WRC: Ожие повежда в рали Монте Карло

Легендата в WRC Себастиен Ожие отново показа своята класа. Той поведе в рали Монте Карло, след като спечели двата първи нощни етапи, като първият от тях бе митичният Кол дьо Турини.

Осемкратният световен шампион и осемкратният победител в Монте Карло започна новия сезон със стил. След като бе най-бърз в шейкдауна Ожие поведе в класирането с преднина от 6,0 секунди пред съотборника си в Toyota Елфин Еванс. Новото попълнение на M-Sport Ойт Танак завърши на трето място с 15,4 секунди изоставане, въпреки че беше без пета предавка на своя Ford Puma.

Тиери Нювил бе 4-и със своя Hyundai. Той имаше късмета да не се срине по-назад в класирането, след като беше хванат от черен лед в Етап 2.  Световният шампион Кале Рованпера, който отваряше пътя в двата етапа, стана 5-и, на 17,1 секунди със своята Toyota.

От 6-о до 9-о място бяха Дани Сордо с Hyundai, Пиер-Луи Лубе M-Sport Ford, Есапекка Лапи с Hyundai и Такамото Кацута с Toyota. 10-и бе Николай Грязин с Skoda Fabia Rally 2.

Състезанието започна с един от най-емблематичните етапи в ралито – Кол дьо Турини и то на фарове. За разлика от преди, екипажите бяха посрещнати от сух асфалт. Ожие беше този, който задаваше темпото, когато майсторът на Монте Карло отново показа класата си, за да постигне референтно време, за да спечели първата етапна победа за годината.

Съотборникът му в Toyota, Еванс, положи големи усилия да победи колегата си. Той изостана само с 1,3 сек.

унди закъснение. Уелсецът беше изненадан от скоростта си. Нювил се оказа най-добрият от трите коли на Hyundai. Той бе на трето място, на 6,0 секунди от Ожие. Кацута с Toyota беше с 0,9 секунди по-назад. Японският пилот изпревари световния шампион Рованпера, който остана на 7,4 секунди.

Връщането на Танак в M-Sport не тръгна толкова добре, след като претърпя електрически проблем. След това естонецът загуби пета предавка в етапа, но успя да стигне до финала,  като загуби само 8.6 сек.

Лапи, пилотът, който замени Танак в Hyundai, се бореше да бъде на ниво със своя i20 N. Финландецът беше по-бърз от по-опитния си съотборник Дани Сордо.

Следващият втори етап бе и най-дългият от ралито – 24,9 км. На него имаше много драми, благодарение на петна черен лед.

Първо Рованпера се завъртя на лев завой на 10,5 км след старта на етапа. Нювил се плъзна и се завъртя точно в същия завой. Ситуацията на белгиеца обаче беше много по-лоша, тъй като той блокира своя i20 N. Загуби 6-7 секунди. За щастие Нювил успя да продължи, но изостана с 9,5 секунди от лидера в ралито Ожие, който спечели втората си победа.

Еванс се оказа най-близкият съперник на Ожие, на 4,7 секунди. Танак, който продължи да има проблеми със своята Puma, беше трети с изоставане от 6,8 секунди. След малка грешка на леда, Рованпера успя да даде пето време пред Сордо, Лубе и Лапи. Кацута изостана на 50.1 в етапа. Това бе заради проблем с ръчната спирачка.

Ралито продължава в утре с още шест етапа с обща дължина 105,34 км.