Triumph „изстреля“ новото поколение Rocket 3 Storm

Двадесет години след като първият Rocket III се изстреля на мотоциклетната сцена като върховен мощен роудстър, беше разкрито ново поколение на Rocket. То предоставя повече производителност, по-добро управление и тъмна, мрачна цветова схема. Дори има ново име – Rocket 3 Storm, за да съответства на неговия мускулест стил и грандиозно изживяване при каране.

Машината се отличава с най-големия сериен мотоциклетен двигател в света с капацитет от 2458 куб. см. Новите Rocket 3 Storm R и GT получават 15 к.с. повече пикова мощност, като сега осигуряват огромните 182 коня при 7000 об/мин. Въртящият момент също е увеличен с 4 Нм, достигайки нов връх от 225 Нм при ниски 4000 об/мин. Тази богата крива на въртящия момент с максимален въртящ момент през целия среден диапазон, дава експлозивно ускорение и реакция без усилие на всяка предавка.

16-инчовите задни и 17-инчовите предни джанти на Rocket са актуализирани с по-спортен дизайн от лят алуминий с десет спици, намаляващ масата. Това намаление има положително въздействие върху реакцията на управление по време на движение, подобрявайки вече впечатляващата пъргавина на Rocket. Здравата и лека алуминиева рамка, представена за първи път през 2019 г., използва лети и ковани елементи за изключително съотношение на въртящ момент към тегло.

След успеха на продажбите на неотдавнашното специално издание Rocket, което включваше затъмнени компоненти, новите модели Rocket 3 Storm се отличават с тъмна, мрачна цветова схема и безупречно ниво на качествени детайли. Големият 18-литров резервоар носи новото име Storm и всеки модел има три отличителни двуцветни цветови опции.

R се предлага в Carnival Red със Sapphire Black, Satin Pacific Blue с Matt Sapphire Black и Sapphire Black с Granite. GT се предлага в същите цветове, но разделянето на резервоара е обърнато, осигурявайки отличителен, въздействащ вид и последователен избор на цвят и при двата модела. Rocket 3 Storm се предлага и с висококачествени черни покрития навсякъде.

Също нов за 2024 г., Rocket 3 Storm вече надхвърля най-новите изисквания на Euro 5b, включвайки течно охлаждане, ниски емисии и отлична горивна ефективност.

За осигуряване на контролирано и съвместимо каране на Rocket, е Showa моноамортисьор RSU и резервоар с резервно копче, напълно регулируем за отскок и компресия на амортизиране и предварително натоварване. Вилките са големи 47 мм Showa, регулируеми за отскок и компресия.

Изключителната спирачна сила се осигурява от радиалните спирачни апарати Brembo Stylema с най-висока спецификация с двойни 320 мм дискове. Тези леки, компактни и високоефективни апарати предлагат страхотен въздушен поток за охлаждане на накладките по време на енергично каране. 4-буталният радиален моноблоков заден апарат Brembo M4.32 и 300 мм заден диск са по-големи и по-мощни от настройката на предната спирачка на много мотоциклети. Това помага да се осигури масивна спирачна сила. Rocket 3 Storm запазва напълно оптимизираната ABS функционалност при завиване.

Всяка машина Rocket предлага различно усещане и индивидуалност, поради основните разлики в ергономичността. Позицията на роудстър и разположението на кормилото на Rocket R са проектирани да осигурят оптимална мощност и контрол, за да създадат спокойно и завладяващо каране.

GT има малко по-изместена назад настройка със 125 мм разлика в позицията на захващане спрямо R, за по-изправена позиция на каране. Всеки модел също така получава своя собствена специална конфигурация за сядане, всяка с премиум боядисани в черно лети алуминиеви седалки.

Rocket 3 Storm R има седалка за роудстър с височина 773 мм, предлагаща комфорт и сигурност при ниска скорост и маневреност.

GT има изваяна туристическа седалка за ездач с по-щедро подплатена седалка и регулируема облегалка. Височината на седалката за GT е само 750 мм, което допълнително подобрява комфорта за водача.

Най-голямата разлика между двата модела са позициите на стъпенките.

R има контроли в средата на крака, с две настройки, които предлагат 15 мм вертикална настройка. Така се грижат за всеки ръст на водача, осигурявайки естествена и спортна позиция при каране. GT има крачни контроли с краката напред, които дават усещане за спокоен персонализиран мотоциклет. Те са с три хоризонтални настройки на позицията, предлагащи 50 мм настройки. Така осигуряват най-удобната позиция за дълги карания. И двата модела R и GT имат иновативни, спретнати, затъмнени, прибиращи се опори за крака.

Безупречно проектиран с несравнимо внимание към детайла, Rocket 3 Storm поставя еталон за първокласно покритие.

От черния прахово боядисан капак на входа до хидроформованите изпускателни колектори, материалите, използвани в Rocket 3 Storm, са внимателно подбрани с несравнимо внимание към детайла.

Rocket 3 Storm се предлага и с висококачествени черни анодизирани покрития; изковаване на задната рамка, предпазител на люлеещото се рамо, долни части и скоби на вилките, щрангове и скоби на кормилото, RSU Rocker, финиш за седалка, подложки за крака, педали за спирачка и скорости, лостове и странична стойка.

Засилвайки агресивната стойка, двата Rocket 3 Storms имат двойни LED фарове с триъгълник с маркировката на производителя на Triumph и характерни дневни светлини (DRL).  Има LED мигачи, задна светлина и светлина за регистрационния номер, осигуряващи наистина отличителен светлинен подпис.

 

ABS при накланяне ABS и контрол на сцеплението, превключваеми карти на газта и интуитивен круиз контрол, фокусираната върху водача технология позволява на ездачите да използват уверено потенциала на Rocket 3 Storm. Ride-by-wire подобрява управляемостта, безопасността и контрола. Високопроизводителната скоростна кутия на Rocket е проектирана със спираловидни зъбни колела за плавно предаване на огромния въртящ момент към задното колело.

Съединителят за подпомагане на въртящия момент помага на водачите да превключват нагоре и надолу предавките от шестстепенната кутия със задоволителна скорост и плавност. Quickshifter се предлага като аксесоар за двата модела.

И двата модела разполагат с оптимизиран ABS при завиване и контрол на сцеплението за подобрена стабилност, подобрявайки както права линия, така и завиване, ускорение и спиране. Hill Hold предотвратява тръгването на мотоциклета назад и задейства задната спирачка, докато не усети, че мотоциклетистът започва да потегля.

Двата байка са оборудвани с четири режима на каране, шосе, дъжд, спорт и конфигурируем от водача, който настройва картата на газта и настройките за контрол на сцеплението. Електронната система за круиз контрол също е стандартна.

Активирана с едно натискане на бутона, скоростта може да се задава и регулира нагоре или надолу на стъпки от 2 км/ч. Може и да се възобнови само с едно докосване.

Двата модела разполагат с високофункционална пълноцветна TFT настройка с петпосочен джойстик със задно осветяване.

Това има минималистичен стилен дизайн с две теми за оформление на информацията, а регулируемият ъгъл на инструмента осигурява оптимална видимост за всеки ръст на водача. Водачът може дори да персонализира съобщението на началния екран с името си.

Технически характеристики

Двигател: течно охлаждане, редови 3-цилиндров, DOHC, обем 2458 куб. см

Диаметър и ход: 110,2 мм Х 85,9 мм

Компресия 10.8:1

Максимална мощност 182 к.с. / 180 к.с. (134 кВт) при 7000 об./мин.

Максимален въртящ момент 225 Нм при 4000 об/мин.

Горивна система: Ride-by-Wire, впръскване на гориво, изпускателна система 3 в 1.

Задвижване: кардан, съединител – мокър, многодисков, хидравлично задвижван, скоростна кутия – 6-степенна

Рамка: алуминиева рамка, подвижно рамо – едностранно, лят алуминий.

Окачване: предно Showa 47 мм обърнати вилки, регулиране на компресията и отскока, 120 мм ход.

Задно: Напълно регулируемо Showa резервоар RSU с дистанционно хидравлично регулиране, 107 мм ход на колелото

Спирачки: отпред – двойни 320 мм дискове, 4-бутални радиални моноблокови апарати Brembo M4.30 Stylema, оптимизиран ABS при завой

Отзад: единичен 300 мм диск, Brembo M4.32 4-бутален моноблоков апарат, Оптимизиран ABS завой

Размери: дължина 2365 мм, ширина 920 мм, височина без огледала 1125 мм, 1183 мм.

Височина на седалката 773 мм, 750 мм,

Междуосие 1677 мм

Тегло с течности 320 кг и 317 кг

Обем на резервоара за гориво 18,0 литра

Разход на гориво 6,6 л/100 км, CO2 цифри 152 г/км, Стандарт EURO 5b