WorldSBK: Булега бие с 0,5 секунди Разгатлиоглу на тестовете в Барселона

Много истории бяха генерирани в първия ден на поддържания тест на пистата Каталуня край Барселона. Най-интересното бе, че първи отново бе Николо Булега, който бе  с 0,454 сек. пред своите конкуренти.

Двудневният поддържан тест за пилотите от WorldSBK  бе преди кръга в Каталуня следващата седмица. Николо Булега (Aruba.it Racing – Ducati) направи обиколка с 0,454 сек. по-бързо от съперниците си в ден, в който имаше няколко инцидента през осемте часа на изпитания на пистата.

Булега добави още една писта към списъка си, на които е бил най-бърз в WorldSBK. Той постигна 1:40.304 с гумата SCQ и завърши 72 обиколки. № 11 се фокусира върху запазването на усещането си с Panigale V4 R, докато основната цел беше да се подготви за кръга следващата седмица.

Подобна задача име и за съотборника му Алваро Баутиста, който завърши на трето място, с 0,725 секунди по-малко от своя съотборник, като направи 103 обиколки. Към тях се присъедини Микеле Пиро от тестовия екип. Италианецът помогна за разработването на мощността и характеристиките на двигателя.

От гледна точка на независимите състезатели на Ducati, Сам Лоус (ELF Marc VDS Racing Team) беше най-бърз. Той завърши четвърти въпреки катастрофа в завой 10, която след това причини технически проблем с дефектен сензор. Данило Петручи (Barni Spark Racing Team) беше седмият най-бърз и на малко повече от секунда от Булега.

№9 нямаше нищо ново за своя V4 R, докато тества новата SCX гума на Pirelli. Той беше пред Майкъл Рубен Риналди (Team Motocorsa Racing) на осмо място. Италианецът катастрофира на завой 5 следобед, но все пак успя да завърши в топ 10 с 1:41.692. Андреа Яноне (Team GoEleven) беше 11-ти. „Маниакът“ се стреми да възвърне усещането си на тази писта, тъй като това беше първият път, когато караше тук на машина със спецификации на WorldSBK.

Както често се вижда при тестовете, Топрак Разгатлиоглу (ROKiT BMW Motorrad) беше водещият пилот на BMW с второ място в общото класиране, въпреки че имаше малка катастрофа на завой 10 сутринта. Той даде 1:40.768, за да направи обиколка на четири десети зад съперника си Булега, но все пак беше най-бързият пилот на BMW. Съотборникът му  Михаел ван дер Марк катастрофира следобед на същия завой и беше класиран на 15-о място.

Имаше и катастрофа на тестовия пилот Брадли Смит на завой 5. В екипа на Bonovo Action BMW Гарет Герлоф беше по-бърз от двамата състезатели на отбора с девето място. Скот Рединг беше 19-и. Yamaha имаше силен начален ден на тестовете. Джонатан Рей (Pata Prometeon Yamaha) се върна на пистата след катастрофата си в състезание 2 в Австралия и зае пето място.

Планът за него беше да се опита да намери усещането с мотора, който имаше в Херес. Рей постигна 1:41.655, за да вземе 5-о място. Съотборникът му Андреа Локатели беше извън първите десет на 12-о място, на около три десети от съотборника си.

Силното темпо на Реми Гарднър  (GYTR GRT Yamaha) продължи, като зае шесто място, като вторият най-бърз пилот на Yamaha. Съотборникът му Доминик Егертер беше 17-ти.  Брадли Рей (Yamaha Motoxracing) завърши на 23-то място пред Филип Йотъл (GMT94 Yamaha) на 24-то.

Алекс Лоус (Kawasaki Racing) дойде на теста след сензационна неделя в Австралия. Той продължи да се радва на мястото си на лидер на отбора на KRT. Неговото десето място постигна на писта, която не беше особено любезна към Kawasaki в минало. Денят му обаче беше нарушен от катастрофа на завой 10 половин час преди края на сесията. Това извади червените знамена за няколко минути. Съотборникът му Аксел Басани, който се съсредоточаваше върху предстоящия кръг, беше 14-и.

За теста той имаше Марко Меландри до него, въпреки че все още няма ангажимент извън теста в Каталуния. KRT имаше някои надстройки, които да опитат на теста, въпреки че не разкриха какви са.