WorldSBK: Реми Гарднър се присъединява към GRT Yamaha в Супербайк шампионата за 2023 г.

 

Световният шампион в Moto2 за 2021 г. Реми Гарднър ще смени падока след своя дебютен сезон в MotoGP и премине в семейството на World Superbike за 2023 г.

Към решетката на WorldSBK за 2023 се добави още едно голямо име – Реми Гарднър. Австралиецът ще премине от MotoGP, където беше пилот на Tech 3 KTM RC16 в своя дебютен сезон, в екипа на GYTR GRT Yamaha. Световният шампион в Moto2 за 2021 г., ще се опита да стъпи на земята, като същевременно върне австралийското знаме в WorldSBK за първи път от 2016 г.

Гарднър идва от състезателно мотоциклетно семейство. Баща му Уейн се превръща в национален герой в Австралия, като печели титлата на световния шампионат на 500 кубика през 1987 г. По този начин предизвиква огромен интерес в мотоциклетните състезания в Австралия.

Роден през 1998 г. в Сидни, Реми Гарднър винаги е бил предопределен за успех в мотоциклетните състезания. През 2014 г. направи своя дебют в шампионата на Moto3. Той спечели точка в Малайзия на Сепанг, третото му състезание в класа. През 2015 г. подписан договор за пълен сезон в Moto3, но успя да постигне само едно 10-о място във Филип Айлънд.

Той се премести в европейския шампионат Moto2 през 2016 г., след като пропусна влизането в световното първенство на Moto2. Отборът се оттегли преди началото на сезона.

Гарднър щеше да спечели състезание на пистата Каталуня в Барселона, като това го върна в световния шампионат. Даде му възможност да участва в средата на сезона в клас Moto2 в Барселона. Той взе точки при дебюта си и беше задържан до края на сезона, като спечели актив в още три старта. През 2017 г. той попадна в топ 10 в класа с девето място в Бърно. През 2018 г., на последното състезание за сезона на пистата Рикардо Тормо във Валенсия, той влезе за първи път в топ 5 в кариерата му в Moto2.

През 2019 г. Гарднър показа блестящо каране и първият му подиум дойде в Аржентина, на пистата Термас де Рио Ондо. Това щеше да бъде единственият му подиум за годината, но взе и първият полулпозишън в Ассен. Редовно влизаше в десетката, което показа потенциала му.

Съкратеният сезон през 2020 г. беше още една възможност за Гарднър да прогресира в Moto2, с четири подиума и първа победа в кариерата в края на сезона. Той стана 6-и в класирането.

2021 беше годината, в която името на Гарднър се завърна на върха в класирането на шампионата. С изключителна последователност и пет победи, които му дадоха титлата, той изпревари своя съотборник Раул Фернандес, който спечели осем състезания, но беше по-непостоянен. Испанецът имаше три нули. За да подчертае постоянството си Гарднър, от Франция през 2020 г. до короноването му във Валенсия през 2021 г., освен отпадането в Мизано и 10-о място във Валенсия, никога не е бил извън първите седем. Влизането му в MotoGP през 2022 г. донесе четири финиша с точки, но не и в топ 10.

Андреа Досоли, мениджър на Yamaha Motor Europe Road Racing, приветства Гарднър в семейството: „Реми е вълнуващ млад талант, който може да се похвали с впечатляваща кариера в Гран При. Щастливи сме да имаме пилот, който не само е показал страхотно развитие, но има опит на най-високо ниво в мотоциклетните състезания. Ние вярваме, че той е идеалният за програмата WorldSBK на Yamaha и искаме да видим какво може да направи на една от нашите машини R1 WorldSBK. Също така бихме искали да благодарим на Гарет Герлоф за неговия ангажимент към Yamaha през последните три сезона и му желаем всичко най-добро за в бъдеще.”

Мениджърът на отбора Филипо Конти също приветства Гарднър и изрази уважение към Герлоф, който напуска отбора в края на годината: „Щастливи сме да приветстваме Реми в нашия отбор. Той се вписва перфектно в нашата програма и е топ състезател, който е доказал способностите си като световен шампион в падока на Гран при. Ние силно вярваме, че той ще бъде голямо предимство за Yamaha и GYTR GRT Yamaha.“

Отборът GYTR GRT Yamaha завърши в WorldSBK през 2019 г., след като имаше успех в WorldSSP, като взе титла през 2017 г. с Лукас Махиас. Победите последваха през 2018 г. с Марко Меландри и Сандро Кортезе бяха пилоти през 2019 г., като Меландри взе три подиума.

За 2020 г. италианският екип избра състав от новобранци от вицешампиона на WorldSSP Федерико Карикасуло и победителя в състезанието MotoAmerica и двоен шампион на MotoAmerica Supersport Гарет Герлоф. В Барселона Герлоф взе първи подиум, преди да го подкрепи в Ещорил, донасяйки много успехи на отбора през второто полувреме. През 2021 г. последваха още два подиума за американеца. В отбора дойде и японският шампион Кохта Нозане, като постигна резултати в топ 10. Съставът остана непроменен през 2022 г., въпреки че досега не са постигнати подиуми.

Сега се очаква името на пилота, който ще се присъедини към Гарднър в GRT.