Първият ден от екшъна на WorldSBK в Индонезия на пистата Пертамина Мандалика бе за „чистене на праха“ от градското трасе. Сутринта условията на пистата наистина бяха трудни. Нещата станаха много по-добри следобед. Показани бяха два червени флага за отделни катастрофи. В края на първия ден Алваро Баутиста (Aruba.it Racing – Ducati) беше на върха. Испанецът бе единственият пилот, успял да влезе в 1:33 мин. в първия ден. Той постигна 1:33,626.
Късно излизане в края на FP2 помогна на Алваро Баутиста да заеме първо място след първия ден в Мандалика. Лидерът в Шампионата, който може да спечели титлата още утре, в състезание 1, се хвърли с бързата си предпоследна обиколка и даде споменатото 1:33.626. Той имаше 0.462 сек предимство пред следващия го Топрак Разгатлиоглу.
Баутиста беше първият от четиримата пилоти на Ducati в първите девет места. Това бе силен ден за италианския производител. Съотборникът му Майкъл Рубен Риналди (Aruba.it Racing – Ducati) беше трети и се радваше на положителен първи ден в Индонезия. Ducati също може да спечели шампионата на производителите този уикенд и със силно състезателно темпо и скорост на една обиколка. Те се класираха поне веднъж в топ 3 на всички сектори.
Подобно на FP1, Топрак Разгатлиоглу (Pata Yamaha с Brixx WorldSBK) беше в добра форма. Той спечели първата тренировка, а в FP2 подобри времето си с почти три секунди от времето си от сутринта.
Условията на пистата се подобриха драстично от FP1, а времената се подобриха. Топрак имаше удобни три десети от секундата предимство пред съперниците си през по-голямата част от следобеда, преди да завърши втори. Другият пилот на фабричната Yamaha – Андреа Локатели не участва в топ 10 през по-голямата част от сесията, но стигна до седмо място по-малко от 90 секунди преди края.
Четвърто място в състезанието беше за Джонатан Рей (Kawasaki Racing) . Той се завърна в Мандалика след могъщия си дубъл през 2021 г. Целта му е да сложи край на сушата си при победите, която е чак от Ещорил. Рей имаше критичен момент в началото на сесията на завой 3, но успя да се спаси. После остави достатъчно добро време за четвърто място и най-доброто класиране на Kawasaki.
Съотборникът му Алекс Лоус имаше повече трудности и стана 11-и. Често през 2022 г. Kawasaki се бореше да бъде в най-добрата си форма, когато горещините са големи, а температурите на пистата стигат до 60 градуса по Целзий. Затова сега беше без Kawasaki в челната тройка.
Беше смесен ден за фабричния тим на Honda в Индонезия. Вторият червен флаг се появи след огромен хайсайд за Икер Лекуона (HRC). Испанецът загуби контрол на задната част, когато промени посоката от дясно на ляво на завой 3, хвърли го във въздуха и той се приземи тежко на десния си крак. След като отсъства известно време, новобранецът от Валенсия, който е в Мандалика за първи път в кариерата си, успя да си тръгне, макар и подпомогнат от маршалите край пистата. После беше закаран в медицинския център за преглед. Той стана 14-и. Съотборникът му Шави Виерге имаше много по-добър следобед и се класира 8-и.
В топ десет имаше трима независими пилоти. Първият беше американецът Гарет Герлоф (GYTR GRT Yamaha). Тексасецът постигна топ шест финала през 2021 г. на пистата, както и втори стартов ред и се надява да постигне поне същото тази. На 1,2 сек. зад Баутиста, той беше само на 0,028 сек. пред шестия Шави Форес (BARNI Spark Racing). Испанецът показа на какво е способен, след като се върна в действие за втория си кръг на борда на Ducati на Марко Барнабо. На девето и четвърто място за Ducati в първите девет, Аксел Басани (Motocorsa Racing) беше на малко повече от 1,5 сек от Баутиста. Той има шанса да вземе наградата за Най-добър независим пилот за 2022 г. в състезание 1.
Пет производителя бяха в челната десетка и Скот Рединг (BMW Motorrad) вкара BMW там. Британският състезател беше на малко под 1,6 секунди от Баутиста и не можа да влезе в 1:34 мин.