WEC: Победа на Toyota в 6-те часа на Спа

Toyota GR010 Hybrid Hypercar спечели първата си победа за сезон 2022 от световния шампионат по издръжливост WEC – 6-те часа на Спа. Камуи Кобаяши, Хосе-Мария Лопес и Майк Конуей от Toyota Gazoo Racing спечелиха драматичното дъждовно състезание.

Над половината от надпреварата беше прекъсвано поради инциденти и проливен дъжд, който предизвика три червени флага, шест автомобила за безопасност и пет жълти периода на цялата писта. През всички тези перипетии премина Toyota GR010 Hybrid Hypercar с №7. Така японският производител постигна шеста поредна победа на легендарното белгийско трасе и втора в категорията Hypercar.

Хосе-Мария Лопес пресече финала на 27 секунди пред втория класиран отбор на Alpine ELF Team на Матиьо Ваксивиер, Никола Лапиер и Андре Неграо, след като до голяма степен контролираше последните два часа от състезанието.

Преди това начело бе кола Glickenhaus 007LMH, след това Toyota GR010 Hybrid Hypercar с №8 и участието на WRT LMP2. Поредицата от спирания заради дъжда, бяха доста дълъг несъстезателен период от шестте часа на трасето.

Триото на Glickenhaus Racing, съставено от Оливие Пла, Пипо Дерани и Ромен Дюма, зае последното стъпало на подиума. Резултатът дойде след една запомняща се седмица, в която американският конструктор взе първи полпозишън в WEC.

Колата на Toyota Gazoo Racing с № 8 на Себастиен Буеми, Рио Хиракава и Брендън Хартли се оттеглиха през втория час от състезанието с проблем в хибридната система, който блокира колата на пистата. Това постави Toyota No.7 в положение на завършване на всяка цена. Така президента на Toyota Gazoo Racing, Коджи Сато бе доволен от финала на първо място. Второто място на Alpine гарантира, че те удължат преднината си в предимството в класирането през 2022 г.

Ferrari побеждава Porsche с 0,523 секунди! Джеймс Каладо и Алесандро Пиер Гуиди спечелиха сензационна победа на LMGTE Pro след едно от най-добрите състезания в категория, наблюдавани в десетилетната история на WEC.  Д

уото с №.51 на AF Corse проведе в последния час, когато в колата No.92 на Porsche GT  – Porsche 911 RSR-19 се качи Майкъл Кристенсен. Каладо успя да задържи летящия датчанин в последните обиколки, след като на пистата се появиха жълти флагове, без да даде възможност на Porsche да атакува.

Кристенсен се бори да изпревари другата кола на AF Corse Ferrari, управлявана от Антонио Фуоко през последните 30 минути и направи решителна  атака в завоя Ла Сурс въпреки контакта между двете коли.  Каладо беше подложен на силен натиск, но успя да защити умело преднината. Кристенсен пробва последен ход в шикана на автобусната спирка. Но  Ferrari удържа на атаката и екипът вкуси от победното шампанско.

Подиума в категорията завършиха Антонио Фуоко и Мигел Молина в No.52 AF Corse Ferrari 488 GTE Evo. Първоначално Фуоко беше спрял зареждащия Кристенсен в последния час. Ник Танди и Томи Милнър от Corvette Racing взеха четвърто. Тяхното състезание беше провалено, когато останаха блокирани в бокса, защото имаха лошия късмет да спрат точно когато първият от трите червени флага беше показан на пистата.

Домашна радост споходи WRT в LMP2. Местният отбор  WRT постигна брилянтна домакинска победа, като Рене Раст, Шон Гелаел и Робин Фринс спечелиха победа в LMP2. Фрийнс дори поведе в надпреварата в средата на дистанцията, като показа на победителя Майк Конуей сензационна демонстрация на отлично шофиране в мокро време. Това беше четвъртата победа на WRT, откакто влезе в WEC преди година и гарантира, че Фрийнс, Раст и Гелаел оглавяват класирането по точки, преди 24 часа на Льо Ман следващия месец.

Фердинанд Хабсбург, Руи Андраде и Норман Нато от Realteam Oreca-Gibson гарантираха, че това е идеалният ден за водещия отбор на Винсент Восе,  като заеха второто място. Колата JOTA на Уил Стивънс, Антонио Феликс да Коща и Роберто Гонсалес взеха последното място на подиума.

Dempsey Proton Porsche с Хари Тинкнел, Кристиан Рийд и Себастиен Приол взеха победата в LMGTE Am.  Това беше първата победа на германски отбор в WEC след състезанието в Спа през 2019 г.