WorldSBK: Започва нова ера на промяна с трансфери и нови разпоредби

С огромни промени в решетката, правилника и въвеждането на нов шампионат, 2024 г. ще бъде голяма година в WorldSBK.

Нова ера ще започне в Световния шампионат MOTUL Superbike на FIM през 2024 г. От трансфери, които промениха основно решетката, нови правила, влизащи в сила и много други, 2024 г. ще бъде кампания, която не може да се пропусне. Пилотите ще се стремят да преодолеят нови предизвикателства и нови съперници.

Този сезон обещава да бъде незабравим поради толкова много причини и подготовката за 2024 г. започва. Остава по-малко от седмица преди официалния тест на Филип Айлънд и две преди първия кръг на 2024 г.

Гигантски промени на стартовата решетка

Джонатан Рей се премести в Pata Yamaha Prometeon, за да замени обвързания с ROKiT BMW Motorrad Топрак Разгатлиоглу. Аксел Басани получи мечтания си трансфер във фабричен отбор, като зае мястото на Рей в Kawasaki Racing.

Въпреки че промяната не беше част от ефекта на доминото, започнат от Разгатлиоглу, от Aruba.it Racing – Ducati направи своя собствена. Става дума  за привличането на Николо Булега, който получи одобрение да се състезава заедно с действащия двоен шампион Алваро Баутиста.

Всъщност от петте фабрични отбора през 2023 г. само Team HRC е запазил същия състав като миналата година.

Нов отбор и нови имена се присъединяват към известните

С всички промени в гореспоменатите отбори, това имаше допълнителен ефект в цялата мрежа. Elf Marc VDS Racing се присъедини към решетката със стабилния пилот от Moto2 Сам Лоус.  Андреа Яноне се свързва с екипа на GoEleven. От своя страна Тарън Маккензи прави стъпка напред с екипа на Petronas MIE Racing Honda, както и Адам Нородин.

Има и други промени. Майкъл Рубен Риналди отиде в Motocorsa Racing, а Скот Рединг е с Bonovo Action BMW, за да гарантира, че победителите в състезанието са подредени в цялата решетка.

Нови правила за теглото, намаляване на горивото

Ефект върху шампионата ще имат и новите регулации.  Големият нов пакет от правила, идващ през 2024 г., включва промяна в правилата за теглото. Пилотите под референтно тегло трябва да добавят баласт към своята машина.

Това обаче не е единствената промяна за 2024 г. Вече е въведено ограничение за обема на горивото от 21 литра, докато се работи по регулациите за потока на горивото. То включва някои мотоциклети, които събират данни през този сезон.

Има и промени в ограниченията на оборотите. Всеки производител има това, с което е приключил 2023 г., с изключение на Ducati, които започват 2024 г., както са започнали 2023 г. Те те могат да бъдат намалени само при конкретни сценарии.  Ето промените за оборотите: Kawasaki: 15 100, Ducati: 16 100, Yamaha: 15 200, BMW: 15 500,  Honda: 15 600.

Две чисто нови писти

Балатон парк и Кремона се присъединяват към календара. Докато класическите места съставляват календара за 2024 г., две нови писти ще дебютират, тъй като се стремят да оставят своя отпечатък в шампионата.

Пистата Балатон Парк, разположена на малко под 100 километра от столицата на Унгария – Будапеща, е определена да бъде домакин на завръщането на WorldSBK в страната към края на август. Пистата Кремона е определена за дебют като предпоследния кръг на 2024 г. Пистата в Северна Италия се присъединява към дълъг списък от известни писти в страната, за да бъде домакин на кръг от WorldSBK.

WorldWCR дебютира, промени в WorldSSP и WorldSSP300

След като беше обявено през 2023 г., Световното първенство на писта на FIM за жени дебютира на шест събития на WorldSBK. Това ще помогне за насърчаването на жените в мотоциклетните състезания.

Това обаче не е единствената промяна. Такива има и правилата в WorldSSP, WorldSSP300 и WorldWCR. Решетките за състезание 2 вече ще се основават на най-бързите обиколки, определени в състезание 1 за първите девет. Има промяна в графика. Сесиите на Tissot Superpole за всички шампионати с изключение на WorldSBK се провеждат в петък, добавяйки допълнителни емоции и драма към първия ден от кръга.