WRC: Евънс води, Ожие го притиска в Монте Карло, Грязин 8-и в генералното

Елфин Евънс води в рали Монте Карло след втория етап в петък. Уелсецът обаче е притиснат здраво от своя съотборник в Toyota Gazoo Racing и експерт в състезанието – Себастиен Ожие.

Евънс беше на 21,6 секунди пред колегата си GR Yaris Rally1 след първите два етапа в четвъртък.В края на днешния ден обаче, Ожие се лепна зад уелсеца, след зашеметяващо каране по пътищата на Френските Алпи, близо до Гап. Французинът стопи разликата до само 4,5 сек.

Ожие спечели два от трите сутрешни скоростни отсечки и се изкачи от трето на второ място, след като Тиери Ньовил от Hyundai завъртя своя i20 N в 4-ия етап. Французинът се приближи на 10,7 секунди от Еванс до средата на деня. По -голямата част от времето беше спечелено на покрития с лед специален етап от Ла Бреол до Селон.

Двамата бяха много близо в голяма част от повтарящия се следобеден кръг. Решаващ отново бе , но отново беше Ла Бреол – Селон, който се премина на фарове. Ожие, който е 9-кратен победител в Монте Карло, изпревари колегата си с 4,1 секунди, за да организира вълнуващ  дуел утре.

Тиери Ньовил остана в битката и изостана от Ожие с 11,6 сек. на трето място. Той спечели три от шестте специални етапа за деня и се наслади на безпроблемно каране, освен завъртането си сутринта.

Ойт Танак имаше късмета да завърши деня на 57,5 сек.  – 4-и. Лед от дясно бе причина неговия Hyundai да се плъзне в канавка по време на 3-ата отсечка. На зрителите бяха необходими само 40 секунди, за да върнат естонеца на пътя. Грегоар Мюнстер и  Такамото Кацута излязоха от пътя на същото място, като последният отпадна с повече от пет минути.

Адриен Фурмо се отплати за вярата на M-Sport Ford в него. Той даде впечатляващо трето най-добро време в 5-ия етап. 28-годишният пилот се завръща на най-високото ниво в WRC, след като участва в WRC2 през 2023 г. и завърши челната петица на борда на Puma.

Андреас Микелсен, който също се завърна в класацията за първи път от 2019 г., завърши деня с повече от една минута назад от Фурмо – 6-и. Зад волана на Hyundai, на норвежеца му беше трудно да се довери на информацията в своите бележки за темпото, тъй като условията на повърхността се променяха постоянно.

Седмият Мюнстер достигна спирането за една нощ 28,2 секунди по-назад със своята Puma, докато претендентите за WRC2 Николай Грязин, Пепе Лопес и Йохан Росел завършиха топ 10.

Николай Грязин, който кара с български лиценз, е ангажиран в завладяваща битка за надмощие в WRC2. Той изпревари Пепе Лопес на последния етап в петък, за да си осигури преднина за една нощ с 1,3 сек.

Лопес започна деня с предимство от 14,2 секунди след страхотно усилие на тъмно в четвъртък вечерта с изцяло новата си Škoda Fabia RS и заедно с новия навигатор Дейвид Васкес. Той обаче видя, как преднината му се топи. 28-годишният испанец избра по-предпазлив подход.

В ярък контраст, Грязин се хвърли в атака в първия си WRC старт със Citroën C3 Rally2 и под български флаг. Той бе с 16,1 секунди по-бърз от Лопес, за да грабне водачеството. Въпреки това, след като си възвърна увереността, която демонстрира предишната вечер, Лопес си върна лидерството преди обяд, като даде най-добро време в оставащите етапи от сутринта.

При второто минаване Грязин отново си върна първото място само за да загуби 5.6 сек. от Лопес на предпоследната отсечка. Българинът Грязин обаче бързо отвърна, като измина с 4,3 секунди по-бързо от всеки друг, докато мракът обгръщаше планините, върна се отпред и подготви сцената за една напрегната събота.

Събота носи още един пълен график с първия етап Еспарон – Озене. Следват Льо Нойере – Шишилан и Пелафол – Агнере -ен- Девол,  които се минават два пъти. Това са общо състезателно разстояние от 120,40 км.

Снимки WRC