WRC: Лапи печели точките си с „умно“ каране в Швеция

Във втория ден на втория кръг от WRC в Швеция, лидерът Есапека Лапи   спечели точките си с чисто и безрисково каране. Той е на крачка от първата си победа в Световния рали шампионат на от шест години насам.

Завършвайки втория ден като лидер, пилотът на Hyundai i20 N Rally1 Hybrid спечели условно 18 WRC точки, които ще бъдат добавени към резултата му за сезона, при условие че стигне до финала на ралито днес, съгласно новите правила за 2024 г. Той започна вчера състезанието на лед и сняг като лидер в класирането с 3,2 секунди. Лапи беше подложен на ранен натиск, когато Такамото Кацута намали предимството му до 0,9 секунди с решителна атака през първите 15,65 км от етапа Ванас.

Лапи остана чист, когато Кацута хвърли своята Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid в снежна преспа на 3,4 км от началото на 10-ия етап. Въпреки огромната си преднина от 1: 31,6, Лапи призна, че намирането на баланса между атака и задържане на преднината му не е лесен. Той също трябваше да постави фокус върху запазването на шиповете на гумите си на все по-разораните пътища. Лапи завърши втория ден с преднина от 1:06,3. v

Кацута се надява да не си ръгне от Швеция с празни ръце. Целта на японския пилот днес са седемте точки за върха в класирането на трите етапа, плюс петте точки, които се предлагат за най-добро време на Wolf Power Stage.

Във втория ден имаше 5 етапни победители от 7 отсечки. Адриен Фурмо се представи отлично и така отбеляза 68-ия рожден ден на шефа си в M-Sport Малкълм Уилсън. Французинът със своя Ford Puma Rally1 Hybrid свали лидера във WRC2 Оливър Солберг в битката за трето място на 9-ия етап. Фурмо стана 2-и, когато Кацута спря на следващия етап.

Французинът допълнително подчерта потенциала си, като постигна четвъртата си етапна победа в кариерата на WRC на 11-ия етап. Той едва не допусна грешка да се  забие в преспа на 15-ия етап, когато се разсея при вида на ударената Puma на неговия съотборник Грегоар Мюнстер.

Елфин Еванс пропусна да спечели 9-ия етап с 0,3 секунди, от 3-ото му най-добро време на 10-ата отсечка го прати трети. Той притисна на 11,4 секунди Фурмо. После пилотът на Toyota загреба снежен насип от вътрешната страна на завой и загуби много мощност. Така изостана от французина с над 16 сек.

Тиери Ньовил изпревари Солберг за четвърто място на 12-ия етап, преди да спечели 13-ия, след като оправи настройките на своя Hyundai i20 N Rally1 Hybrid.

Той беше най-бърз в последните три етапа за деня. След петия лидер на WRC2 Оливър Солберг, Сами Паяри бе втори във WRC2 и шести в генералното класиране, когато Георг Линаме завъртя своята Toyota GR Yaris Rally2 наближавайки финала на 11-ата отсечка.

Днес в Швеция се разпределят още точки. Отделно класиране за неделните етапи дава точки на първите седем (7-6-5-4-3-2-1). Най-бързите пет пилота на Wolf Power Stage също печелят точки (5-4-3-2-1).