Осемкратният световен шампион, Себастиен Ожие, който кара за Toyota Gazoo Racing, излезе начело в изтощителното макадамово състезание в Мексико. Пилотът, който кара в непълен сезон, излезе начело в чакъла във втория ден.
Той изоставаше от Есапека Лапи в първия ден с 5,3 сек. Финландецът обаче се блъсна в електрически стълб в първата отсечка за деня. От този момент нататък Ожие стана лидер и само трупаше преднина. Той имаше предимство от почти половин минута пред съотборника си в GR Yaris Елфин Еванс в средата на деня. Така 39-годишният французин не направи никакви компромиси.
Той контролира скоростта си и гумите Pirelli с твърда смес безупречно по време на следобедните изпепеляващи скоростни етапи. Така Ожие спечели доминираща етапна победа на Ел Моските 2, за да завърши деня на 35,8 сек. преднина пред Евънс.
Победата в този трети кръг от WRC би била особено специална за французина. Именно тук, в Мексико, той направи своя дебют в световния рали шампионат през 2008 г.
Втората позицията на Еванс в генералното класиране е много по-малко сигурна. Във врата му диша Тиери Нювил. Пилотът на Hyundai изостана от своя съперник от Уелс само с 4,3 сек., след като грабна четири етапни победи.
Шампионът Кале Рованпера се оказа на почти една минута след Нювил на четвърто място в генералното класиране. Забавяне в Дерамадеро 2 струваше няколко секунди на младия пилот на Toyota. Той обаче има солидна разлика от 47,2 сек. спрямо Дани Сордо и няма особена причина да се тревожи.
Сордо е самотен на 5-о място, като не желае да поема ненужни рискове. Вместо това испанецът се съсредоточи върху изпробването на нови настройки през целия ден. Въпреки че му беше трудно да контролира задната част на своя Hyundai по чакъла и прахта на етапите.
Стигна се до там, че автомобилите от WRC2 съставляваха останалата част от топ 10. Гъс Грийнсмит продължи да води в категорията пред своя бивш съотборник в M-Sport Ford Адриен Фурмо, докато Емил Линдхолм, Оливър Солберг и Каетан Каетанович завършиха класация в топ 10.
Лидерът в шампионата Ойт Танак се върна след повредата на турбото в петък сутринта. Той със своя Ford Puma е на 11-то място в генералното класиране. Пиер-Луи Лубе, каращ същата кола, отпадна втори път с повредено задно окачване в 17-ата отсечка.
Днес дистанцията е кратка, но предизвикателна. Денят започва с Лас Дунас, който е последван от Отатес – най-дългият етап от ралито с плашещите 35,63 км. Сан Диего е следващият, преди събитието да приключи с Пауърстейджа в Ел Бринко.