Действащите световни шампиони на Hypercar Toyota Gazoo Racing започнаха сезон 2023 по най-добрия възможен начин с двойна победа състезанието 1000 мили на Себринг.
Камуи Кобаяши с прототип №7 на Toyota GR010 Hybrid Hypercar, заедно с Майк Конуей и Хосе Мария Лопес, пресече карирания флаг с 2,168 секунди пред другата кола с No. 8. Тя бе с екипаж Себастиен Буеми, Брендън Хартли и Рио Хиракава. Успехът на №7 в Себринг донесе 40-ата победа на японския производител в WEC.
За първи път на подиума 3-и се качи кола №. 50 – Ferrari 499P Hypercar. Към това трябва да добавим и първата полпозишън, спечелена от екипа Антонио Фуоко, Никлас Нилсен и Мигел Молина. Така „Скачащите кончета“ направиха силен дебют в първото състезание за Hypercar. Прототипът бе на 2 обиколки от победителя. Днешният резултат на подиума стана още по-сладък, тъй като тази седмица Ferrari отпразнува завръщането си в най-високия клас на състезанията за издръжливост за първи път от 50 години.
AF Corse Ferrari обаче трябваше да работи усилено за резултата си на подиума, тъй като екипът № 2 на Cadillac Racing – Алекс Лин, Ърл Бамбър и Ричард Уестбрук предизвика Ferrari 499P Hypercar в заключителните етапи на състезанието. Отборът завърши в същата обиколка на 4-о място.
Penske Porsche Motorsport спечели пето и шесто място с новия Porsche 963 Hypercar. Кола №5 на Фредерик Маковецки, Майкъл Кристенсен и Дейн Камерън завърши с 23.977 сек. пред другия автомобил с № 6 на Лоурънс Вантхор, Андре Лотерер и Кевин Естре. И двете коли бяха на 4 обиколки от победителя.
Ferrari AF Corse 499P с № 51 зае седмо място в генералното класиране, след като този Hypercar трябваше да влезе в бокса за продължителен ремонт след контакт с автомобил с №.54 на AF Corse Ferrari LMGTE Am, когато оставаха само два часа до финала на състезанието.
Floyd Vanwall Racing си осигури осмо място с Жак Вилньов, Том Дилман и Естебан Гериери. Те събраха допълнителни данни от първото участие на отбора в категорията Hypercar на WEC.
Двете коли на Peugeot TotalEnergies завършиха съответно 9-и и 10-ти. Peugeot 9X8 с № 93 завърши пред № 94 след труден ден за френския производител.
Домашните герои Glickenhaus Racing се оттеглиха на третия час от състезанието, след като Ромен Дюма беше принуден да спре Glickenhaus 007 на пистата поради технически проблем.
Следващият кръг от шампионата FIA WEC е в Алгарве в Португалия – 6-те часа на Портимао на 16 април.