящ момент от 93 Нм се произвежда при 7000 об/мин – с 1500 об/мин по-надолу в диапазона на оборотите. Това дава изключително ускорение и бързо изпреварване.

Освен това значително увеличение на линейния въртящ момент, мощността на двигателя с по-голям капацитет от 890 куб. см се увеличава до 119 к.с. при 10 000 об/мин – с 4 к.с. повече от преди.

Ново CF лято шаси Deltabox: По-спортно управление, повишена стабилност

По-леко, по-компактно и с по-добро управление, изцяло новото CF лято шаси Deltabox на TRACER 9 е проектирано да осигурява изключителна спортна гъвкавост с отличен комфорт.

Друго важно подобрение за 2021 г. е промяната в положението на новия двигател CP3 890 куб.см. Сега е по-изправен – под ъгъл 52,3º в сравнение с 47,5º при предишния модел. Тези промени подобряват цялостния баланс на олекотеното CF лято шаси и дават по-висока степен на обратна връзка от повърхността в предницата. Също и по-добро усещане за сцепление на предницата в завоите.

По-високо люлеещо се рамо с висока устойчивост: Повишена стабилност, спортна пъргавост

В съответствие с повишената твърдост на новата рама и по-компактния дизайн TRACER 9 е оборудван с изцяло преработено леко алуминиево люлеещо се рамо. То се върти във външната конструкция на рамата за разлика от външните точки на въртене при предишния модел. Въпреки че външно е подобен на дизайна, използван при 2021 MT-09, люлеещото се рамо на TRACER 9 всъщност е с 60 мм по-дълго, при което се получава 1500 мм междуосие – също като при предходния Tracer 900.

Пълен капацитет за 3 чанти багаж: Повишена гъвкавост и универсалност

За да оптимизира гъвкавостта и възможностите за туристическо пътуване, новият модел е проектиран да побере общо три твърди куфара за багаж, което позволява на TRACER 9 да се използва с всяка комбинация от горен и странични багажници. Системата Floating Stay се използва за страничните багажници, за да подобри стабилността при висока скорост и да изолира движението на багажа върху мотоциклета, а ръкохватката от една цяла част, преминаваща по цялата дължина, улеснява поставянето на горен багажник. Със своето по-ниско тегло и увеличена здравина изцяло новото шаси може да понесе общия полезен товар от мотоциклетисти и багаж до 193 кг – 7% увеличение на товароносимостта.

Водещо в класа си електронно подпомагане на водача: 6-осев инерционен измервателен блок (IMU) за върхов контрол

Първоначално разработен за R1, IMU досега никога не се е предлагал в категорията Yamaha Sport Touring. 6-осевият IMU (инерционен измервателен блок) постоянно измерва ускорението на TRACER 9 в посока напред – назад, нагоре – надолу и наляво – надясно, както и ъгловата скорост в посоките на наклона и завъртането на машината.

След първото си представяне в R1 през 2015 г. този 6-осев IMU бе допълнително разработен. Устройството в TRACER 9 е 50% по-малко и 40% по-леко. IMU постоянно изпраща данни към електронния блок за управление (ECU). То изчислява всички данни в реално време и ефективно управлява системата за управление на сцеплението (TCS) на новия TRACER, както и системата му за управление на поднасянето (SCS), системата за контрол на вдигането на предното колело (LIF) и системата за контрол на спирачките (BC).

Система за управление на сцеплението (TCS)

Ако се усети потенциална загуба на сцепление на задната гума по време на ускорението, данните от IMU предизвикат ECU да активира чувствителната към накланяне TCS и за кратко да ограничи движещата сила, докато не се елиминира приплъзването на задните колела. Системата се намесва на три нарастващи нива с увеличаване на ъгъла на наклона. Осигурява на водача на TRACER 9 допълнителна увереност при ускоряване на мокра или хлъзгава пътна настилка.

Други системи в TRACER 9

Slide Control System (SCS). Когато данните от IMU предвиждат странично плъзгане на задната гума, ECU регулира нивата на мощност в съответствие с данните, докато се осигури пълна стабилност. SCS може да се настрои на всяко от трите нива на намеса и да бъде изключена при необходимост.

Система за контрол на вдигането на предното колело (LIF). LIF позволява на мотоциклетиста да поддържа висока степен на управление на шасито по време на агресивно ускорение, като регулира степента на повдигане на предното колело, когато се усети от IMU. системата LIF има три избираеми нива на намеса и може да бъде изключена от водача.

Три режима на настройка на TCS/SCS/LIF.  За да бъде цялата система лесна за разбиране и работа, три режима на настройка са налични за водача на TRACER 9. В режим 1 TCS, SCS и LIF са предварително настроени на ниво 1. Това е най-ниското ниво на намеса, предназначено да поеме спортно и агресивно каране. Когато е избран режим 2, TCS, SCS и LIF са предварително настроени на ниво 2. Това е умерена намеса, отговаряща на голямо разнообразие от условия на средата. Ррежим 3 е опцията за ръчна настройка, която позволява на водача да избере която и да е комбинация от 3 настройки на TCS, 3 настройки на SCS, 3 настройки на LIF и изключване, осигурявайки 48 потенциални различни комбинации.

Система за контрол на спирачките (BC). TRACER 9 е оборудван и със система за контрол на спирачките (BC) с 2 режима, която осигурява допълнителна стабилност на шасито по време на аварийно спиране. Данните от IMU непрекъснато се анализират и когато водачът прилага прекомерен натиск от лоста към предната или задната спирачка, той автоматично се модулира от системата BC.

Мотоциклетистът може да избере един от двата режима: BC1 е стандартният режим с активен ABS, който предотвратява блокирането на колелата по време на аварийно спиране в изправена, праволинейна ситуация. Когато е настроена на BC2, системата предлага още по-високо ниво на намеса чрез контролиране на натиска на спирачките, когато IMU предусети, че шасито вероятно ще стане нестабилно в ситуации като внезапно спиране в средата на завой.

Yamaha D-Mode: Четири работни режима за всяка ситуация. D-Mode на Yamaha предлага общо четири режима на каране, за да отговарят на най-голямото разнообразие от Sport Touring ситуации – с един повече от предишния модел. Режим 1 дава по-рязка и по-агресивна реакция на двигателя. Режим 2 е универсална настройка за разнообразни ситуации. Режим 3 предоставя по-мек характер, идеален за спокойно каране. Новият режим 4 е идеален за каране в мокро време.

 Круиз контрол: Прави по-дългите пътувания по-приятни. TRACER 9 вече е оборудван стандартно с круиз контрол, подобен на системата, използвана при предишния модел GT, което прави по-дългите пътувания още по-релаксиращи и приятни.

Спортно-туристическата гама Sport Touring на Yamaha е укрепена с новия TRACER 7 GT

TRACER 7 GT предлага съвършената комбинация от ниско тегло, пъргавост и отлични туристически способности. Разработен е с помощта на същата философия, която донесе на TRACER 9 GT голям успех в цяла Европа. Стандартната спецификация на TRACER 7 GT включва удобна седалка, висока слюда и странични туристически багажници от гамата оригинални аксесоари на Yamaha, което го прави идеалният начин да избягате от града и изследвайте нови дестинации.

TRACER 7 е обновен за 2020 г., а мотоциклетът от второ поколение е насочен към водачи, които искат вълнуващо спортно представяне с пълна универсалност и внушително излъчване. С модерен корпус и агресивно лице TRACER 7 GT е машината, която наистина може да прави почти всичко – независимо дали е близо или далеч, в града или на шосето.

Задвижван от първата версия по Euro5 на високо оценения 2-цилиндров двигател CP2 с обем 689 куб.см, този модел издига концепцията за спортно-туристически мотоциклет (sport tourer) на още по-високо ниво. Отличаващ се с динамичен външен вид и предлагащ най-доброто в класа съотношение мощност/тегло, заедно с подобрена ергономичност и по-високата цялостна спецификация, TRACER 7 GT е създаден да вълнува.

Оторизиран дистрибутор на Yamaha Motor за България: МОТОДИНАМИКС ЕООД