Шампионатът по мотокрос продължава на новото трасе в Кортен

Шампионатът на България по мотокрос отново се връща “в играта” след месец пауза. Този уикенд кросистите ще стартират на най-новия лицензиран мотополигон в у нас – мотополигон „Киппен“ до с. Кортен, община Нова Загора.
Проектът за изграждането на съоръжението се реализира благодарение на местния мотоциклетен клуб „Киппен МХ Рейсинг Тийм“. Същинската работа по построяването стартира преди близо една година. В момента, мотополигон „Киппен“ разполага със всичко необходимо за домакинството на голямо състезание. Съоръжението за една година се разви от очертано парче земя с няколко елемента, в модерно трасе за мотокрос, което разполага с всички удобства за състезателите и публиката. Има обширен падок, технически зони и може би най-важното в очертаващия се горещ уикенд – поливна система.
От друга страна, Кортен е място което има своята мотокрос история. След повече от 28 години кросовите машини отново ще зазвучат в подножието на Средна гора и добре известния „Докса баир“ в деня на Съединението на България – 6 септември.
На днешната среща по повод състезанието в Пресклуб България присъстваха Румен Петков – председател на организационния комитет на Гран При България, Иво Цветанов – генерален секретар на БФМ, състезателят Жулиан Георгиев и председателя на домакините от Киппен МХ рейсинг тим Тодор Дончев. Последният разказа детайли от работата по трасето. Жулиан Георгиев от своя страна се закани да даде най-доброто от себе си. целта му е във всеки кръг са е в топ 3 и ще гони първото място в клас МХ2.

От съвременна гледна точка, след изминали два старта от националния шампионат и оставащи още пет със старта в Кортен, все още е рано да се правят някакви сметки за края на шампионата. Нищо че започва месец септември. Така, че всяка спечелена или изгубена точка е от голямо значение във всеки клас.
При най-малките от клас МХ50, Николай Мутафчиев (Панчо Рейсинг Тийм, КТМ, 93 т.) е лидер в класирането към момента. Следват го съотборниците Николай Павлов (Husqvarna, 75 т.) и Кристиан Андреев (КТМ, 74 т.) от М6 Ямаха Рейсинг Тийм. Класът МХ50 се доказа като наистина непредвидим. В неделя ще видим кой ще бъде фаворита Гран при на Кипен.
Клас МХ65 този сезон, въпреки сериозните глобални трудности е един изключително интересен клас, в който виждаме много спортсменство и хъс от страна на пилотите и техните екипи. След драматичната надпревара в Самоков в края на юли, начело се нареди Венцислав Тошев (Мото Спорт Варна, КТМ, 94 т.). Втори е пилотът от МСК Севлиево – Мартин Лалев (КТМ, 82 т.), който не пропуска подиум от началото на първенството. След технически малшанс във втория манш на „Ридо“ Дани Цанков от М6 Ямаха Рейсинг Тийм с машина Yamaha се отправи временно към третата позиция в класирането до момента.

Клас МХ85 тази година не отстъпва по нищо на по-горните класове като конкуренция и спортна интрига. Начело на класирането с четири победи от четири старта и максимален актив от точки се намира Християн Георгиев (Мото Спорт Варна, КТМ, 100 т.).

Второто място е за румънеца Золтан Ордог (86 т.), който ще пропусне това състезание заради съвпадение с първия кръг на румънския шампионат тази седмица. Третата позиция се заема от пилота на домакините Мирослав Димитров с Yamaha – 82 т. Той със сигурност ще се опита да спечели на „собствен терен“ и да се изкачи в класирането.
При младежката група на клас МХ2 (Junior), двама съотборници от Киппен МХ Рейсинг Тийм се разполагат първото от второто място с разлика от седем точки и това са Николай Малинов (КТМ, 94 т.) и Жулиан Георгиев (Kawasaki, 87 т.). Трети в групата до 18 години е гърка Мариос Канакис (КТМ, 72 т.).
В общото подреждане на всички в клас МХ2 (Мъже), Хакан Халми (МСК Севлиево 2004, КТМ, 100 т.) е безспорен фаворит този сезон. И в Севлиево, и в Самоков обаче видяхме, че „по-малките“ от него пилоти в класа са готови да се възползват моментално от всяка негова грешка или слабост. Халми показва добра мотивация в момента и е лидер в МХ2, следван от Николай Малинов (86т.) и Жулиан Георгиев (75т.).

Клас МХ1 през този сезон се превърна в един доста интересен клас, с много единоборства и конкуренция. Очаквано начело на колоната е Майкъл Иванов (НСА Моторспорт, КТМ, 100 т.).

След него обаче „ври и кипи“, като потенциално всички останали състезатели са със шансове за класиране на подиума и всичко зависи от моментното състояние на тандема „състезател-мотоциклет“. Въпреки това, на втората позиция е Стефан Нейчев (Еърмакс Рейсинг, Yamaha, 78 т.) и Калоян Илиев (МСК Севлиево, КТМ, 71 т.).
С три победи и едно трето място в четирите манша от началото на сезона, в клас МХ с актив от 95 т., на лидер е Григор Царев (Джи Ар Си Моторспорт 2020, КТМ). Следва го Йонут Кояну от Румъния с 80 т., а на третата позиция в момента е Тони Маринов (МСК Севлиево 2004, Yamaha, 69 т.). В този клас винаги има място за много изненади, така че какво ще поднесат състезателите в третия кръг на шампионата ще разберем в Кортен.

И при пилотите от клас Senior (45 г. плюс) виждаме как Васил Стоянов (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Honda, 91 т.) се бори с всички сили за да запази своята лидерска позиция.

Но в оставащите кръгове това ще бъде задача с повишаваща се трудност, защото Станко Боянов (НСА Моторспорт, Kawasaki, 77 т.), Янко Зоков (АИТ Рейсинг Тийм, Kawasaki, 71 т.) и други, все повече се приближават до Стоянов. Той няма други опции освен да се пази от грешки и да продължава със същото темпо.
Програмата за Гран при на Кипен 2020 е стандартна за националния шампионат и включва свободни тренировки и квалификации плюс два манша (МХ и Senior) в събота.
В неделя, след загряващите тренировки и официалното откриване в 10:30 ч., предстоят и състезателните маншове за всички класове. Те ще определят победителите в Кортен и ще запишат своите имена в историята на мотокроса в региона.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.