WRC: Уникално – ветеранът Льоб повежда в Монте Карло

Себастиен Льоб с Ford Puma нанесе съкрушителен удар по днешните шест специални етапа на рали Монке Карло и поведе в класирането. Той е с 9,9 сек. пред сънародника си и адаш – Себастиен Ожие  с Toyota GR Yaris. Трети след Льоб е Елфин Евънс с Toyota на 22,0 сек.

47-годишният французин, който спечели последната от седемте си победи в Монте през 2013 г. направи страхотно каране и като че ли си спомни младите години. Със своя изцяло нов хибриден Ford Puma той изпревари Ожие и другият пилот на Toyota Елфин Евънс в една завладяваща сутрeшна битка из Алпите.

 

След двата снощни етапа на фарове лидер беше Ожие. Льоб обаче изпревари още сутринта главния си съперник, по време на трите първи планински специални етапа във френските Алпи. Той достигна зоната за смяна на гуми в Пуже – Тениер с 10,6 секунди предимство пред Toyota GR Yaris на Елфин Евънс.

След това Льоб взе и шестия етап и без да връща газта, контролираше играта. Съотборникът му Гъс Грийнсмит спечели 7-ия етап пред Ожие и Льоб. На 8-ия деветкратния световен шампион стана 4-и, но загуби само 4,5 секунди и продължи да държи лидерството в ралито.

Сутринта Ожие беше с още 2,4 секунди трети в другия GR Yaris. Ожие беше твърде предпазлив. Той направи внимателно каране по заледените пътища в сутрешната последна отсечка от Вал дьо Шалван до Ентрево и отстъпи почти 16 секунди на Льоб.

Пилотът на Puma каза: „Натисках много усилено цяла сутрин. Беше трудно с леда, на някои места имахме много сцепление, но на други нямаше нищо. Имам добро усещане за колата и се опитах да бъда безупречен от началото до края.”

След 5-ата скоростна отсечка Ожие слезе на трето място. Евънс не беше спокоен и с новата си кола в трудните алпийски условия. Той обаче даде второ най-добро време в Ентрево. Така уелсецът излезе на второ място, въпреки бавното пробиване след широкото плъзгане в обратните завои.

Ожие призна, че изборът му на меките и супер меки асфалтови гуми на Pirelli е компромисен. Но той устоя, докато сланата и ледът не го убедиха да не рискува. Той обаче след обяд се вдигна на щурм и успя да изпревари Евънс за 3-ото място. Двамата са разделени от 12,1 сек.

Тиери Ньовил беше с 40,2 секунди по-малко от темпото на четвърто място в Hyundai i20 N. Сутринта белгиецът описа „отварящият очите“ първи етап като „кошмар“. „Никога не съм бил толкова уплашен, докато шофирам“, каза той. Това е заради леда. После се оправи.

Съотборникът му Отт Танак е 5-и на 56,7 сек. Той успя в последната 8-а отсечка да влезе в топ 3. Изпревари и Крейг Брийн в другата Puma с 2,5 сек. Сутринта път той изоставаше от Брийн с 5,8 секунди. Ирландецът каза, че кара с около 70 % от потенциала на колата. Явно естонеца се възползва от това, въпреки че имаше проблеми с хибридната система на автомобила.

Той обаче изпревари съотборника си Гъс Грийнсмит с 9,2 сек., въпреки победата на британеца в 7-ата отсечка.  Грийнсмит държеше 4-о място сутринта, на и той имаше хибридни проблеми в последния тест не го свалиха до седми.

Такамото Кацута, Кале Рованпера и Оливър Солберг оформиха топ 10 за деня. Солберг имаше дим в пилотската кабина на неговия i20 N, който го забави. После взе, че се завъртя.

Адриен Формо направи своята Puma на дреб, след като при излизане от ляв завой, се удари в стената на следващия десен и излетя от пътя в дълбоко дере. Той и навигаторът му Алекс Кориа се отърваха невредими. Това е доказателство за сигурността на новото шаси с подобрена клетка за безопасност, според новите правила на Rally1.

Снимки WRC