Регистрациите на мотоциклети в ЕС се увеличиха с 8% през 2019 г.

Общо 1 075 524 мотоциклета са регистрирани през 2019 г. в Европейския съюз. Така е  според окончателните данни, публикувани от Европейската асоциация на производителите на мотоциклети (ACEM). Това представлява увеличение с 8% в сравнение с 2018 г. Най-големите пазари за мотоциклети в Европа през 2019 г. са били Италия – 231 712 броя, Франция – 197 470 броя и Испания – 177 077 мотоциклети. Данните за мотоциклети включват както двуколесни, така и триколесни превозни средства с обем на двигателя над 50 куб см., както и електрически мотоциклети.
Регистрациите на мотопеди в ЕС също нарасна с 11%. Европейският пазар на мотопеди и скутери се повиши от 272 338 бройки през 2018 г. на 303 152 през 2019 г. или увеличение с 11,3%. Най-големите пазари за мотопеди в Европа са Франция – 91 043, Нидерландия – 62 340, Белгия – 27 073, Германия – 25 247 и Италия – 21 133.

Регистрациите на електрически мотоциклети и мотопеди се увеличиха над два пъти през 2019 г. в ЕС.

Европейският пазар на електрически мотоциклети нарасна от 6901 бройки през 2018 г. до 14 111 единици през 2019 г. Това е огромен скок от 104,48%. Нивото обаче остава ниско. Само 1,3% от всички мотоциклети, регистрирани в Европа през 2019 г., са били електрически.
Регистрациите на електрически мотопеди в ЕС нараснаха значително от 39 940 единици през 2018 г. до 59 776 броя през 2019 г. (+ 49,7%). Пазарът на електрически четириколки спадна от 3184 единици до 2816 (-11,6%).
Генералният секретар на ACEM Антонио Перло Коментира най-новите пазарни тенденции: „Увеличението на пазара през 2019 г. надхвърля всички очаквания. Десет години след кризата, която също се отрази сериозно на мотоциклетния сектор, това е потвърждение за връщането към общо, положително отношение към потреблението.

Освен това се вижда, че интересът към мотоциклети и мотопеди нараства, както към тези за пътуване, така и за свободното време.

Това отчасти е отражение на преминаването към екологичния стандарт EURO 4, който до този момент е напълно завършен. С прилагането на EURO 5 и свързаното с него пускане на пазара на нови модели мотоциклети, тази положителна тенденция трябва да се очаква да продължи през 2020 г.
Нарастването на сегмента с мотопедите също потвърждава подновен интерес към леките решения за градска мобилност. Особено по отношение на нишовия сектор на електрическите превозни средства. Като цяло, поради подмяната на по-старите машини, ще се подобри приносът на мотоциклети и мотопеди за по-чиста и по-ефективна мобилност.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.