WRC: Танак води след първия ден във Финландия

Ойт Танак с Hyundai i20 N  поведе след първи дан на рали Финландия. Той е само на 3,8 сек. пред Есапека Лапи с Toyota Yaris.

Днес бе доста драматичен ден по бързите етапи и двойното минаване на Лаукааа и Ланкамаа. Второто минаване отсечката северно от центъра на ралито – Ювайскила бе отменено. Между двете минавания имаше сервиз, а после и кратък спринт на етапа Харджу със смесена повърхност, маркиращ средата на отсечката.

Звездата на Hyundai i20 N Танак веднага атакува още в първия етап и излезе начело. Той изпревари най-близкия съперник Есапека Лапи с 2,7 сек. Лапи отстъпи с три десети от секундата на легендарния 21,69-километров етап Ланкамаа. Той обаче  успя да направи повече пробив напред. Танак се измъкна напред, а двамата бяха разделени от 6,2 сек., 4 специални етапа преди края.

Танак беше изненадан, се оказа, че трябва  да се справя с проблеми през цялата сутрин. Естонецът призна, че е трябвало да поема рискове и дори призна, че ръцете му треперят в края на 4-ата скоростна.

Елфин Еванс завърши водещата тройка на 4,9 секунди зад съотборника си в Toyota GR Yaris Лапи. Уелсецът направи чиста серия, но досега не успя да възпроизведе темпото, с което спечели победата тук миналата година.

Единственият проблем на Крейг Брийн беше дефектен интерком в първия етап, което означаваше, че той можеше да чуе навигатора Пол Наджъл само с едното си ухо. Пилотът на M-Sport Ford Puma беше само на 2,4 секунди от подиума и имаше 1,8 секунди пред лидера в шампионата Кале Рованпера, който нямаше сцепление, карайки първи на пътя.

Сцеплението също беше от първостепенно значение за Тиери Ньовил. Той спадна до 7-о място в генералното класиране, въпреки че водеше след супер специалния етап от снощи. Той беше видимо разочарован в края на етапите, но обеща да работи с екипа си на Hyundai, за да подобри колата.

Младежите на M-Sport Ford Пиер-Луи Лубе, Яри Хутунен и Гъс Грийнсмит оформиха топ 10.

Адриен Фурмо  ивмаше доста проблеми, след като се наложи да направи ремонт на волана. То удари камък, скрит в един завой на втората отсечка. Французинът също претърпя несвързана повреда на кормилното управление един етап по-късно.

Оливър Солберг беше първият от топ пилотите, голям оттеглил се от състезанието . Той преобърна своя Hyundai в първия завой на първата отсечка за деня. Повредата на защитната клетка означава, че той няма да рестартира утре.