Triumph Rocket 3 „кацна“ у нас
Може би най-атрактивният модел на Triumph – Rocket 3, дойде в България. Два модела – лимитираната версия Rocket 3 TFC и Rocket 3 GT днес бяха представени днес у нас. В шоурума на марката на бул. „Ботевградско шосе“ присъстваха много гости и журналисти. Една от двете машини ще може да се види и на щанда на Triumph на изложението Moto Expo 2020. То ще бъде от 20 март до 24 март в зала Асикс Арена (бивша Фестивална).
Сред специалните гости бе актьорът Асен Блатечки, който е отличен и мотоциклетист и харесва точно този тип машини.
Той възседна мотоциклета, чу двигателя и съжали, че времето не позволява да се направи едно кръгче. Но не спести суперлативите си за удобствата на мотора, особено на кормилото. Лимитираната серия Rocket 3 TFC е в тираж само 750 броя, а у нас пристигна № 546. За отбелязване е, че въпросната лимитирана серия се разграби с онлайн поръчки само за няколко часа.
Моторите бяха представени през лятото на миналата година, но премиерата им бе на EICMA 2019 в Милано.
Новото поколение на големия роудстер на Triumph се различава радикално от предишния. Това е изцяло нов мотоциклет – както външно, така и технически. Единият мотор има има ниско кормило, друго разположение на стъпенките и по-висока седалка – 773 мм. При GT всичко е по-удобно – широко кормило, изнесени напред стъпенки, висока 750 мм седалка, а пътникът може да се обзаведе с облегалка. Стъпенките на пътника се сгъват и се прибират към тялото на мотора. Rocket 3 TFC е с карбонови елементи и със специално изработени ауспуси Arrow.
Rocket 3 е с новия 3-цилиндров редови двигател с обем 2458 куб. см. Той има мощност от 165 к.с. при 6000 об/мин, което се 11% повече от предишния модел. Въртящият момент е 221 Нм, достъпен още при 4000 об/мин. Това е най-големият двигател, монтиран на мотоциклети с голяма серия. Резервоарът за гориво е 18 л.
Въпреки обема, както може да се очаква, новият двигател е изцяло преработен и е с 18 кг по-лек.
Това е доста сериозно постижение на инженерите. Двигателят има и нови балансиращи валове, сух картер с резервоар за масло, а също и обновена 6-степенна предавателна кутия. Самият мотоциклет е доста по-лек от предишния с невероятните 44,5 кг. Спестено е тегло от рамката, а също и от други елементи.
Изцяло ново е и шасито. Triumph Rocket 3 е с алуминиева рама и подрама. Обърнатата 47 мм вилка Showa с ход 120 мм е снабдена с цял арсенал от регулировки. Задният амортисьор с ход 107 мм, също е регулируем. Така окачването може да се настройва според предпочитанията на ездача и натоварването. Естествено, инженерите не са забравили да поработят и върху спирачките. Те са поставили радиални апарати Brembo Stylema с дискове от по 320 мм и система Cornering ABS. Това е последен писък на модата при спирачните системи.
Освен Cornering ABS новият Rocket 3 има 5-степенен IMU (Inertial Measurement Unit), оптимизирън тракшън контрол в завоите и 4 режима на работа на двигателя, един от които водачът може да настори според собствените си предпочитания.
Оптимизираният контрол на сцеплението в завой се поддържа от IMU и Rocket 3 е стандарт. Това поддържа оптималното ниво на контрол на сцеплението при наклон на мотора в завой. Разширеният модул за инерционно измерване IMU e разработен в партньорство с Continental. Той поддържа оптималната функция на оптимизирания ABS в завой и контрол на сцеплението. Това изисква постоянни измервания на скоростта на въртене, наклона, приплъзването, ъгъл на наклона и ускорение, в отговор на подходящи характеристики за активна безопасност.
Четирите режима на каране са стандартни за всички версии – Road, Rain, Sport и Rider.
Настройките за реакция се коригират на дросела и задействането на сцеплението, така че да отговарят на предпочитанията на водача и условията за каране. Режимите на каране лесно се променят в движение чрез интуитивните светещи бутони за превключване.
Приборният панел е по-класически вариант на TFT дисплей от второ поколение. Той дава цялата необходима информация. Дори и повече от нужното. Осветлението е изцяло LED, включително ново устройство с двойни LED фарове, задна светлина, мигачи и светлината на табелката с номер. Фаровете също включват LED дневни светлини.
Друга полезна система е Hill Hold Control и спира мотора да се върне назад при потегляне по наклон. Това дава по-добра увереност на мотоциклетиста и максимален контрол, дори с пътник и напълно зареден. Системата задейства задната спирачка, докато усети, че мотоциклетистът започва да се движи, и се активира с помощта на предния спирачен лост. Функцията може да се превключва чрез менюто за настройки.
Круизконтролът също е стандарт, както и системата за запалване без ключове. Стандарт са и загряващите ръкохватки. Система за наблюдение на налягането в гумите (TPMS) допринася за подобрената безопасност и контрол на ездача. Има и USB порт за зареждане под седалката. Гумите също са проиведени специално за този мотоциклет – Avon Cobra Chrome.
Системата Triumph Shift Assist позволява смяна на предавките нагоре и надолу без използване на съединителя. Моторите освен това се предлагат с първата в света интегрирана система за управление GoPro. Тя се предлага само от Triumph. Тази функция позволява работа на GoPro камерата, чрез аксесоар, свързан с Bluetooth модула за свързване. Осигурена от Google е и навигационната система. Тя улеснява навигацията през аксесоарния Bluetooth модул за свързване, след като ездачът е избрал маршрута в приложението My Triumph. Има още приложения, включително за интегрирана работа с телефон и музика.