WRC: Кале Рованпера води с половин минута при дебюта си в гръцкото Акрополис

20-годишният Кале Рованпера, който спечели първото си състезание от WRC в Естония преди два месеца, сега е на крачка да повтори успеха си и в изключително тежкото рали Акрополис. Той продължава да диктува темпото с висока скорост по каменистите специални етапи в Централна Гърция.

След като вчера пилотът на Toyota Yaris бе с малка разлика – 3,9 сек. пред конкурентите си Ойт Танак с Hyundai i20 и Себастиен Ожие също с Toyota Yaris, сега финландецът спечели първите четири от шестте днешни отсечки в планините Фтиотида южно от Ламия, за да дръпне с почти 40 секунди в класирането.

Кале леко намали темпото си в двата повтарящи се етапа на този следобед, в които повърхността беше по-груба на места и излъскана в други, за да завърши най-дългия ден от 9-ия кръг от WRC с предимство от 30.8 сек. пред Танак и Ожие. Рованпера, който се състезава за първи път в Гърция, имаше късмета да се измъкне, когато задната част на неговия Yaris се плъзна в канавка в сутрешния етап Бокситес.

Танак също дръпна пред Ожие с второ време в първите три етапа. Французина обаче го настигна на следващия. Разликата намаля до 2.5 сек, но промените в настройките, свързани с по-меките гуми Pirelli, позволиха на естонеца да увеличи аванса се до 9.4 сек. в края на днешния ден със своя Hyundai i20.

Себастиен Ожие не личи да е особено притеснен. Третото място го устройва напълно, тъй като основните му съперници за титлата Елфин Еванс и Тиери Нювил, които затънаха в проблеми вчера, а сега трудно се „измъкват от прахоляка“, са далеч от него. Така шампионът снае, че третото място го устройва напълно, а преднината му ще се увеличи на 38 т.

Дани Сордо е самотен на 4-о място със своя i20. Испанецът се мъчеше да намери настройки, с която да се чувства комфортно. Денят му бе без грешки и той е почти на 90 секунди от Ожие и и почти на 70 секунди пред Адриен Формо с Ford Fiesta. Французинът загуби време, след като се удари в мантинела край пътя. Той обаче остана пред съотборника си Гюс Грийнсмит, който загуби секунди след завъртане. Разликата между дуото на M-Sport Ford е 15.8 сек.

Еванс се изкачи от 16 -то на седмо място със своя Yaris след вчерашните проблеми със скоростната кутия. Уелсецът излезе пред лидера на WRC2 Марко Буласия, който изпревари съотборника си с Skoda Fabia Андреас Микелсен в последния етап. Те са разделени с осем десети.

Нювил си възвърна позициите след вчерашните проблеми със сервоуправлението, като се изкачи до 10-то място със своя i20.

Финалът утре е след 69.25 км, западно от Ламия. Два пъти се минава през легендарния Тарзан, а между тях е Пиргос, най-дългият етап в ралито. Второто минаване на Тарзан е Пауърстейджа, който предлага бонус точки.