Шампионът Маркес за почивката, тренировките и тестовете на Сепанг с новия мотоциклет Honda

Той бе най-бърз и в трите сесии, а в последния ден счупи предишния рекорд за обиколка на пистата, поставен от Кейси Стонър пак на тестове. И всичко това преди още да навърши 21 години на 17 февруари. Ето какво каза Марк Маркес в специално интервю, разпространено  от пресслужбата на Repsol Honda
–    Не си се спрял тази зима! Можеш ли да строиш настрана от състезанията?
–    Разделих зимата на две части. Първата бе пълна с различни представяния и медийни изяви, а втората бе по-забавна, участвах в състезания на дъртрак, карах състезателни коли и картинг. Така се поддържам в активна форма.
–    Трябваше да почиваш, а всъщност участваш в състезания…
–    Имаше време за всичко. Почивах около Коледа. През януари започнах тренировки и затова ми беше много забавно.
–    През декември прекара един ден в тренировки на триал с Дани Педроса, Тони Боу и Такахиса Фуджинами. Как беше това приключение?
–    Много добре. Бях опитвал веднъж преди много време, но това е първият път, в който наистина тренирах триал. Беше много забавно и дорш смешно, но имаше и полза. Сега, когато натрупах опит и имам мотоциклет за триал в гаража си, тренирам сам понякога.
–    Тренирал ли си с мотор за триал от тогава?
–    Само веднъж, защото нямах много време. За забавление брат ми и аз ще го правим от време навреме.
–    Как чувстваш тялото си след трите дни интензивни тестове? Ръката ти е превързана?
–    Чувствам се доста добре. Съвсем нормално е да чувствам болки в ръката след първия тест. Истината е, че с всеки ден се усещах все по-добре и в по-добра форма. Първият ден бях малко слаб, защото се възстановявах от грип и бях леко уморен. Не бях в най-добрата си кондиция, но в следващите дни се чувствах все по-добре. Направихме и симулация на състезание, която мина добре. Просто трябва да продължим подготовката и да подобряваме мотоциклета, а най-добрата тренировка става на него.
–    Какви изводи направихте от симулацията на състезание?
–    Успяхме да подобрим поведението на мотора в завоите и при излизането от тях.  Също така се опитахме да натрупаме много опит с новите гуми Bridgestone. Те работиха много много добре и ги харесвам. Подобни са на предишните, но новите имат по-добро сцепление и състоянието им е много постоянно от началото до края. 
–    Изглежда ли Honda така конкурентна тази година, при условие че лимитът на гориво е с литър по-малко?
–    Да, в момента нямахме никакви проблеми с разхода на гориво. Може би ще имаме на някои писти, но в момента сме ОК в това отношение. Тази промяна също означава, че рябва да балансираме байка, защото има някой малки разлики между предишния и сегашния.
–    С какво Марк Маркес е по-различен сега в сравнение с миналата година по същото време?
–    Имам повече опит на и извън пистата. Спомням си, че миналата година бях на лимита си при всяка обиколка, а сега е доста по-различно. Сега намирам най-добрия път, много по-бърз съм и това е много важно за Honda .
–    Какво очаквате от сезон 2014?
–    Тази година първото нещо, когато трябва да направим, е да се концентрираме върху работата преди началото на шампионата. Когато сезонът започне , разбира се ще се борим за титлата отново и да се опитаме да бъдем конкурентоспособни от самото начало.
–    Направихте ли някакви големи промени по време на теста, за да разберете какво работи?
–    Зависи. В момента сме проверили, че нашата база за настройки е добра с информацията, която имахме от мотора през 2013 г. Да, понякога е добре да се правят големи промени, за да се види дали те работят по-добре или по-лошо. Ако правиш по-малки промени, винаги има малка доза съмнение.
–    Едно от нещата, които трябва да подобриш са твоите стартове. Успя ли да тренираш стартове?
–    Да , аз направих няколко тренировъчни старта и постигнах някакъв прогрес. Но едно е да го правиш тук, без шум, а друго е на състезание.
–    Тази година имате като конкуренти някои стари съперници от Moto2 на пистата. Как ти изглеждат те?
–    Много добре. В зависимост от това как се е представял в Moto2,  можете да определите какво може да очаква от него. Очаквах Пол Еспаргаро да бъде бърз и той се справи добре с първото си участие в Малайзия с мотоциклет от MotoGP. Скот Рединг изглежда голям на борда на Hondа. В MotoGP е важно как ще завършите сезона, а не как ще го започнете и съм сигурен, че по време на шампионата всеки ще има напредък.  Пол, със заводски подготвен мотоциклет ще бъде определено в челото този сезон.
–    Чувстваш ли се под по-голям натиск, след като спечели шампионата?
–    Различно е. Например, миналата година по време на този тест бях по-нервен и имах повече съмнения. Сега се чувствам по-спокоен, но това е само първия тест. Когато започнат състезанията ще бъде по-различно, защото всички ще се под напрежение, въпреки че работят добре при тези условия. Ако се класирам на 4-о, 5-о, 6-о място, хората ще кажат , че това е катастрофа. По същия начин, ако завърша на второ място, те ще кажат, че бих могъл да се справя и по-добре. Миналата година имах предимството, че всеки резултат бе добър.
 


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.