WorldSBK: 5 звезди в 5 корони – най-добрите моменти на Риа за 5 сезона

Джонатан Риа е първият пилот в историята на WorldSBK, който печели пет последователни титли. Всеки сезон има своя собствена история за пилота от Ълстър. Той чупи рекорди и създава история в последните пет години. Ездачът на Kawasaki Racing направи уникални постижения – пет титли в пет поредни години. Северноирландецът направи съотечествениците се да са горд с него. Ето и пет ключови момента от пет впечатляващи състезания за Джонатан Реа подчертава в едно възхитително заклинание на SBK® действие.

2015: Драмата в последната обиколка не спира Реа в Малайзия

Сезонът на WorldSBK през 2015 г. продължаваше да се разраства. Опозицията набираше Риа отново и по-редовно. Чаз Дейвис набира скорост, като се опитва овладее ситуацията жегата и влажността в Малайзия в Сепанг. Това не беше състезанието на Том Сайк. Дейвис и Риа изпревариха своя сънародник 4-и обиколки преди финала. Риа подгони Дейвис и взе победата от уелсеца в последната обиколка. Изглеждаше така, сякаш Риа е свършил всичко. Грешка в последния завой позволи на Дейвис да влезе отвътре. Джонатан отвори завоя и стигна до финала първи, което взриви трибуните.

2016: Две назад, после голяма крачка напред в Германия

Първият германски кръг от три години се оказа доста драматичен. Стремежът на Джонатан Риа към шампионата бе доста проблемен. След като се оттегли от състезание 2 на предишния кръг в Лагуна Сека, Риа не успя и в Германия. Механичен проблем го принуди да катастрофира в състезание 1. Лаузицринг не е от най-любимите му трасета. Но всичко се промени в състезание 2. Върху пистата, разположена на 65 км северно от Дрезден, се беше излял дъжд. Том Сайкс взе 20 точки от преднината на Реа в състезание 1, но катастрофира в началото на второто. Победителят от първия старт Чаз Дейвис стана 6-и. Така Риа взе деветата си победа за годината, като  изпревари Шави Форес и Алекс Де Анджелис. След първите си две поредни незавършени състезания от 5 години насам, тази победа се оказа много важна.

2017: Спиране на доминацията на Сайкс в Донингтън Парк

Изглеждаше, че Риа си е осигурил победата в състезание 1. Чаз Дейвис отпадна, но пък Джонатан  беше изпреварен от вече съотборника си Том Сайкс. Той се разби от 2-о място на Старата фиба три обиколки преди края. Нетърпелив да вземе първа победа в Донингтън Парк с Kawasaki, Риа зададе темпото в състезание 2 и отби атаката на Сайкс в последната част. Беше ден, в който Kawasaki победи. Но Реа направи страхотно каране пред своята лоялна домашна публика, за да вземе победата. Това беше първата му победа в Донингтън Парк от пет години. Последната му бе тази година, когато завърши хеттрика, за да завоюва първенството в шампионата. Изглежда номерата винаги имат значение за най-успешния пилот в WorldSBK за всички времена.

2018: Двойни проблеми за опозицията в Имола

Това беше най-лошият старт в даден сезон в WorldSBK за Риа с Kawasaki през 2018 г. Риа беше само на два от първите четири подиума. Бе победен в титаничен сблъсък в последната обиколка от Марко Меландри в състезание 2 на остров Филип Айлънд В Арагон и Асен победите отидоха съответно при Чаз Дейвис и Том Сайкс. Но в Имола беше ред на Риа да покаже авторитета си в непредсказуемото до момента първенство. Разбивайки конкуренцията както в състезание 1, така и в състезание 2, Реа щурмува на първия си дубъл в Имола от 2015 г. и то в задния двор на Ducati. Това бе стартът на невероятна поредица от успехи на пилота от Ълстър. Той щеше да отсъства от подиума само в едно от следващите 29 състезания.

2019: Последна битка с дебютанта претендент в WorldSBK в Мизано

Джонатан Реа изоставаше в класирането на първенството. Изглеждаше, че може да загуби короната си през 2019 г. Въпреки това, две големи грешки на лидера в шампионата Алваро Баутиста (ARUBA.IT Racing – Ducati) наистина върнаха ирландеца в играта. В състезание 2 в Мизано Топрак Разгатлиоглу водеше в състезание за първи път. Беше готов да донесе на Турция първа победа в WorldSBK. На последната обиколка опитът надделя над младежката амбиция. Риа намали разликата с Баутиста само до 16 т. Останалото е история …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.