Световният шампион Кали Рованпера води след първия брутален ден в рали “Португалия”. Той изпревари съперника си от Hyundai Motorsport Дани Сордо за една един скоростен етап.
Началото тази сутрин беше вълнуващо. Ботката обаче се превърна във въпрос на оцеляване следобед, тъй като жегата, прахът и прашните, обсипани с камъни пътища, взеха тежка жертва в петиs кръг от WRC на FIA.
Майсторското каране на Ойт Танак през втория етап Гоис го възнагради. 35-годишният естонец излезе от трето на първо място в генералното класиране. Той завърши началната обиколка точно преди защитаващия титлата си във WRC и миналогодишен победител в ралито Кале Рованпера. Танак поведе с три секунди.
Яростното начало на легендарното състезание на прахолак и чакъл, доведе до проблеми на Пиер-Луи Лубе, когато неговият M-Sport Ford Puma се запали в края на 3-ия специален етап. Лубе и навигаторът му Никола Гилсул, които спечелиха първата отсечка, успяха да продължат след като потушиха пламъците, но загубиха ценно време.
Докато няколко от съперниците му имаха проблеми, Рованпера спечели три от осемте специални етапа със своят Toyota GR Yaris, за да изпревари Сордо с 10,7 секунди след повече от 120 км, в които водеха различни пилоти водеха. Рованпера имаше проблеми с прекомерно недозавиване в първите два етапа, но настройките по-късно сутринта промениха колата му. Финландецът надмина Сордо, който наследи първото място, когато Ford Puma на Ойт Танак получи повреда на колелото в Лоуша 2, и увеличи предимството си още повече, когато испанецът допусна грешка в предпоследния етап.
Въпреки завъртането си, Дани Сордо запази втората позиция. Съотборникът на Сордо с i20 N Тиери Ньовил остана трети на 15,2 сек. Белгиецът си върна третото място в супер специалния етап Фигуейра да Фож, като изпревари колегата си Есапека Лапи и пилота на M-Sport Ford Пиер-Луи Лубе. Само 1,3 секунди разделиха тримата пилоти в края. Лубе изпревари Лапи във финала, за да заеме четвърто място като цяло с 0,3 сек.
Четвъртото беше напълно заслужено за Лубе. След като спечели първия старт, французинът беше на път да се оттегли, когато колата му се запали на стоп финала на Арганил 1. Той и навигаторът Николас Гилсул успяха да продължат, след като потушиха пламъците. Оказа се по-късно, че пламъците са възникнали ауспуха на неговата Puma.
Танак се възстанови, за да завърши деня шести. Останалите позиции в класацията бяха доминирани от автомобили WRC2. Оливър Солберг водеше пред Гъс Грийнсмит, а Йохан Росел и Андреас Микелсен допълваха топ 10.
Лидерът в шампионата Елфин Еванс се оттегли, след като катастрофира със своята Toyota в Мортагуа. Неговият съотборник Такамото Кацута се отказа по-рано поради повреда на алтернатора.
Ако днес, петък беше труден ден, събота е също толкова плашеща и с още по-кошмарни етапи. Почти 150 км са събрани в две врътки от по три скоростни отсечки. Екипажите имат почивка за сервиз в средата, а супер специален етап в Лушада допълва екшъна.