WorldSBK: Разгатлиоглу прави рекорд на Филип Айлънд преди началото сезона

Последните тестове преди началото на първия старт за сезона приключи. Разгатлиоглу и BMW бяха най-бързи сред претендентите за титлата в световния шампионат WorldSBK на FIM. Сновия сезон започва и нова ера в шампионата.

Официалният тест приключи и много състезатели вече работят изключително за този уикенд, когато първите точки за сезона ще бъдат разпределени. Заради новата настилка на пистата на Филип Айлънд в Австралия, много състезатели прекараха деня в работа върху дистанцията на състезанието и управлението на гумите. Всеки се стремеше да определи дали тестовата им работа ще се изплати или не.

Разгатлиоглу се изправи срещу Булега за отличия за рекорд на обиколка. Беше натоварен ден за BMW. Тимът продължи да опитва различни люлеещи се рамена. Топрак Разгатлиоглу (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team), както и в други тестове, беше прав в спора. Той не беше сигурен какво точно да очаква на Филип Айлънд, но беше бърз, особено в средните сектори.

Крайното темпо обаче не беше целта за BMW, тъй като и Топрак, и съотборникът му Михаел ван дер Марк работиха върху баланса на шасито, за да запазят живота на гумите възможно най-добре. Имаше и нови стратегии, които опитваха за спиране на двигателя, въпреки че шасито и материалът на предния край са фиксирани. Цял ден продължи работата по стратегията на двигателя, електрониката и люлеещото се рамо. Топрак излезе с всички сили в края на деня и счупи рекорда за обиколка, грабвайки го от Булега, за да стане 1:28.511. Ван дер Марк падна надолу в подреждането, завършвайки на 14-о място.

Отново за Ducati, ден от две половини. Николо Булега беше абсолютна сензация в първата сесия. Той стана и първият пилот на WorldSBK, който направи обиколка на пистата в рамките на 1:28  мин., с време 1:28.890. Той обаче претърпя катастрофа на завой 4, но беше невредим. След това Булега се впусна по време на последните десет минути на теста, като подобри собствения си рекорд за обиколка – 1:28.585. Но завърши втори като цяло.

Алваро Баутиста катастрофира на завой 6 и все още не се чувства комфортно на борда на машината си. Той стана 7-и, но бе прецелияя ден в  10. Шефът на отбора Серафино Фоти заяви, че това е по-скоро случай на изчакване за двойния световен шампион по отношение на това как се чувства с тежката си контузия. Планът в бокса на Ducati беше да свикне с новата настилка на пистата и да разбере как реагира гумата. Фоти заяви, че няма притеснения относно скоростта по време на състезанието. Баутиста е спечелил осем от деветте състезания, в които е участвал за Ducati на Филип Айлънд. Булега беше победител за тях в WorldSSP миналата година.

Ден с две контрастни страни имаше и за екипа на Pata Prometeon Yamaha. Джонатан Рей направи голяма катастрофа на завой 11, в ниската част, идваща през завоя. Рей вече беше на преглед и не изглеждаше комфортно, когато напускаше медицинския център. Във врата сесия той беше един от последните излезли ездачи, като първоначално направи кратък престой. Той беше извън топ 10 повече от час преди края, с план в началото на деня да опита още няколко нови части и да финализира пакета за уикенда.

Съотборникът му Андреа Локатели беше в добра форма на писта, която обича, постоянна заплаха в челната петица. Той работи върху живота на гумите и състезателни симулации. Базовата му настройка вече беше потвърдена от предишни тестове. Италианецът завърши на трето място, а Рей остана на 15-о.

„Маниакът“ Андреа  Яноне щурмува „Острова“ при завръщането си. Той винаги се е справял добре на Филип Айлънд. Но дори Яноне е имал причина да бъде изненадан на официалните си тестове. Той успя да разбере настилката на пистата и как реагират гумите, както и някои електронни елементи. Той завърши 4-и като цяло.

Другите независими звезди на Ducati също бяха бързи, като Майкъл Рубен Риналди (Motocorsa Racing) – 6-и, Сам Лоус (ELF Marc VDS Racing) – 11-и, като той и отборът са готови за първия си опит в WorldSBK. Той падна на завой 10, но беше добре. Данило Петручи (Barni Spark Racing) също беше на върха по точки и редовно присъстваше в топ десет през целия ден, преди да завърши 12-ти в края на състезанието.

Обещаващ ден беше за Kawasaki, с Алекс Лоус (Kawasaki Racing) точно в разгара на действието както в сутрешната, така и в следобедната сесия. Осми в откриващата сесия, #22 всъщност вървеше по-бързо следобед. Дори излезе временно на второ място, демонстрирайки, че сътрудничеството между него и шефа на екипажа Пере Риба, както и подобренията на Kawasaki – особено с електрониката,  носят дивиденти.

Съотборникът му Аксел Басани също постигна успех и беше по-близо до челото, отколкото във всеки друг момент по време на тестовете. Също така записа най-доброто си време в следобедната сесия. И двамата имаха за цел да работят на дълги разстояния. Лоус беше пети в края на всичко, а Басани десети, въпреки че и двамата бяха за кратко в челната петица едновременно по време на следобедната сесия.

Неволите на Honda продължават. Денят на Honda не можеше да започне по-зле за Икер Лекуона (HRC). Испанецът се надяваше да навакса загубеното тестово време от Портимао в опит да намери базова настройка за новия мотор. Вместо това денят му завърши на чакъла. Хайсайд на завой 11 го остави извън играта за остатъка от сутринта и целия следобед, с ръка в прашка. Виерге отстъпи и състезателното му темпо изглеждаше по-обещаващо от темпото му за една обиколка. №97 беше 16-ти, докато Лекуона разчиташе на времето си от първата сесия – 19-ти.

Топ шест по комбинирани времена

  1. Топрак Разгатлиоглу (ROKiT BMW Motorrad) 1:28.511
  2. Николо Булега (Aruba.it Racing – Ducati) +0.074,
  3. Андреа Локатели (Pata Prometeon Yamaha) +0.324,
  4. Андреа Яноне (GoEleven) +0,490 сек
  5. Алекс Лоус (Kawasaki Racing) +0.700 сек
  6. Майкъл Рубен Риналди (Team Motocorsa Racing) +0,702 сек.