V4 Granturismo: двигателят за следващото поколение Ducati Multistrada

В Борго Панигале започва нова ера. Ducati представи новия двигател V4 Granturismo. Той ще оборудва дългоочакваното ново поколение Ducati Multistrada, което ще бъде представено на 4 ноември.

Изключително компактен, лек, високоефективен, с голям въртящ момент, двигателят е проектиран да отговори на нуждите на авантюристите, без да пренебрегва емоцията от спорта. Изграден е с технология от последно поколение и с първокласни материали. Така се гарантира трайност и надеждност. V4 Granturismo се откроява със своите рекордни интервали за поддръжка.

Двигателят беше представен от Клаудио Доменикали – главен изпълнителен директор на Ducati, който заедно с инженерите и техниците, допринесли за неговото развитие, разкриха всичките му тайни и характеристики. Всеки технически избор, направен по време на разработването на проекта V4 Granturismo, има за цел да осигури максимална плавност на работата. Тя е съчетана със значително удължаване на интервалите за поддръжка.

Новото разпределение включва система за връщане на пружината на клапана. С това  интервалите за поддръжка на V4 Granturismo стават до 60 000 км. Това е получено  благодарение на задълбочения опит на Ducati, придобит при използването на материали, обработки и технически решения около системата Desmodromic. Всичко това, което натоварва по-малко компонентите в сравнение с Desmo, никога не е постигано от мотоциклетен двигател.

Двигателят осигурява голяма ефективност на работа при ниски обороти и ниски натоварвания, без да се забравят абсолютните характеристики, мощността при високи обороти и обхватът на автентичен спортен двигател.

V4 Granturismo осигурява 125 kW (170 к.с.) мощност при 10 500 об/мин и максимален въртящ момент от 125 Нм при 8750 об/мин. Всичко това е постигнато при спазване на строгите норми за хомологация Евро 5.

Със своите 66,7 кг тегло, V4 Granturismo може да се похвали с рекордна лекота. Той е с 1,2 кг по-лек от двуцилиндровия Testastretta, използван при предишната Multistrada 1260. Работният обем от 1158 куб. см се оказа идеалната точка за свързване по отношение на производителност, лекота и размери на V4 двигателя. Той е невероятно лек и компактен.

В сравнение с предишното поколение двигател, V4 Granturismo е с 85 мм по-къс, 95 мм по-нисък и само 20 мм по-широк. Това компактно оформление позволи на инженерите на Ducati да поставят двигателя в рамката по-ефективно и централно. Така успяха да променят положително на позицията на центъра на тежестта на мотоциклета, с всички произтичащи от това предимства.

V4 Granturismo също наследява някои елементи, произтичащи от опита, натрупан от Ducati в света на състезанията.

Например решението да се сложи въртящ се обратно колянов вал. Така се подобрява управлението и призводителността на мотора. Използването на технологията „Twin Pulse“ предлага пълноценно и напълно управляемо доставяне на мощност при всяка скорост.

За да се избегне спад на топлинния комфорт в главата, предавана от задните цилиндри, V4 Granturismo приема стратегията за деактивиране на задната част на празен ход. По този начин, когато моторът е неподвижен, процесът на горене в цилиндрите се спира. Това подобрява топлинния комфорт на водача и пътника благодарение на понижаването на температурите. Същевременно намалява разхода на гориво.