WorldSBK: Пазарът на пилоти за 2023 г. е отворен

Минаха само четири кръга от световното първенство по супербайк (WorldSBK) през 2022 г. Въпреки това, в  отборите вече мислят за това кой пилот биха могли да вземат. Пазарът на ездачи е отворен, макар да не „кипи бурна търговия“. В момента все още има много свободни места за 2023 г., но някои вече са заети.

Големи имена като Джонатан Рей (Kawasaki Racing) не са се регистрирали с договори за следващата година. Пилотът от Ълстър все още се ослушва. От Kawasaki обаче потвърдиха намерението си да задържат Рей. Шесткратният световен шампион е с договор до края на 2022 г. Рей подписа с Kawasaki през 2020 г. нов контракт за „много сезони“. Това значи до края на тази година.

Самият Рей обяви, че иска да завърши кариерата си с Kawasaki, но това не означава, че всички “приказки” се сбъдват. Рий каза, че неговият мениджър през лятото ще реши какво е бъдещето му. Рей заяви, че е нетърпелив да подреди „нещо“ за 2023 г. Той написа, че „нищо особено не се случва, но активно търся нещо наистина добро за мен през следващата година.” Шефът на KRT Гуим Рода обаче твърдо казва „ние искаме да продължим“ и през 2023 г. Тепърва започват клюките около Рей.

Затова пък вторият пилот на Kawasaki Алекс Лоус е спокоен. Той подписа многогодишен договор през 2021 г., което му осигурява работа и през 2023 г.

Действащите световни шампиони Pata Yamaha остават с непроменен състав за трети сезон. Топрак Разгатлиоглу и Андреа Локатели подписват нови договори. Говореше се, че Разгатлиоглу ще има място в MotoGP, но фабричният екип на Yamaha там също остава непроменен – Фабио Куартараро и Франко Морбидели. Турчинът направи тестове за екипа, но само толкова. Преминаването му в MotoGP сега изглежда малко вероятно. Това може да стане най-рано през 2024 г., както заяви Лин Джарвис.

Икер Лекуона потвърди ексклузивно, че остава в Team HRC за 2023 г. Новобранците с Ducati Филип Йотл от екипа на Goeleven и Лука Бернарди (BARNI Spark Racing) са в първия сезон от двугодишните си договори, като са си осигурили място до 2023 г. Скот Рединг (BMW Motorrad) също е в първата част от многогодишна си сделка.

Това са сигурните пилоти. Останалите са с големи въпросителни. Догодина може да се видят най-големите промени, виждани досега в WorldSBK.

Въпреки че води в първенството е добре се разбира с ръководството на Ducati „много щастливият“, Алваро Баутиста (Aruba.it Racing – Ducati) каза в Ещорил, че е „твърде рано“ да започне да говорим за бъдещето и че той „се радва „настоящето“. Неговият мениджър Симоне Батистела бе забелязан в падока. Батистела също е мениджър на Андреа Довициозо и на други пилоти в падока на MotoGP.

От другата страна на гаража Майкъл Рубен Риналди знае, че резултатите му ще трябва да станат по-последователни и по-добри. Особено под натиска на Аксел Басани (Motocorsa Racing). Риналди каза след подиумите си в Мизано, че те ще “помогнат” на нещата. Обаче Данило Петручи има потенциал да  спечели шампионата на MotoAmerica. Това значи, че може да остане в структурата на Ducati в WorldSBK. Е, това не значи непременно място във фабричния отбор. Мениджърът на отбора Серафино Фоти каза, че планът е да продължат и с двамата състезатели, въпреки че заяви, че е “твърде рано” за категоричен отговор.

В Yamaha няма повече места. Honda и BMW имат по един пилот с подписан договор. Чакат се вторите им състезатели. Изглежда сигурно, че въпреки контузията си, Михаел ван дер Марк (BMW Motorrad) ще остане в състава на германския производител за още един сезон. Екипът е доволен от работата му.

Honda остават неясни. Леон Камие буквално не казва „нищо ” на въпроса какво мисли за 2023 г. за заводския отбор.

В падока на MotoGP, мелницата за слухове работи с пълна сила и тя непременно ще се отрази върху мрежата на WorldSBK. Икер Лекуона каза в интервю, че според него, „двама или трима“ състезатели на MotoGP и Moto2 ще преминат към WorldSBK през 2023 г. с ниво, „по-високо от всякога“. Кой точно може да бъде това, тепърва ще се определя. Но има много договори в MotoGP, които изтичат в края на сезона. Има само пет заводски седалки, към които трябва да се стремят в WorldSBK. От тях три изглеждат много отворени.

В самия падок на WorldSSP, плановете за разширяване договаряне тепърва са на хоризонта. Мануел Пукети се е насочил към два супербайка на решетката през 2023 г., след като назначил бившия технически директор на MotoGP Пиетро Капрара за свой мениджър на отбора през 2022 г.

Подобно е положението при Gil Motor Sport- Yamaha, където също има два мотора. Освен това има и GMT94 Yamaha, които са изразили желание да преминат към WorldSBK за 2023 г. То се появи отново в Мизано, поне като намерение. Има и добре документирани амбиции на Доминик Агертер (Ten Kate Racing Yamaha). Действащият световен шампион в Суперспорт има за цел да бъде в решетката на WorldSBK за 2023 г.

Обобщено състав на отборите за 2023 г. досега е със 7  потвърдени състезатели. Останалите предстои да бъдат обявени (TBA).

Pata Yamaha: Топрак Разгатлиоглу и Андреа Локатели

Kawasaki Racing: Алекс Лоус и TBA

Aruba.it Racing – Ducati: TBA и TBA

BMW Motorrad: Скот Рединг и TBA

HRC (Honda): Икер Лекуона и TBA

GYTR GRT Yamaha: TBA и TBA

Motocorsa Racing: TBA

Goeleven: Филип Йотл

Kawasaki Puccetti Racing: TBA

BARNI Spark Racing: Лука Бернарди

Bonovo Action BMW: TBA и TBA

Gil Motor Sport-Yamaha: TBA

Orelac Racing VerdNatura: TBA

TPR Pedercini Racing: TBA

Снимки WorldSBK