WRC: Евънс предвожда Toyota на местата 1-2-3 в Япония след отпадане на Ньовил

Елфин Еванс отвори стабилна преднина в рали Япония, след като инцидентът на Тиери Ньовил повери на Toyota контрола над финала на WRC днес.

Ньовил бе първи след началото на ралито вчера със суперспециалния  етап на Тойота Стейдум. Днес обаче Евънс поведе със своята Toyota GR Yaris с 26,0 сек. пред Ньовил, след като спечели сутрешните два етапа. Те бяха при екстремни мокри условия, но уелсецът беше подложен на натиск от Ньовил следобед.

Преди това трима от топ пилотите имаха проблеми. Дани Сордо и Адриен Фурмо катастрофираха на първия етап, след като излязоха от пътя на едно и също място във втората отсечка Исегами. Коварни условия посрещнаха екипажите. Обилният валеж и застояли листа на пътя доведоха до нива на сцепление, подобни на ледена пързалка.

След като зададе бурно темпо през ранните сектори, Такамото Кацута беше първият пилот, който отпадна на десния завой 11,8 км след старта. Японската звезда завъртя своята Toyota GR Yaris и произтичащият удар причини повреда на радиатора, принуждавайки го да завърши етапа в EV режим.

По-лошото бе малко след това, когато испанецът Дани Сордо пристигна на същото място. Испанецът нямаше този късмет, като се плъзна със своя Hyundai i20 N по насип и се одра в няколко дървета. Младежът с M-Sport Ford Puma Адриен Фурмо, който направи първия си старт на най-високо ниво преди повече от година, излезе от пътя на същото място. Всички участващи екипажи бяха невредими, но в резултат на това етапът беше маркиран с червен флаг.

След това Тиери Ньовил  се чувстваше по-спокоен. Устремът на белгиеца спря след катастрофа на шестия етап. Така Еванс поведе с 50.9 сек пред съотборника си в Toyota Себастиен Ожие.

Наскоро коронованият двукратен световен шампион Кале Рованпера се нареди 3-и след отпадането на Ньовил с изоставане от 2:07.4.

Водещият WRC2 пилот и световен шампион в категорияята Андреас Микелсен се придържа към впечатляващото четвърто място на 2:56.3, след звездното си представяне през сутрешните етапи. Челната шестица бе допълнена от пилота на WRC2 Николай Грязин на 3:44.3 и Есапекка Лапи, който подходи предпазливо в единствения останал Hyundai. Пилотът на M-Sport WRC2 Грегоар Мюнстер остана седми.

Ot Tanak от M-Sport се бори с електрически проблеми, за да стане 8-и, пред възстановяващия се пилот на Toyota – Такамото Кацута, който спечели и трите следобедни етапа след загуба на време заради повредения радиатор, причинен от споменатата катастрофа на втори етап.