Кале Рованпера постигна третата си победа за сезона на рали Акрополис в Гърция. така засили хватката си за втората поредна титла в тазгодишния Световен рали шампионат на FIA. 22-годишният пилот бе готов да стъпи на подиума в този 10-и кръг. Но вчера се оказа, че оглавява класирането с повече от две минути след предпоследния етап в събота, когато бившите лидери Тиери Ньовил и Себастиен Ожие отпаднаха.
И двамата бяха отстранени от бруталните скалисти планински пътища в централна Гърция, като Hyundai i20 N на Нювил претърпя повреда в предното окачване. Ожие с Toyota GR Yaris, като на Рованпера, спря след 12-ата отсечка с разбито задно окачване след удар в камък.
Рованпера можеше да си позволи да се отпусне през неделния финал от три етапа и постигна почти перфектен резултат с максималните пет бонус точки за спечелването на Пауърстейджа. Той изпревари съотборника си Елфин Евънс, неговия най-близък съперник в шампионата, с 1:31,7 мин. на финала и увеличи точките си пред уелсеца до 33 при оставащи три кръга. Пилотът на Toyota беше един от двама участници в Rally1, които завършиха изтощителните 15 етапа на Акрополис без загуба на време.
Рованпера поведе в ралито, след като спечели асфалтовото супер специално състезание в четвъртък вечерта в Атина, но падна до трето място, когато ралито се пренесе на прословутите груби чакълени пътища на Гърция. Етапите станаха още по-предизвикателни благодарение на проливния дъжд по-рано през седмицата, благодарение на бурята Даниел. Тя принуди организаторите да отменят шейкдауна в четвъртък.
Изправен пред недостатъка да стартира първи на пътя, Рованпера успя да ограничи загубата на време, подпомогната от мокри и кални условия в петък сутринта. Единствената му грешка бе, когато почти се претърколи на етап три, след като удари локва, причинена от екстремното време.
Финландецът се насочи към съботните, много по-сухи и традиционни етапи, с 25,5 секунди изоставане от Тиери Ньовил. Лидерът на Hyundai оглави класирането пред пилота на Тойота Себастиен Ожие. Ньовил и Ожие влязоха в битка за победата, като последният изпревари за кратко белгиеца в събота сутринта, преди Ньовил да отвърне на удара, за да отвори преднина от 10,9 сек.
Рованпера спечели битката, след като взе четири последователни етапни победи, преди да бъде изведен в шокираща преднина в събота следобед, когато Ньовил и Ожие имаха проблеми. Ньовил удари дупка на етап 9 и разби предното дясно окачване на i20 N, връщайки лидерството обратно на Ожие. Французинът на етап 12, последният за вчмерашния ден, спука две гуми отзад. Но разбиването на лявото му задно окачване моменти по-късно след удар, принуди осемкратния световен шампион да се оттегли.
След като избегна спукани гуми или механични проблеми, Рованпера стигна до победата. Еванс направи впечатляващ обрат от механичен проблем в събота, за да завърши втори. Уелсецът се забави на деветия етап с прегряване на неговия GR Yaris, който му коства повече от минута, което го свали на пето място. Ремонт край пътя запази Евънс в битката, издигайки се обратно до трето място. Той беше след Дани Сордо от Hyundai след оттеглянето на Нювил и Ожие. Еванс се сбори със Сордо. Испанецът не успя да удържи Еванс, губейки второ място с 4,2 сек.
Ойт Танак от M-Sport се възстанови от наказание от 3:40 мин. за закъснение с 22 минути в зоната за монтаж на гуми в петък поради внезапна повреда на водната помпа, но завърши 4-и на 4:28.4. Tanak падна до 32-ро място след наказанието, но се върна на същата позиция, която заемаше преди възникването на механичния проблем.
Есапекка Лапи от Hyundai се натъкна на няколко закъснения по пътя си към петото място – на 6:22.3. Финландецът повреди радиатора си в петък, което наложи да отиде до ресторант, за да донесе вода, за да поддържа своя i20 N. Освен това той беше задържан от повреда на алтернатора и задвижващия вал, но успя да издържи колата до финала.
Такамото Кацута от Toyota беше последният от постоянните пилоти на Rally1, завършил цялата дистанция на шесто място – 7:20.9. Японецът загуби повече от четири минути след две спукани гуми в етап 11.
Снимки WRC