Volvo Cars удвоява действията си по отношение на климата. До 2030 г. ще намали CO2 емисиите на автомобил със 75%.

Докато световните лидери се подготвят за срещата на върха за климата в Дубай, по-важно от всякога е бизнесът да се заеме още по-сериозно с тази тема. Ние от Volvo cars днес обявяваме, че ускоряваме нашия план за действие – вече един от най-амбициозните в автомобилната индустрия – като се стремим да намалим емисиите на CO2 на автомобил със 75% до 2030 г. в сравнение с нивото от 2018 г.

Това е в допълнение към нашата амбиция да станем климатично неутрална компания до 2040 г. и да намалим CO2емисиите на автомобил с 40% между 2018 и 2025 г. През първите девет месеца на 2023 г. общите емисии на автомобил са с 19% по-ниски в сравнение с нашият показател за 2018 г.

Постигането на такава амбициозна цел за намаление от 75% до 2030 г. изисква да продължим да произвеждаме само изцяло електрически автомобили, като по този начин елиминираме емисиите от ауспуха от нашите модели.

За да постигнем това, днес обявяваме, че вече сме член на Коалицията на първите предприемачи (First Movers Coalition) на Световния икономически форум и поставяме фокус върху чистите технологии, които ще подкрепят преминаването към почти нулеви емисии алуминий.

Освен това предприемаме действия по отношение на стоманодобивната промишленост, чрез сътрудничеството си с шведския производител на стомана SSAB. Ние сме първият производител на автомобили, който се обедини със SSAB, за да проучи висококачествена стомана с почти нулеви емисии за автомобилната индустрия. Сега Volvo Cars има достъп до първична и рециклирана стомана с почти нулеви емисии от SSAB, която планираме да използваме в една от нашите програми за автомобили до 2026 г.

„Срещата на върха е исторически момент за отчетността на действията в областта на климата“, казва Хавиер Варела, главен оперативен директор и заместник главен изпълнителен директор на Volvo Cars. „Светът спешно трябва да се обедини и да действа, за да избегне най-лошите последици от изменението на климата. Ние се ангажираме да изпълним своята част и призоваваме корпоративните и политически лидери по целия свят също да изпълнят своята.“

По-рано тази година Volvo Cars представи компактния изцяло електрически SUV EX30, проектиран да има най-ниския въглероден отпечатък от всички автомобили на Volvo досега. EX30 е един от поредицата нови, електрически модели Volvo, които представихме и ще представим през следващите години, следвайки плана да се превърнем в напълно електрически производител на автомобили до 2030 г. И постигаме добър напредък – през първите девет месеца на  2023 г. изцяло електрическите автомобили представляват 16% от общите ни продажби.

Също така бързо се отдалечаваме от двигателя с вътрешно горене. Ще произведем последния си дизелов автомобил в началото на 2024 г. и сме спрели инвестициите в научноизследователска и развойна дейност в нови двигатели с вътрешно горене. Вместо да се фокусираме върху технологиите от миналото, ние гледаме в бъдещето.

В същото време постигането на най-новата ни цел ще изисква от нас да се справим с CO2 емисиите в цялата ни верига от доставки и собствени операции (включително логистика), като се стремим да ги намалим с 30% всяка до 2030 г. в сравнение с нивото от 2018 г.

Ние вече правим много. През 2022 г. цели 69% от нашите операции са били захранвани с климатично неутрална енергия. От тогава постигнахме 100% неутрална енергия във всяка от нашите централи в световен мащаб.

Това лято станахме и първият световен производител на автомобили, който обяви преминаването от изкопаеми горива към биогориво за 86% от нашите междуконтинентални морски превози. Това намалява въглеродния отпечатък от морския транспорт с 84% и подкрепя амбицията ни да намалим експлоатационните емисии.

„И преди използвахме срещите на върха, за да насърчим колективни действия в областта на климата. Сега сега няма да бъде по-различно“, казва Йонас Оттерхайм, ръководител на действията в областта на климата, Volvo Cars. „Това, което ние и други съмишленици се опитваме да направим, е да разработим и увеличим трансформационните технологии, за да декарбонизираме понякога древни индустриални процеси. Присъединявайки се към FMC и показвайки осезаем напредък в партньорството ни със SSAB, ние се надяваме да демонстрираме, че тази жизненоважна промяна не просто е възможна, но вече е в ход.“

Дълъг път

Срещата на върха се провежда на фона на доклада на ООН за глобалния преглед на климата, който беше публикуван през септември. Отрезвяващото заключение на доклада е, че въпреки някои области на напредък, светът все още е далеч от целта да ограничи глобалното затопляне 1,5 градуса спрямо прединдустриалните нива.

Докладът включва и препоръки за конкретни сектори, включително транспортния. В него се посочва, че за автомобилната индустрия „постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене и използването на електрически превозни средства предлагат най-големия потенциал за смекчаване на последиците в сектора“. Това заключение е тясно свързано с действията на Volvo Cars за електрифицирането на автопарка и отдалечаването от автомобили, задвижвани с изкопаеми горива.

 

* Изявлението за най-нисък въглероден отпечатък от всеки автомобил Volvo до момента се отнася до глобално достъпни продукти над 200 000 км шофиране.

* Нашата цел за намаляване на емисиите на CO2 на автомобил обхваща всички емисии в глобалния протокол за парникови газове (GHG) на Volvo Cars, с изключение на подкатегорията „Производство и разпределение на гориво и електроенергия“ в категорията „Използване на продадени продукти“.