Проучване – шофьорите считат поведението на другите на пътя за основен рисков фактор

Повече от половината европейски шофьори считат, че основният риск свързан с управлението на автомобил през лятото е свързан с поведението на другите шофьори на пътя. Това е резултатът, който показва последното проучване на Nokian Tyres за летни гуми. Напомня, че човешкият фактор продължава да играе ключова роля в осигуряването на безопасна и правилна експлоатация на превозното средство. Същото е валидно и за отговорността да се използват подходящи гуми за съответния сезон.
Според проучването най-висок риск на пътя през лятото има вследствие на неразумно и опасно поведение на други шофьори, превишена скорост, и употреба на мобилен телефон по време на шофиране. Чехите, поляците и италианците са показали най-малко доверие в другите шофьори.
Опасността породена от прекалено бързата и несъобразена скорост е подчертана особено силно от поляци и чехи. Употребата на мобилен телефон, или други технологични джаджи при шофиране, се счита за най-опасният фактор от италианците.
Рисковете, свързани с пътуване с автомобил представляват най-голямо притеснение за участниците в анкетата, които са на възраст над 51 години. В тази възрастова група шофьори, повечето хора демонстрират по-високо ниво на внимание за поведението на другите участници в движението, както и за състоянието на пътя. Това може да се дължи на осъзнаването от страна на по-възрастните шофьори, че в дадени ситуации имат нужда от повече време, за да реагират, а също така и поради факта, че техните автомобили често са по-стари.

Състоянието на гумите е от значение
Повече от една трета от шофьорите проверяват дълбочината на протектора на гумите си два пъти годишно. 24% го правят на всеки два до три месеца, докато 13% извършват тази проверка веднъж годишно. Въпреки това, 10% от запитаните не си спомнят кога точно са проверявали гумите си за последно. Или дали изобщо някога са го правили.
Сред хората, които са най-загрижени за състоянието на гумите си, т.е. които проверяват дълбочината на протектора на всеки два до три месеца, са били предимно италианци, хора, които шофират от 30 000 до 40 000 км или повече годишно, мъже, и шофьори на възраст над 66 години.
Безопасността на първо място
Наслаждавайки се на хубавото лятно време, е лесно да забравим опасностите от шофирането при дъжд. Неочакваните, силни валежи повишават опасността от аквапланинг, особено когато големи количества вода се събират на пътя и в коловозите. Затова когато избирате летни гуми, трябва да обърнете внимание на онези модели, които са разработени за безопасно шофиране на мокра настилка.  Добре е също да запомните, че безопасните за употреба летни гуми имат дълбочина на протектора повече от 4 мм, а експлоатационният им живот не надвишава 6 години.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.