White Motorcycle Concepts се цели в световния рекорд за скорост с електрическа технология

White Motorcycle Concepts представи революционен нов прототип на мотоциклет. Машината ще бъде карана от основателят на компанията и главен изпълнителен директор Роб Уайт. Той ще се опита да счупи както британския, така и световния рекорд за скорост на с електрически превозно средство през следващите 12 месеца.

Високоскоростният демонстратор на WMC250EV, идеята на White, е в процес на създаване повече от две години. Машината отваря нова глава в развитието на техническото развитие на мотоциклетите. Това е резултат от решимостта да се превърне една визия за значително намаляване на аеродинамичното съпротивление в реалност. Проектът спечели подкрепа и признание от всички в британската моторспорт индустрия.

Прототипът на мотоциклета, който е способен да ускори над 400 км/ч., разполага с три невероятни технологии, включително системата за свръхниско съпротивление на WMC, наречена V-Air Това нововъведение се отличава с голям канал в центъра на мотора, който прокарва въздух през мотоциклета, а не около него. Невероятно, но V-Air намалява аеродинамичното съпротивление на WMC250EV с цели 70% в сравнение с това на водещия високопроизводителен пътен мотоциклет, според резултатите от тестовете в аеродинамичния тунел в MIRA.

Каналът също така увеличава аксиалното натоварване в предната част на мотоциклета, позволявайки на WMC250EV да използва D-Drive мотор, който задвижва предното колело, което от своя страна дава възможност да се използва енергията на регенеративното спиране. Това е нещо непостижимо с конвенционалния мотоциклет. И накрая, мотоциклетът притежава уникална система за крайно задвижване F-Drive, монтирана за повишаване на мощността и подобряване на ефективността. Тази технология може да бъде модернизирана за подобряване на  съществуващите пътни мотоциклети.

Концепцията на WMC вече е получила патент на Обединеното кралство и очаква Европа, САЩ и Япония да последват примера до края на август. Ако бъдат приети от големи производители, тези разработени във Великобритания технологии имат потенциал да намалят значително емисиите на CO2 в цялата индустрия. Също така бързо ще ускорят декарбонизацията на мотоциклетите на пазара в световен мащаб.

Роб Уайт има повече от 25 години опит в автомобилния спорт, включително във Формула 1 и Льо Ман, първоначално идеята си за V-Air преди шест години, но именно пакетът за Формула 1 и аеродинамиката на спортните автомобили му даде увереността да го направи. След като сформира WMC през 2019 г., Уайт използва  широката си мрежа от контакти, получени чрез разнообразната и успешна кариера в спорта.

Роб Луис MBE, собственик на Total Sim и световен лидер в спортната аеродинамика, усети потенциала на V-Air и подкрепи проекта чрез първоначалното доказателство за концепция. С база, създадена в Нортхемптъншир, глобалният център за върхови постижения в моторните спортове, WMC започва да разработва изцяло карбоновите WMC250EV High Speed ​​Demonstrator по стандартите на Формула 1 за спецификация на дизайна.