WRC: Кацута катастрофира, Лапи води с комфортна преднина в Швеция

Преследването на Есапекка Лапи на втора победа в Световния рали шампионат продължава. Финландецът завърши кръга от три специални етапа в днес сутринта, като води в рали Швеция с почти 90 секунди- 1:24,3 мин. пред Адриен Фурмо.

Начело на първия си старт за 2024 г. след драматичния начален етап в петък, пилотът на Hyundai i20 N Rally1 Hybrid беше в близка битка с Такамото Кацута от Toyota. Кацута обаче катастрофира на днешния втори етап, а Лапи остана начело и то без проблеми с голяма преднина.

След петъчния си героизъм Кацута започна втория етап на 3,2 секунди зад Лапи. Той намали тази разлика до 0,9 секунди с решителен заряд през първата днешна отсечка  – 15,65-километровата Ванас. Но надеждите му за първа победа в WRC бяха попарени, когато японецът хвърли своята Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid в снежна преспа край пътя на 3,4 км от началото на 10-ия етап, докато натискаше Лапи за лидерството. Въпреки усилията им да изкопаят колата си от снега, Кацута и навигаторът му Арън Джонстън бяха принудени да се оттеглят. Поне  за деня.

След като понижи лидера на WRC2 Оливър Солберг в битката за трето място на 9-ия етап, Адриен Фурмо се премести на второ място, когато Кацута спря на следващия етап.

Тогава пилотът на M-Sport Ford World Rally Team подчерта потенциала си, като спечели четвъртата си етапна победа в кариерата си на пилот от WRC на 11-ата отсечка. Така той затвърди второто място в общото класиране.

След като беше възпрепятстван от отварянето на пътя през по-голямата част от дистанцията вчера следобед, днес Елфин Еванс пропусна да спечели 9-ия етап с 0,3 секунди. Пое 3-ото му място в етап 10 го прати на последното стъпало на временния подиум, на 11,4 секунди зад Фурмо.

След като пилотът на Toyota загреба снежен насип от вътрешната страна на един завой и загуби много мощност, той изостана на обедния сервиз с 16,2 секунди зад летящия французин.

Оливър Солберг продължава да води WRC2 с отлично четвърто място в класирането със своята Škoda Fabia със спецификация на Rally2. Шведът е пред Тиери Ньовил от Hyundai, който завърши вчера деня 11-и, след като проблеми с налягането на горивото му струваха 40 секунди наказание.

Сами Паяри е втори във WRC2 на шесто място в генералното класиране, след като Георг Линамее завъртя своята Toyota GR Yaris Rally2 преди финала на 11-ия етап. Естонецът вече е четвърти в класа, след като изостана и от шампиона от WRC3 Рупе Корхонен.

Руснакът с български лиценз Николай Грязин със Citroen C3, също удари в пряспа и загуби много време. Сега той е 13-и в WRC2, на близо 6 минути зад Солберг.

Мико Хейла и Лаури Йопа допълват топ 10. Ойт Танак с Hyundai и Кале Рованпера с Toyota рестартираха тази сутрин след първия си ден.

Танак спечели 9-ия етап, с 1,2 пред Рованпера. Финландецът вдигна темпото на 10-ия етап и беше с 2,8 секунди по-бърз от Танас. Рованра спря в 11-ата отсечка, а Танак се оплака от липса на сцепление в рохкавия сняг.