16 състезатели в по-малко от 1,5 секунди! Това са резултатите от последните тестове преди старта на първия кръг в неделя на WorldSBK. На пистата Филип Айлънд в Австралия приключи официалният тест приключи и преди първия кръг от сезона. Най-бърз в двата дни беше световният шампион Алваро Баутиста (Aruba.it Racing – Ducati).
След като беше силен от самото начало, това беше наистина мощно представяне на Баутиста. Той започна деня с 1:30.272 в FP1, най-бързото време в теста в този момент. Съсредоточен върху работата си за уикенда и с настройка на първо място, Баутиста показа класата си.
От другата страна на фабричния бокс на Ducati, предсезонната подготовка продължи по великолепен начин за Майкъл Рубен Риналди. 27-годишният италианец отново направи силно каране спорадично оглавяваше графиките през целия ден. След като пропусна “няколко десети” в първия ден, Риналди записа най-доброто си време в теста в FP1, което бе под това за първа позиция от 2022 г. Единственото петно в представянето на Риналди бе малка катастрофа на завой 10. Като цяло той стана 3-и.
За Yamaha това беше още един положителен ден. По-точно за Андреа Локатели (Pata Yamaha Prometeon), тъй като той беше втори в сутрешната сесия. Той оглави съответната сесия и в първия ден. Той бе в топ 2 за по-голямата част от FP2. Локатели продължи да работи както в първия ден и правеше кратки състезателни симулации през двете двучасови сесии, завършвайки като топ пилотът на Yamaha.
Съотборникът му Топрак Разгатлиоглу имаше сравнително спокоен ден, докато продължи да търси подобрено сцепление отзад, въпреки доброто финално бягане в първия ден. Състезателната симулация беше призивът на деня. Разгатлиоглу беше пети в FP1, но остана десети в края на FP2, което го постави на шесто място в общото класиране и трета Yamaha в класирането.
След ден на смесени чувства в първия ден, Джонатан Рей (Kawasaki Racing) отново беше най-добрият пилот на Kawasaki. Той беше 4-и в сутрешната сесия, като същевременно направи много. Той работеше да направи мотоциклета управляем, а сектор три беше слабото място. Рей продължи да работи върху живота на гумите в края на състезанието. По-малко от 30 минути преди края, Рей претърпя втора катастрофа на официалния тест на завой 4. Въпреки това зае 4-о място като цяло, като времето му в FP1 беше най-доброто му. Що се отнася до съотборника му Алекс Лоус, той беше едва 12-ти в сутрешната сесия и 15-ти в края на деня.
Доминик Егертер (GYTR GRT Yamaha) беше в страхотна форма и зае второ място в FP2 и пето като цяло. Той бе на секунда от първите трима следобед и сред първите десет сутринта. Той работеше през първия ден в изпробване на различни елементи и електрониката.
Беше фантастичен ден за съотборника на Егертер – новобранец и звезда на домакините – Реми Гарднър. Той за кратко оглави финалната сесия, 30 минути след началото и беше втори през по-голямата част от нея. Гарднър бе 9-и общото класиране, но все още силен с пето място във FP2. Имаше технически проблем, който беше единственото сянка в иначе силните първи два дни от действието му в WorldSBK на родна земя.
Усмивка след официалните тестове имаше и на лицето на Филип Йотъл (Team GoEleven). Той беше седми и свикваше с Ducati за 2023 г., докато същото не можеше да се каже за Аксел Басани (Motocorsa Racing) и Danilo Petrucci (Barni Spark Racing), които въпреки че завършиха теста съответно на 10-и и 11-и, катастрофираха заедно на завой 4. Тогава бе показан първия червен флаг – на FP2 на втория ден. И двамата са били на крака, но са откарани в медицинския център за преглед.
След първия труден ден за Honda и без представяне в топ 10 елната десетка, сутринта също не беше най-силният старт. Шави Виерге (Team HRC) претърпя голяма катастрофа на завой 8. Въпреки че беше добре, мотоциклетът със сигурност получи повреди. Само няколко мига по-късно съотборникът му Икер Лекуона спря на пистата между завой 4 и завой 6, но успя да се върне в бокса, преди да завърши сутринта на 7-о място.
Следобед Виерге излезе първи. Искаше да се увери, че мотоциклетът е наред и да компенсира загубеното време в FP1.
Лекуона също излезе на пистата и беше начело със своята Honda. После обаче остана на седмо място, докато Виерге беше едва 17-и. Целта на Honda беше да накара новото шаси да работи за тях.
В лагера на BMW Михаер ван дер Марк (ROKiT BMW Motorrad) вършеше работата и той успя да пробие в топ 10 с малко по-малко от час предсезонни тестове. Той завърши девети в сесията и общо 12-ти. Гарет Герлоф (Bonovo Action BMW) беше едва 17-ти в сесията, но стана 13-ти в общото класиране, докато Скот Рединг (ROKiT BMW Motorrad) беше 14-ти сутринта, 12-ти следобед и направи хеттрик сред BMW-ата с 14-то общо класиране. С получаването на новия M 1000 RR за Филип Айлънд, той ще се надява, че могат да бъдат направени повече стъпки напред по време на самия кръг. Лорис Баз (Bonovo Action BMW) беше 16-ти,.